3 ingyenes mobil applikáció az optimális vizuális tartalomért

| Cikk eltávolítása
Cimkék:

Sosem volt még a marketingben ekkora szerepe a vizuális tartalomnak, mint manapság. A Pinteresttől a Snapchatig mindenhol azt látjuk, hogy a képes content jött, látott és győzött. Hogy mi a titka, mitől erősebb, mint a szöveg? A magyarázat az érzelmi hatásban és a gyorsaságban rejlik, a kép a kommunikáció legközvetlenebb eszköze.

Az utóbbi években hihetetlen módon megnőtt a feltöltött fotók száma, és a Forrester tanulmánya szerint már senkinek nincs ideje olvasni, mert egy egy perces videó 1,8 millió szót ér. Ez a trend pedig egyértelműen folytatódik, a marketingesek 70%-a a vizuális tartalom irányába tolja el a megjelenéseket, és nem csak már létező képeket használnak fel, hanem újakat is kreálnak.

Emlékszünk a Coca-Cola #shareacoke kampányára? Ez egy fotó-alapokra felépített marketing kampány volt, amely felhasználói forrásképekkel operált. Egyszerű, de nagyszerű húzás volt, hiszen újra a figyelem és a közbeszéd középpontjába helyezte a márkát, és hatásosan aktivizálta a közönséget, hogy maguk határozzák meg a brandhez fűződő viszonyukat. A fogyasztók bevonását a kampány csaknem kizárólag vizuális elemek bevetésével érte el.

3-mobile-apps-2

Pinelés, repost, hastagelés: a brandről szóló információk és a social proof (“mindenki használja, tehát jó”) állhat túlnyomóan vizuális elemekből, csak arra figyeljünk, hogy ezek relevánsan kapcsolódjanak a márkához, mert ha a vizuális elemekre helyezzük a hangsúlyt, akkor ezeknek kell képviselni teljesen világosan a küldetésünket.

A jól megválasztott vizuális tartalom fontossága

Sokszor halljuk, hogy valaki azt mondja magáról, hogy vizuális típus. Tulajdonképpen mind azok vagyunk, a grafikai elemek az agy különböző területeire hatnak, így segítve a tanulást.

Gondoljunk csak bele: a szemünk segítségével tudjuk csak egészében értelmezni az információkat. Még beszélgetés közben is, a szavak csak 7%-ban járulnak hozzá a kommunikációhoz, ezzel szemben a testbeszéd 55%-ban számít. Vagyis agyunk a kép segítségével közvetített információt gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget.

3-mobile-apps-3

Ezen kívül pedig, bár nyilvánvaló, mégsem szoktuk tudatosítani, a vizuális tartalom képes áthidalni bármilyen nyelvi akadályt, ezzel még szélesebb közönséget is elérhetünk, mint a szövegre épülő megjelenéssel.

Miért fontos, hogy “valódi” képeket használjunk?

Egy jó ideje már a digitális korban élünk, rengeteg információt kell naponta feldolgoznunk, ezért különösen fontos, hogy a brandünk könnyen beazonosítható legyen, és kitűnjön a tömegből.

Amikor egy új honlapot szerkesztünk, hajlamosak vagyunk a könnyebb utat választani, és stock fotókat felhasználni, de vigyázzunk: ha a vevő már máshol is belebotlott ugyanabba a fotóba, az lehet a benyomása, hogy nincs benyomása… Vagyis azt fogja gondolni, hogy a cégben nincs semmi kreativitás, nincs saját arculata, személyisége.

Ahhoz, hogy eladjunk magunkat, a termékeinket, szolgáltatásainkat, hitelesnek kell lennünk. A versenytársaktól az különböztethet minket, ami egyedivé, emberivé teszi a brandet.

Melyik honlapon nézelődünk szívesebben, amelyik tele van steril stock fotókkal, vagy ahol látjuk a dolgozók képeit, az irodát, a mindennapjaik egy kis szeletét. Az igazat megvallva, a stock fotók annyira hamis valóságot mutatnak, hogy lassan az elmémesedés sorsára jutottak.

“Kínos Harold” egy jó példa erre. Az erőltetetten mosolygó öregúr fotójának találó felirata szerint ő is azt hitte, hogy stock fotó modellnek jelentkezett, aztán mém lett belőle.

3-mobile-apps-4

A vevők tudni akarják, mi van a színfalak mögött, hogy működik a cég. Minden termék mögött kemény munka van, és ezt transzparenssé kell tennünk, ha nem akarjuk, hogy a cégünk, a termékünk, az eladási stratégiánk tizenkettő egy tucat legyen, mert így a vevőink sem fogják azt érezni, hogy fontosak számunkra.

Próbáld ki ezt a 3 mobil applikációt

Készíts felvételeket a munkatársakról! Tölts fel az Instára képeket a munkahelyről! Az okostelefonok korában ehhez nem feltétlenül van szükséged profi fotósra vagy kamerára (persze ez lenne az optimális megoldás), megoldhatod okosba’: a fotókat pedig tovább tuningolhatod számtalan applikáció segítségével.

Most 3 ilyet ajánlunk figyelmedbe:

1. Facetune

3-mobile-apps-5

Retusáld a képet addig, amíg nem szégyelled ? Ez az app főleg portrék, szelfik kozmetikázásra alkalmas, mert elsősorban a közelieknél használható jól az eszköztára. Rengeteg módon alakíthatjuk a felvételeket a kívánt hatás eléréséig. Mindegy, mihez használod, csoportkép a kollégákról, vagy egy megnyerő Tinder profil, próbáld ki, mit tud: fehérítsd a fogsorod, egységesítsd a bőrszíned, radírozd ki az egyenetlenségeket, alakítsd az arcformád, használj filtert, játssz vele!

2. Adobe Photoshop Express

3-mobile-apps-7

Ez pedig egy hamisítatlan fotószerkesztő applikáció, lényegében Photoshop a mobilodon, közvetlen megosztási lehetőséggel Facebookra, Instagramra, Twitterre.

Mivel elég sok lehetőség közül lehet választani, beletelik egy kis időben, amíg kiismerjük a használatát, utána viszont imádni fogjuk, hogy pár perc alatt profi fotó kerül ki a kezünk közül.

3. PromoRepublic

3-mobile-apps-9

Ezzel az appal fancy feliratokat gyárthatunk a vállalkozásunk promózására szánt fotókhoz, bár meg kell említeni, hogy a többi apphoz hasonlóan itt is a bőség zavarával küzd az ember, de a felhasználóbarát kialakítás feledteti ezt  az apró nehézséget.

Elég egyszerű a képlet: határozd meg, mit akarsz kommunikálni, készíts képet, dobd fel egy felirattal, kész. Ha érdekel a többi szolgáltatás, iratkozz fel, így használhatod a tartalomtervezőt, a bejegyzésütemezőt, és a közösségi média statisztikát, hogy lásd, hogy muzsikált a posztod.

Bár ez az app főleg kiskereskedelmi cégek és online shopok számára lehet hasznos, könnyű találni olyan képet, amit a saját márkánk promózása érdekében szívesen felmatricázunk vele. Az applikáció viszonylag új, valószínűleg még sok felirat várható a frissítésekkel.

Hogy is szoktuk mondani: A kép az új szöveg.

Nincs ennél gyorsabb, könnyebb és hatásosabb módja a kommunikációnak, ez statisztikákkal és tudományosan is alátámasztott tény: A vizuális tartalom a legjobban befogadható és megjegyezhető médium, ne kövessük el azt a hibát, hogy szkeptikusak maradunk, minden, egyedi vizuális elem kidolgozására fordított idő és energia megtérül. Ma meg már az sem kifogás, hogy nem értünk hozzá, sosem volt ilyen egyszerű dolgunk a képes tartalmak kezelésénél, mint most, amikor applikációk tucatjai segítségével varázsolhatunk profi látványt.

Minden cégnek van egy saját, egyedi története, vizsgáljuk meg, mi az, amivel foglalkozunk, mit akarunk értékesíteni, és fogalmazzuk meg a vevőink számára, miért vagyunk különlegesek, egyedülállóak, és kik azok az emberek, akik ennek a felépítésében és működtetésében részt vesznek. Még jobb, ha nem te meséled el, hanem az általad kommunikált tartalom motiválja a közönségedet, hogy párbeszédet kezdeményezzen a termékről. A legerősebb kapocs a cég és a vevő között úgy jöhet létre, ha tudható, hogy ki áll a termék mögött.

Ezek az applikációk mind azt szolgálják, hogy 5-10 perces idő- és nulla anyagi befektetéssel profi megjelenést kölcsönözzenek a vállalkozásodat, termékeidet bemutató képeidnek, próbáld ki, neked miben segíthetnek!

Forrás

SocialMediaToday

folytatás

Legkedveltebb hírek
Böngészője mobilos verziójában is aktiválta az úgynevezett webhely-izolációs védelmet a Google
2019-10-23 20:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Nem csak a saját környezetünkben találhatunk olyan embert, aki az átlagnál sokkal többször néz rá a mobiljára
2019-10-23 19:23:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Indián kívül is elkezdte tesztelni a Maps ?Stay Safer? nevű funkcióját a Google
2019-10-23 18:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
A cápákkal foglalkozó Ocearch kutatói bukkantak rá arra a közel négyméteres példányra, melynek fejét harapásnyomhoz hasonló sérülés borítja
2019-10-23 17:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Az Androidhoz, Windowshoz, iOS-hez, Chrome-hoz, Gmailhez és rengeteg más szoftverhez hasonlóan a Facebookhoz is készül a sötét mód
2019-10-23 16:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Hiába jól dokumentált a Facebook története, Mark Zuckerberg megpróbált egy teljesen új verziót előadni
2019-10-23 15:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez