A fiatalok harmada vásárol meg valamit a youtuberek miatt

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
A fiatalok harmada vásárol meg valamit a youtuberek miatt

Lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá – derül ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív kutatásából, amelyet a Gemisszal közösen végeztek.

A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, ötödüknek annyira kedvenc elfoglaltsága, hogy napi 4 óránál többet böngészi a videómegosztót.

A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer videók, illetve a személyes videós tartalmak ? vlogok ? a legnépszerűbbek. Ezen felül a “hogyan csináld” típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY tartalmakat is szívesen fogyasztják.

íGY VÁLASZTANAK A FIÚK ÉS A LÁNYOK

A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamer videók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok/nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, és ők a vlogok rendszeres követői is.

DANCSÓ PÉTER. Fotó: Berecz Valter

A használati szokások alapján 4 markáns nézői csoport rajzolódott ki:

a videózók több mint harmadát adó visszahúzódó karakterek az online tévézők a vloggerekhez magukat legközelebb érző aktív rajongók az alkalmi látogatók

A kutatásból kiderült az is, hogy TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter YouTube-csatornája a legkedveltebb a magyar 10-29 évesek véleménye alapján, de a top 10-es listán helyet kapott PamKutya, Viszkok Fruzsi, BENIIPOWA és Zsozeatya is.

ELÉG EGY KÉP ÉS IRÁNY A BOLT

A 10-29 évesek 83 százaléka követ “influencereket” valamilyen csatornán, de nem csak a YouTube-on nézik kedvenceiket: a fiatalok közel fele Facebookon és Instagramon is figyelemmel kíséri őket. Négyből hárman úgy gondolják, hogy hatással vannak rájuk az influencerek, a 10-15 évesek fele kifejezetten nagyra tartja őket.

A fiatalok harmada például konkrétan emlékezett olyan esetre, hogy csak azért vásárolt meg vagy próbált ki egy adott terméket, mert a számára véleményformálónak számító személy Facebook vagy Instagram posztjában látta, hogy ő is azt viseli, használja vagy éppen fogyasztja”

– mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.

Forrás: sakkom.hu
folytatás

Legkedveltebb hírek
Áprilisban adtunk hírt arról, hogy  a washingtoni kereskedelmi minisztérium hét éves időtartamra tilalmat rendelt el amerikai alkatrészek és szoftverek értékesítésére a kínai ZTE Corp
2018-06-25 08:09:42 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
Ibrahim Diallónak először csak nem működött a belépőkártyája, aztán bár bejutott munkahelyére, de a rendszerekhez nem fért hozzá
2018-06-25 08:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Több, mint kínos, de a jelek szerint ez maga a rút igazság: a valamikor szebb napokat látott ZTE már nem csupán telefonokat nem tud összerakni, shenzeni irodájában azt sem képes biztosítani, hogy alkalmazottaik vécézhessenek
2018-06-25 07:02:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Ellenmérget vitt kígyómarásra, vadászgépek kísérték keresztül az országon
2018-06-25 05:45:00 | Hozzászólások: 0 | Index.hu - Tudomány
Nem csupán a régmúlt éghajlati viszonyait lehet egyre pontosabban feltárni jégminták alapján, hanem történelmi események beazonosítását, gazdaságtörténeti következtetések levonását is lehetővé teszik
2018-06-24 15:00:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Összegyűjtöttük egy cikkbe az elmúlt napok legérdekesebb, legolvasottabb tech témáit ? nézzük, mi történt a héten
2018-06-24 12:00:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez