Blockbuster watch: Deadpool jött és?

Blockbuster watch: Deadpool jött és?

Évente vagy 1-2 hétvége és premier akad, amikor a magamfajta box office bevételekért megvesző őrült unikornist és testápolót ragadna, hogy szépen félrevonuljon a mozis számokkal, de nagy nagy megelégedésemre és elfogultsággal konstatálva ezt most éppen a Deadpool szállította.

A negyedik falat bontogató, és a szuperhős demokrációt sajátságosan értelmező Deadpool a valaha volt legerősebb R-rated nyitással, egy 135 milliós hétvégével kezdte meg a pályafutását, aminek a szakszerű körbeírására bátran képzeljen ide mindenki egy megalomán jelzőt. Egyszerűen döbbenet, ahova a film pár hónapon belül kinőtte magát, a tavalyi R-rated bejelentést követően egy szűkebb rajongói réteg már bátran nyalogatta a száját, az azóta 500 százalékosra pörgetett marketing pedig event-mozivá fejlesztette a relatíve ismeretlen karakter önálló estjét ? olyan közösségi esemény lett még itthon is, amit ha nem tudsz megbeszélni a haverokkal, vagy a kollegákkal holnap az első kávé mellett, akkor gáz arc vagy. Tegyük rögtön hozzá, hogy a marketingje renkdívül hálás volt, hiszen a szuperhős filmek rajongóit és az ellentábort is egyaránt megcélozta, a negyedik fal lebontagatásával, a közönség megszólításával pedig végleg kiélhették a reklámokban minden elszállt hülyeségüket az illetékes szakemberek.

A 135 milliós nyitás mondani sem kell, hogy nagyjából a duplája a legpozitívabb tippeknek is (én 70-re lőttem be), és ha nem számolgatjuk át a jegyárakat, akkor Deadpool a teljes Marvel hőskollektívából az 5. Legerősebb hétvégét tudhatja magának (két Avengers, valamint Iron Man és, Spiderman 3. Installációkkal maga előtt). Ha pedig szűkítjük a kört, és szigorúan csak az X-men franchise-t figyeljük, bátran kijelenthető, hogy Wade Wilson mindössze 58 milliós költségvetéssel és az inflációval is számolva a háta mögé fogja utasítani Xavier professzor teljes kompániáját, ahol jelenleg a The Last Stand vezet 311 millióval (ismétlem, mai jegyárakkal), ennél viszont egy félszázassal több csípőből kinéz Poolnak csak az amerikai piacon. Nemzetközileg pedig hirtelen plusz 125 millót csapott hozzá, így jövő hétvégére összetettben például a First classt már agyonveri, onnét pedig még nagyon messze lesz a vége.

Ryan Reynoldsnak meg jár az ultimate hatalmas pacsi, mivel gyakorlatilag a karrierjét is mentve kardoskodott az autentikus R besorolás mellett, azzal ugyan is kevesen szállnának vitába, hogy ezt a szerepet a Jóisten is neki teremtette ? némi elfogultsággal azért a siker már neki is jócskán érett, hiszen tökéletes sztáralapanyagból faragták, kiváló komikus vérvonallal, kellő karizmával és tehetséggel bír, hogy valahol az A-B lista környékén lavírozhasson, csak a Green Lanternnel sikerült egy időre földbe állnia, hogy most ő legyen pár hétig a legkirályabb arc a világon.

A nagy kérdés pedig, hogy a Deadpool eszetlen sikere milyen üzenetet hordoz majd a stúdióknak, mernek-e vajon komolyabb költségvetés mellett is bátrabban fellépni, nem csak rommá filterezett biztonsági tucattermékeket gyártani, vagy a mostani csak egy egyszeri csoda volt és a szabad kéz csak a limitált büdzsé miatt járt minden mindegy alapon. Az biztos, hogy a Mad Max mellett fél éven belül egy újabb R kategóriás közönöségkedvenc fogant, ha ez sem elég és a Deadpool 2 már egy kompromisszumokra alapozott szörny lesz, akkor talán az alkotók is tüntetőleg hátat fordítanak majd, mi meg végül csak megkapjuk a magunkét.

Harmadik helyen kezdett még a How to be Single 18.7 millióval, és a címből deriválható klasszikus Valentin napi tematikával, ami álltólag nem is annyira pusztulatos, mint amilyennek elsőre tűnt, és komoly erényeként talán felteheti a mozis térképre Alison Brie-t is.

A 4. Pozícióból rajtolt soványkán a Zoolander 2, a 15.6 milliós kezdés kevés lesz ahhoz, hogy felébressze Ben Stiller csipkerózsika karrierjét, a kritikákból ítélve pedig nem kreatív túltengés, hanem inkább kapuzárási kétségbeesés szülte a folytatást. Sem Stiller, sem Owen Wilson nem muzsikál túl jól manapság, és hiába az egészen ügyes reklám felvezetés, a nézőket nem sikerült megvezetni, az első etap kultuszának közelébe sem juthat. Az infantilis humornak ugyan mindig megvan a piaca, de ki gondolta volna (ki nem?), hogy az év talán legviccesebb filmjét a Deadpool szállítja, aminek köszönhetően a Zoolander 2 durván eltaktikázta magát.

A korábbi bemutatók egészen kiváló hétvégét hoztak, a Kung Fu Panda 3 például minimális esés mellett hozta a második helyet 20 millió körül, és hétközben meg is ugorja a százast, a Revenant 25% vásznat bukva pedig gyakorlatilag nem is vesztett a nézőiből. Jövő héten lightos napok várhatóak, szóval a régiekről bővebben majd akkor.

folytatás