Nevet vált és már indul is az új országos kormányközeli rádió

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Nevet vált és már indul is az új országos kormányközeli rádió

A 24.hu több forrásból származó értesülése szerint nem a megnyert frekvenciapályázatában szereplő és levédett POP FM néven, és várhatóan már jóval a törvény szerinti 120 napos határidő előtt, már június első felében megkezdené műsorai sugárzását a Class FM-től elvett országos kereskedelmi rádiós frekvencián a Médiatanács országos kereskedelmi rádiós pályázatát május 22-én megnyerő, a Rádió 1 volt ügyvezetője, Bakai Mátyás vezette kormányközeli vállalkozás, a Hold Reklám Kft. A cég Orbán Viktor barátjával, az MKB Bank többségi tulajdonosaként is ismert Mészáros Lőrinc volt felcsúti polgármesterrel és Andy Vajna filmügyi kormánybiztossal, a Rádió 1, a TV2, a Bors, a Délmagyarország és a Kisalföld tulajdonosával is összefüggésbe hozható.

A POP FM nevet ők sem gondolták igazán komolyan

A Hold Reklám Kft. a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál (SZTNH) a médiatanácsi pályázat előtt levédett POP FM helyett az Andy Vajna közeli, jelenleg budapesti és nyíregyházi frekvenciával rendelkező Retro Rádió nevét vinné tovább, ehhez már csak a Médiatanács jóváhagyását kell megszerezniük. Az eddigi Retro Rádió – melynek hamarosan lejár a médiaszolgáltatási jogosultsága Nyíregyházán és Budapesten is – a névütközés megakadályozása érdekében várhatóan Magyar FM néven folytatja a következő időszakban. Bár a Médiatanács napirendje publikusan még nem érhető el, úgy tudjuk várhatóan hamarosan, elméletileg már jövő kedden döntenek is a Retro Rádió Magyar FM-re történő váltásáról, valamint a pályázatot POP FM néven megnyerő új, kormányközeli országos rádió Retróra történő átkeresztelésének engedélyéről. A névváltás tényét erősíti, hogy a Magyar FM nevet a héten levédték az SZTNH-nál, valamint egy névtelenséget biztosító doménregisztrátornál a magyarfm.hu internetes végződést is regisztrálták.

Az új országos rádió nem csak a Retro Rádió nevet veszi fel, de az eddig közösségi rádióként ingyenes frekvenciát használó Retro Rádió arculatát is átveszi.

Előre megvették a stúdiót, már szól a tesztsugárzás a 103,3 MHz-en

Az új országos rádiós cég stúdióját már hónapokkal ezelőtt megépítették Budapesten: akkor, amikor a médiatanácsi pályázatnak hivatalosan még nem is volt végeredménye. Ennek köszönhető az, hogy nagyon gyorsan, már júniusban, alig pár héttel a győztessé nyilvánításuk után el tudják indítani a sugárzást. Úgy tudjuk, a héten már az állami műsorszóró vállalat, az Antenna Hungária szakemberei üzembe is helyezték a cég budapesti stúdiójában a jeltovábbításhoz szükséges eszközöket. Tegnap Budapest egyes területein, az FM 103,3 MHz-en pedig már folyamatos sípszó és a rádiókészülékeken megjelenő TESZT felirat, a műszaki tesztsugárzás elindítása jelezte: az Antenna Hungária is készen áll a rádió indulására.

A műsorsugárzás gyors elindítással az lehet a cél, hogy a Class FM-nek a Médiatanács ellen még most is folyamatban lévő perei ellenére már ne tudják elvenni a frekvenciát a pályázótól, és ha a Class FM-et működtető Advenio Zrt. esetleg sikerrel is pereskedik, már legfeljebb kártérítési igénnyel léphessen fel a frekvenciát a kormányközeli cégnek adó Médiatanács ellen. Ha a Class FM nyeri a pert, legfeljebb az adófizetők helytállnak a Médiatanács tévedése miatt, de a korábbi bírósági gyakorlat az, hogy ilyenkor már nem némítják el a frekvenciát megszerző médiaszolgáltatót.

A Class FM a héten megtámadta a Hold Reklámot győztessé nyilvánító határozatot

A 24.hu arról is tudomást szerzett, hogy a Class FM a napokban újabb pert indított a Médiatanács ellen, megtámadva a Hold Reklám Kft.-t győztesnek nyilvánító pályázati eljárás május 22-i végeredményét. Azt kérik, a bíróság nyilvánítsa érvénytelennek a pályázatot, ezt számos okkal, többek között a pályázati kiírás hibáival indokolják. A keresetet az Advenio/Class FM jogászai már be is nyújtották a bíróságra. Eközben folyamatban van annak az ítéletének a megfellebbezése is, amelyben a bíróság egyelőre azt állapította meg, hogy a Médiatanács jogszerűen járt el, amikor nem hosszabbította meg a Class FM 2016 novemberében lejárt médiaszolgáltatási jogosultságát, ugyanis a ma már a Vajna-féle Rádió 1 hálózatnak dolgozó Sebestyén Balázs vezette Morning Show egy alkalommal súlyos jogsértést követett el, amikor megszegte a Médiatörvény korhatári besorolását.

Sebestyén Balázsék egyelőre maradnak a Rádió 1-nél

Ami az új országos rádiót, a POP FM/Retro Rádiót illeti, ott információink szerint egyelőre nem lesz hallható Sebestyén Balázsék Morning Show című műsora, pedig korábban ez az eshetőség is komolyan felmerült, de Andy Vajnáék részben attól tartottak, hogy Sebestyénék nélkül a Rádió 1 hálózat széteshetne, hiszen a Rádió 1 főleg a Balázsék című reggeli műsor alatt mutat igazán nagy hallgatottságot.

Sebestyénék egyébként elég dühösek manapság, mivel már 2 városban, Székesfehérváron és Mosonmagyaróváron is lekapcsolták a Rádió 1-et, egy harmadikat, a tihanyi adójukat pedig épp a héten vesztették el, így a Balatonnál is sok hallgatótól elbúcsúzhatnak. Frusztrációjuknak a Rádió 1-en fogható élő adásban is hangot adtak már. Ráadásul a jelen állás szerint úgy tűnik, nem ők vezetik majd az induló országos kereskedelmi rádió reggeli műsorát, mely jóval nagyobb földrajzi lefedettséggel rendelkezik majd a Rádió 1-hez képest. Úgy tudjuk, az országos rádió az eddigi budapesti Retro Rádió reggeli műsorát, azaz Hepi Endre és Hudák Anita műsorvezetők műsorát viszi tovább a Class FM 2016 novembere óta némi frekvenciájára.

Küldünk kérdéseket Bakai Mátyásnak, a Hold Reklám Kft. ügyvezetőjének, illetve ugyancsak küldünk kérdést a Médiatanácsnak is, hogy beérkezett-e már a testülethez kérelem a POP FM és a Retro Rádió nevek megváltoztatására, illetve hogyan lehet, hogy máris szól a műszaki tesztadás, amikor a pályázati végeredményről szóló közigazgatási határozatot megtámadta a Class FM, illetve jelenleg is folyamatban vannak a rádiónak perei. Ha az érintettek válaszolnak, arról természetesen cikkünk frissítésével beszámolunk.

Szalay Dániel korábbi cikkei Brutális veszteség a TV2-nél, hatalmas nyereség az RTL-nélA médiahatóság Mészáros Lőrinc cégére mutogat a hallgatottsági botrány kapcsánBukta a Balatont a Rádió 1, a Médiatanács nyerte a pert

Kiemelt kép: Tesztsugárzás az FM 103,3 MHz-en. Itt, a Class FM egykori frekvenciáján szól majd az országossá váló kormányközeli Retro Rádió. Fotó: Szalay Dániel, 24.hu

folytatás

Legkedveltebb hírek
FIZETÉS - Már folynak a tárgyalások a jövő évi minimálbér és bérminimum összegéről
2018-11-17 01:18:32 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Akár 300 fiatal és tehetséges labdarúgóval tudnak foglalkozni a dunaszerdahelyi Mol Labdarúgó Akadémián, melynek célja, hogy a régió egyik legmagasabban jegyzett nevelőközpontja legyen
2018-11-17 01:16:32 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Nikola Gruevszki volt macedón miniszterelnök sokat tudhat Gyurcsány Ferenc és a balkáni maffiózó üzletemberek kapcsolatrendszeréről, erről ír a Ripost
2018-11-17 01:12:04 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Ismét az Európai Bizottság elnökén nevet Európa
2018-11-17 01:09:46 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Ez nem egy budapesti program, hanem tényleg a vidéki Magyarországot is meg tudja szólítani - ezt mondta a család- és ifjúságügyért felelős államtitkár a Baba-mama Expon
2018-11-17 01:06:31 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
A külhoni magyarságnak jár a magyar állampolgárság és jár a szavazati jog, és a külhoni magyarságnak jár az autonómia az európai tapasztalatoknak, szabályoknak megfelelően
2018-11-17 01:03:30 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez