7 közösségi média banánhéj

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
7 közösségi média banánhéj

A social media bakik mindannyiunk kedvencei, főleg akkor találjuk őket viccesnek, ha nem mi követjük el azokat. De mindenképp tanulságosak, hiszen a legtöbb hiba a sietségből, a megfelelő kommunikáció hiányából, illetve instant figyelem iránti vágyból ered.

Egész könnyű összehozni egy ilyen bakit, elég, ha rossz tanácsra hallgatunk, mit posztoljunk a közösségi média felületeken.

A legtöbb cég azon aggódik, hogy elég gyakoriak-e a posztok, azon meg pont nem aggódnak, hogy megfelelő stratégia mentén haladnak-e a social media megjelenések, és az biztosítja-e az adekvát tartalmi minőséget és figyelembe veszi-e a mindenkori kontextust. Van, hogy egyetlen félrement Tweet is romba döntheti az addigi munkát, és komoly károkat okozhat a márka hírnevének. A baki eltüntetése sem mindig megoldás, mert ha valami virálissá vált, onnan nehéz visszahozni.

Álljon itt 7 elrettentő példa azért, hogy legalább te figyelj a jövőben arra, hogy miket osztasz meg az interneten, ami, mint tudjuk, sosem felejt.

1) Kínos találkozások

A humor a közösségi média kiapadhatatlan tartalomforrása, a mémek, GIF-ek, videók mindennél jobban alkalmasak arra, hogy pozitív visszajelzéseket kapjunk. De néha csak kínjában nevet az ember, és a remélt népszerűséget pont ez a kellemetlen helyzet táplálja. Szép példája az ilyen félresikerült esetnek Avril Lavigne hírhedt közönségtalálkozója. Celebek gyakran rendeznek olyan eseményeket, amikor a rajongók közel kerülhetnek az imádott sztárhoz. Az ilyen alkamakkor készült felvételek mind potenciális népszerűségnövelő lehetőségek. Kivéve, amikor fordítva sül el a dolog… Történt, hogy az énekesnő rajongói egy ilyen rendezvényen 400 USD-t fizettek azért, hogy találkozzanak vele, de a megkötések csak utólag derültek ki: semmilyen testkontaktus nem volt megengedett, tehát semmi ölelkezés, ami egy ilyen találkozás élményértékét majdnem a nullára redukálta. Viszont igazán virális felvételek születtek, csak nem úgy… Itt megtekinthetők.

2) Rhode Island vagy Izland? Nem mindegy…

Igazán drágára sikerült ez a banánhéjon elcsúszás a a Rhode Island-i kereskedelmi kamarának, ugyanis az 5 millió dolláros promó videóban a felirat Izlandnak titulálta a szigetet…

A hibás videó nagyot ment a közösségi médiában, de népszerűségének a valódi oka a már említett banális tévedés volt.

Help tell Rhode Island's story by sharing our new brand video #weareRI https://t.co/alIIcZ2DIghttps://t.co/qh3YtF0q0s

— Gina Raimondo (@GovRaimondo) March 29, 2016

3) A visszautasíthatatlan ajánlat: a 10 centtel olcsóbb Playstation

2015-ben az Amazon saját fekete pénteke, a #PrimeDay keretében óriási leértékelést szervezett, de a hashtag az eredetitől eltérő okból futott be óriási karriert a Twitteren.

Úgy kezdődött, hogy az Amazon egy óriási, 10 centes árengedményt hirdetett a Sony PlayStation 4-re. Nem telt bele sok idő, már meg is született a #PrimeDayFail hashtag.

4) #bendgate – a hajlékony mobil botránya

A “-gate” hashtag felbukkanás mindig valami botrányt jelöl, egy márka sem boldog attól, ha így lesz népszerű a neve.

2014-ben az Apple nagy csinnadrattával jelentette be az iPhone 6-ot, és egyik legjellemzőbb tulajdonságaként kiemelte, hogy ez a mobil nem hajlik meg, ha a farzsebedben hordod.

Ám az ennek ellenkezőjét bizonyító videó immár 69 milliós nézettséget ért el. Innen nehéz volt visszamászni a dobogóra, és egy olyan rajongó-ellendrukker háború vette kezdetét, ami tovább szította a kétes hírnév tüzét a közösségi médiában.

5) Bakiból erény

A Botok nem mindig okosabbak, mint az ember, ez szépen beigazolódott egy 2014-es esetben: egy Google-Bot tévedésből egy amerikai pékségnek, a Greggs-nek tulajdonított egy offenzív szlogent, amit végül a cég digitális brand managere, Neil Knowles fordított a cég javára.

A cég ebből adódóan masszív ismertségre tett szert, és úgy alakult, hogy ez lett a legjobb dolog, ami megtörténhetett a céggel.

Hey @GoogleUK, fix it and they're yours!!! #FixGreggs pic.twitter.com/d5Ub7qtrLG

— Greggs (@GreggsOfficial) August 19, 2014

6) Coca-Cola vs. Oroszország és Ukrajna

Ha a cégünk történetesen egy világcég, és éppen egy óriási promócióra készülünk, amelyben jelentős szerepet kap egy Oroszország térképe, nem árt, ha leellenőrizzük, hogy a térkép megfelel-e a valóságnak. Esetleg kérdéses esetben teljesen eltekinthetünk a térképtől…

A Coca-Cola volt a szerencsés, amely elkövette ezt a jelentős hibát: a márkával ellátott Oroszország térképről leghagyták a Krím-félszigetet. A hatás elég erős volt: számtalan olyan Twitter poszt született, amely azt ábrázolta, hogy a posztoló éppen a WC-be önti a kóláját.

Az óriáscég igyekezett orvosolni a hibát, és megjelent a Krím-félszigettel ellátott térkép, viszont ez meg az ukrán Coca-Cola fogyasztóknál verte ki a biztosítékot.

7) A Ghana-i zsiráf története

Néha egy egyszerű Google keresés is elkerülhetővé tenné a fatális hibák elkövetését..

A 2014-es foci VB során a Delta légitársaság Tweet-ben gratulált az USA Ghana felett aratott sikeréhez. A Tweetben az USA-t a Szabadság szobor jelképezte, és egy 2-es szerepelt a képen, Ghana-t pedig egy zsiráf, és egy 1-es szerepelt rajta, ami az elért gólok számát hivatott jelezni.

Csak egy apró gond volt: Ghana-ban nem élnek zsiráfok. A Twitter népe természetesen boldogan vetette magát a koncra.

PHOTO: Delta Airlines thinks there are giraffes in Ghana. There aren't. http://t.co/9VsWsCfQSe pic.twitter.com/pGMJ6p0ljA

— theScore (@theScore) June 17, 2014

Mi ebből a tanulság?

A Twitter nem viccel. Ha valamit felkapnak, az az örökkévalóságnak szól. Hogy hogyan akadályozzuk meg ezeket a helyzeteket? Jól megalapozott közösségi média stratégia kidolgozásával, megfelelő keretek között működő tartalomgyártással, és ami a legfontosabb: mindig szánjunk időt az ellenőrzésre.

Senki nem akar ghanai zsiráfok révén híressé válni.

Forrás

Hubspot Blog

folytatás

Legkedveltebb hírek
A 120 éves épületet a tengerpart eróziója miatt fenyegeti a megsemmisülés veszélye
2019-10-22 14:01:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Először mutatták ki, hogy a kongói óriásvarangy Afrika legnagyobb és legveszélyesebb viperájának álcázza magát, hogy ne támadják meg ? számolt be róla a Phys
2019-10-22 13:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
222 éve, 1797. október 22-én a francia André-Jacques Garnerin a világon először kísérelt m
2019-10-22 12:42:00 | Hozzászólások: 0 | Múlt-Kor
Amerikai kutatók szerint a csombókos harangozómadár (Procnias albus) kiáltásainak hangereje elérheti a 113 decibelt
2019-10-22 12:28:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Nem aprózza el a Disney: egy háromórás videóval szeretne kedvet teremteni november induló, fizetős streaming-szolgáltatásához, a Disney+-hoz
2019-10-22 12:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Hivatalosan is trónra lépett Naruhito, az új japán császár kedden
2019-10-22 11:43:00 | Hozzászólások: 0 | Múlt-Kor
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez