Az állami Petőfi legyőzte az állami Kossuth Rádiót

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Az állami Petőfi legyőzte az állami Kossuth Rádiót
így készült a kutatás

A kutatást az Inspira 2500 fős országos, illetve 800 fős budapesti mintán végezte, míg a megyeszékhelyi városi minta 400 főt tett ki városonként. A felmérést a rádióhallgatók önbevallása alapján készítette a rádiós kutatócég.

Elkészült az Inspira Media Research legújabb rádiós kutatása. Ez alapján májusban még erősebb verseny alakult ki a reggeli műsorsávban a fővárosban, illetve némi átrendeződés volt az egész napos országos és fővárosi adatok tekintetében.

A hazai médiapiac jelenlegi állapotára jellemző, hogy a hallgatottsági toplista tetején két állami finanszírozású, nem pedig piaci alapon működő rádió között folyik a csata. A teljes (18 ) lakosság körében országosan a Petői Rádió lett a leghallgatottabb, 21,5 százalékos közönségarányával megelőzte a másik állami rádiót, a Kossuthot, mely 19,2 százalékos reachet ért el. Az Andy Vajna tulajdonában lévő Rádió 1 feltehetőleg a hálózatba kapcsolódásokkal megvalósuló folyamatos vételkörzet-bővülésnek is köszönhetően növelte hallgatóinak számát: 9,6 százalékos közönségarányt produkált. A Simicska Lajos féle Music FM 8,2, a Radu Morar Tematic Media Groupjához tartozó Sláger FM 7,1 százalékot ért el. A szintén állami hátterű Dankó közönségaránya 5,2 százalék volt. Érdekesség, hogy a csak webrádióként működő Class FM 5 százalékos közönségarányával megelőzi az állami Bartók Rádió 2,3 százalékát. A Petőfi Rádió esetében mindez 1,7 millió hallgatót, a Kossuthnál 1,6 milliót jelent. A Rádió 1-nek 787 ezer hallgatója volt. A Music FM-nek 671, a Sláger FM-nek 580, a Dankónak 427, a Class FM-nek 407, a Bartóknak 185 ezres közönségaránya volt. A kereskedelmileg kiemeltnek tekintett 18-59-es korosztályban is a Petőfi volt a vezető országosan. A Petőfinek ebben a korcsoportban 21,7, a Rádió 1-nek 12,4, a Kossuthnak 11,4, a Music FM-nek 10,2, a Class FM-nek 6,6, a Sláger FM-nek 6,4 , a Dankónak 2,6, a Rádió Rocknak 2,3, a Bartóknak 1,2 százaléka volt.

 

Sebestyén Balázs ellen döntött a bíróság, nevet kell váltania a Reggeli Show-nak A Fővárosi Törvényszék nemrég született végzésében helyt ad a Class FM tulajdonosának, Michael McNutt kérelmének, és eltiltja Sebestyén Balázst és a többi alperest a Reggeli Show elnevezés és a kapcsolódó logó használatától. Mindez azt jelenti, hogy a népszerű reggeli műsor névváltásra kényszerülhet. Fellebbezni ugyan lehet, de a végzés már így is azonnal végrehajtandó. Budapesten a Sláger FM vezet

Budapesten a teljes (18 ) lakosság körében a Sláger FM volt a vezető, 19,1 százalékos közönségarányt ért el Radu Mora rádiója. A Music FM a budapestiek körében a második legnépszerűbb volt 16,8 százalékos közönségarányával. A Petőfi 16,7 százalékot, a Kossuth 16,2 százalékot ért el. A Rádió 1-nek 13,3 százaléka volt. Arató András Klubrádiója 6,4 százalékot, a Rádió Rock 5,6, a Jazzy 4 százalékot, a Class FM 3,5 százalékot, a Bartók 3,3 százalékot, a Spéder Zoltán féle InfoRádió 3,0, a Dankó 1,9 százalékot tudott felmutatni. A Klassziknak 1,8, a Simicska-érdekeltségű Lánchíd Rádiónak 1,2 százaléka volt.

A 18-59-es korosztályban Budapesten picit más a helyzet. E körben a Music FM van az élen, 20,7 százalékkal. A Sláger FM-nek 20,5, a Rádió 1-nek 16,7 százaléka volt. A Petőfi 16,0, a Kossuth 10,1 százalékot produkált. A Rádió Rocknak 6,7, a Klubrádiónak 6,2, a Jazzy-nek 4,9, a Class FM-nek 3,9, az InfoRádiónak 3,2 százaléka volt. A Klassziknak 1,5, a Bartóknak 1,4 százaléka. A Lánchíd Rádiónak 1,0, a Dankónak 0,9 százaléka volt. Érdekesség, hogy a tematikus rádiók között a Rádió Rock bizonyult a legerősebbnek.

A Petőfié a reggel  És a nap többi része

A délelőtti, 8 és 11 óra közötti műsorsávban és egész nap minden negyedórában is a Petőfi Rádiót hallgatták a legtöbben a 18 éves vagy annál idősebb közönség körében. A Petőfi magas hallgatottságában persze jelentős szerepe van annak, hogy ez a legnagyobb adóhálózattal rendelkező rádió azóta, hogy a Class FM analóg frekvencia nélkül, Magyarország pedig országos kereskedelmi rádió nélkül maradt.

Csúszik az állami hallgatottságmérés

A 24.hu kérdésére az Inspira Media Research céget vezető Géczi Tamás a mai sajtóbeszélgetésen elmondta, elképzelésük sincs, mikorra zárulhat a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) hallgatottságmérésre vonatkozó közbeszerzési tendere, ahol már most is jelentős késedelem van. Géczi azt sem tartotta kizártnak, hogy a mostanihoz képest is további csúszás lehet a kétkörös pályázaton, ahol folyamatosan hiánypótlások is megakasztják a folyamatot. A hiánypótlások a másik pályázót, a Mediameter-féle konzorciumot és az Inspirát is érintik.

Az Inspira vezetője szintén kérdésre válaszolva elárulta, hogy végül a Focus Bari nevű, 20 éves múltú görög céggel fogtak össze, hogy mégis el tudjanak indulni a pályázaton, miután ezt  a pályázati kiírás alapján nem tudta volna az Inspira egyedül megtenni. A görög cégnek nagy tapasztalata és sok erős referenciája van a médiakutatás, közönségmérés terén – tette hozzá a kutatási cég ügyvezetője.

Az állami Petőfi legyőzte az állami Kossuth Rádiót Az Inspira Media Research legújabb rádiós közönségmérési adatai alapján a Petőfi és a Kossuth után a Rádió 1 következik a teljes felnőtt lakosság körében országosan. A Regionális Rádió Kft. jogorvoslatra készül a Médiatanács ellen

Az Inspira sajtóbeszélgetésén jelen volt Hanák Tamás, aki egyszerre a Radio Sales House (RSH) reklámértékesítő ház és a Regionális Rádió Kft. ügyvezetője. Hanák kérdésünkre elmondta, hogy a HGY Invest 100 százalékos tulajdonában lévő Regionális Rádió Kft. elindult helyi rádiós frekvenciapályázaton Tatabányán, Székesfehérváron, valamint Kaposváron, Veszprémben és Pécsen, de az öt pályázatból kettőnél (Tatabányán, Székesfehérváron) formai okokra kizárták a Regionális Rádió Kft.-t,  ez ügyben jogorvoslat várható a rádió részéről. Hanák Tamás a problémának talált hibáról nem kívánt részletesen beszélni, mivel csak mostanában kapták meg a médiatanácsi határozatot, de annyit azért elmondott, a Médiatanács szerinte olyan dologba kötött bele, ami nem lenne kizáró ok. A többi pályázati anyag sorsáról még nem tudni, mi lesz, ezek állapotáról a Médiatanács weboldaláról próbálnak információt szerezni – tette hozzá Hanák.

Andy Vajna zöld lámpát kapott, kormányközeli konkurense pirosat A kormánybiztos a napokban megvásárolt egy két városban is sugárzó rádiós céget, mely most a médiatanácsi engedélyt megszerezve összekapcsolódik a Rádió 1 hálózattal. A szintén kormányközeli hátterű, Krskó Tibor és Tombor András érdekeltségébe tartozó Regionális Rádió Kft.-t viszont kizárták a fehérvári frekvenciáért folytatott küzdelemben, ahol egyébként többedmagával még versenyben van a Sláger FM is, bár épp hiánypótlásra szólította fel őket a Médiatanács. A Posta szóvivőjeként folytatja az InfoRádió egyik legrégebbi munkatársa Panulin Ildikó, Spéder Zoltán hírrádiójának egyik régi szerkesztő-műsorvezetője lett az állami vállalat társasági kommunikációs osztályvezetője, valamint szóvivője.
folytatás

Legkedveltebb hírek
Ajánló - Cennet: hétköznap délutánonként a TV2-n!
2019-02-24 05:40:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Ajánló - Szereplők: Scarlett Johansson, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michael Pitt, Pi
2019-02-24 04:10:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez