Mire jó az AR? Hogyan mérjük?

| Cikk eltávolítása
Cimkék:

Rengeteg hallani most a kiterjesztett valóság, azaz az AR (Augmented Reality) virágkoráról, a benne rejlő lehetőségekről, de azért legyünk őszinték: egy kifejetten költséges megoldásról van szó, sikeres példákat pedig egyelőre nagyítóval kell keresni. Összeszedtünk néhány olyan sikeres, vagy legalábbis annak tűnő megoldást, amelyből ötletet lehet meríteni az AR kampányok tervezéséhez, illetve próbáltunk felállítani néhány olyan kritériumot, ami alapján egyáltalán lehet definiálni a “sikerességét”.

Patrón

A híres tequila gyártó alkalmazása a Patrón szeszfőzdéjét varázsolja elénk kiterjesztett valóságban, ahol informálódhatunk a gyártással kapcsolatos érdekességekről.

Elsőre az app egy aranyos viccnek hangzik, de a fejlesztőknek hatalmas tervei vannak vele.

Képzeld el, hogy a jövőben AR, vagy VR térben készít neked a csapos egy koktélt az előre letárolt preferenciád szerint, majd egy kattintással meg is rendelheted a valóságban.

Adrian Parker, a Patrón marketing vezetője szerint nagyjából még 12-18 hónap szükséges ehhez. Kíváncsian várjuk.

IKEA

A svéd bútorgyártó megoldását valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, az IKEA mindig is híres volt az úttörő marketing megoldásairól. Az alkalmazás segítségével kiterjesztett valóságban berendezhetjük IKEA bútorokkal a lakásunkat, így némi támpontot kapunk, hogy miként nézne ki az adott bútor mondjuk a kanapé mellett, illetve egyáltalán elfér-e az adott helyen.

 

Persze már korábban is volt próbálkozás AR megoldásra, azonban a jelenlegi megoldás Michael Valdsgaard, az IKEA digitális átalakulásáért felelős vezetője így nyilatkozott:

“Az első AR élményünk inkább egy képnek volt nevezhető. Be lehetett tenni egy 3D tárgyat, de nem igazán lehetett mozgatni és bízni a méretében. Nem lehetett valós döntések meghozására használni.”

Az Apple új, beépített ARKit megoldása már lehetővé tette, hogy nem kell többé külön szkennelni a szobát a méretek és arányok felmérése céljából, elég csak elindítani az alkalmazást, a padlóra irányítani és indulhat is a buli.

MTV

A MTV nemrég a Video Music Awards gálával kapcsolatosan indított egy kiterjesztett valóság kampányt a Holo appon keresztül. A kreatívot a rendezvény ikonikus alakjára, a Moon Person néven futó karakter köré építették: a felhasználók olyan hologramokat tekinthettek meg, ahol a figura különböző stílusokban táncol.

A hologramok 4 nap alatt összesen 2,43 millió alkalommal kerültek megtekintésre, 278 ezer elköteleződést generáltak, egy felhasználó pedig átlagosan 2,35 percet töltött velük.

Kate Spade New York

A divatmárka új, párizsi boltjának elindítása miatt fordult az AR felé. A My Little Paris alkalmazáson keresztül a felhasználók olyan nevezetességeket beszkennelve, mint az Eiffel-torony, vagy a Louvre, rejtett illusztrációkat oldhatnak fel. Itt még nincs vége, hiszen azokat a felhasználókat, akik kiterjesztett valóságos képet osztanak meg a közösségi médiában, ajándék várja a boltban.

A megoldást egy email kampány kísérte, amely egy szerény 42%-os megnyitási arányt produkált. Az app összes 2,5 millió megjelenítés generált, míg egy felhasználó átlagosan 2 percet töltött el a kiterjesztett tartalmakkal.

Hogyan mérjük?

A fentiek alapján már kezd körvonalazódni, hogy miként érdemes/lehet mérni egy AR kampány hatékonyságát. Mutatók:

Eltöltött idő. Egy felhasználó átlagosan hány másodpercet töltött az AR tartalmakkal. Magáért beszél. Letöltések száma. Hány ember töltötte le az alkalmazást, amiben megjelenik az AR tartalom. így kapunk egy értéket, hogy nagyságrendileg hány felhasználót tudunk elérni potenciálisan. Támogató kampányok teljesítménye. Hiába miénk a legkreatívabb megoldás, ha senki nem találkozik vele. Célszerű futtatni digitális kampányokat konverzióra optimalizálva, ezek teljesítménye pedig tökéletesen mérhető, legyen szó akár egy email megnyitási arányról, egy kattintási költségről, vagy éppen videó megtekintésről.

Ti gondolkodtok a közeljövőben AR-ben?

Forrás

Adweek

Wired

folytatás

Legkedveltebb hírek
Szerinte a Bastille napi repkedése eltörpül a mostani kihívás mellett
2019-07-21 18:50:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Szerdán mi is írtunk róla, hogy a netet ellepték a felhasználók öregített fotói az ismét felkapott FaceApp nevű mobilalkalmazásnak köszönhetően, ami frissen készített szelfik vagy a telefonon tárolt fotók alapján alakít át arcokat
2019-07-21 18:44:40 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
Az Asus küszöbön álló gamer telefonja kaphatja meg először a Qualcomm új, eddigi legerősebb lapkakészletét
2019-07-21 16:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Szerdán mi is írtunk róla, hogy a netet ellepték a felhasználók öregített fotói az ismét felkapott FaceApp nevű mobilalkalmazásnak köszönhetően, ami frissen készített szelfik vagy a telefonon tárolt fotók alapján alakít át arcokat
2019-07-21 14:50:11 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
A Huawei idén tavasszal már nagyot villantot a P30 termékcsaládjával, de 2019-re még van egy nagy dobásuk a Mate 30 mobilokkal
2019-07-21 12:18:39 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit
2019-07-21 12:00:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez