A fiatalok harmada vásárol meg valamit a youtuberek miatt

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
A fiatalok harmada vásárol meg valamit a youtuberek miatt

Lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá – derül ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív kutatásából, amelyet a Gemisszal közösen végeztek.

A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, ötödüknek annyira kedvenc elfoglaltsága, hogy napi 4 óránál többet böngészi a videómegosztót.

A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer videók, illetve a személyes videós tartalmak ? vlogok ? a legnépszerűbbek. Ezen felül a “hogyan csináld” típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY tartalmakat is szívesen fogyasztják.

íGY VÁLASZTANAK A FIÚK ÉS A LÁNYOK

A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamer videók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok/nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, és ők a vlogok rendszeres követői is.

DANCSÓ PÉTER. Fotó: Berecz Valter

A használati szokások alapján 4 markáns nézői csoport rajzolódott ki:

a videózók több mint harmadát adó visszahúzódó karakterek az online tévézők a vloggerekhez magukat legközelebb érző aktív rajongók az alkalmi látogatók

A kutatásból kiderült az is, hogy TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter YouTube-csatornája a legkedveltebb a magyar 10-29 évesek véleménye alapján, de a top 10-es listán helyet kapott PamKutya, Viszkok Fruzsi, BENIIPOWA és Zsozeatya is.

ELÉG EGY KÉP ÉS IRÁNY A BOLT

A 10-29 évesek 83 százaléka követ “influencereket” valamilyen csatornán, de nem csak a YouTube-on nézik kedvenceiket: a fiatalok közel fele Facebookon és Instagramon is figyelemmel kíséri őket. Négyből hárman úgy gondolják, hogy hatással vannak rájuk az influencerek, a 10-15 évesek fele kifejezetten nagyra tartja őket.

A fiatalok harmada például konkrétan emlékezett olyan esetre, hogy csak azért vásárolt meg vagy próbált ki egy adott terméket, mert a számára véleményformálónak számító személy Facebook vagy Instagram posztjában látta, hogy ő is azt viseli, használja vagy éppen fogyasztja”

– mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.

Forrás: sakkom.hu
folytatás

Legkedveltebb hírek
A delfineknél ez magas fokú szociális összetettségre utal, de önök azért ne próbálják ki
2017-11-21 22:30:00 | Hozzászólások: 0 | Index.hu - Tudomány
55 éve, hogy az első televíziós közvetítésre tervezett telekommunikációs műholdat felbocsájtották az űrbe, és a műholdas tévézés műfaja megszületett
2017-11-21 22:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
A világ vélhetően legtöbbször látott fotójaként emlegetett ikonikus Windows XP-háttérkép készítőjét felkérték arra, hogy mutassa meg, milyen hátterek lehetnének klasszikusok a következő években
2017-11-21 20:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
A 2015-ös Star Wars: Battlefront leginkább azzal vívta ki sokak nemtetszését, hogy kimaradt belőle a történetmesélős egyjátékos rész, az online harcokra koncentráló multiból pedig hiányzott az a tartalom, ami hosszú hetekre és hónapokra a képernyő elé szögezte volna a felha
2017-11-21 19:03:09 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
Az internet sötét bugyraiban elképesztően sok felhasználónév és jelszó kering ? mutatott rá egy tanulmány, amelyet a napokban publikáltak
2017-11-21 19:00:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
A nyelvek és egyes gének örökítése összefüggést mutat az ősi társadalmakban, még ha a vándorlás folyamatos is ? állapította meg egy új nemzetközi kutatás
2017-11-21 17:47:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez