Veszélybe kerülhet az autóipari munkahelyek fele

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Veszélybe kerülhet az autóipari munkahelyek fele

A Fraunhofer IAO (Fraunhofer-Institut für Arbeitswirtschaft und Organisation) stuttgarti kutatóintézet tanulmányában a hajtáslánc- és motorgyártó ágazatban Németországban jelenleg meglévő 210 ezerből 2030-ig 75 ezer munkahely megszűnését vetíti előre, amennyiben az elektromos autók részesedése 40 százalékosra bővül az újautó-értékesítésen belül. A kutatás szerint ha pedig a részarány 90 százalékra emelkedik, akkor viszont már a munkahelyeknek a fele válna feleslegessé.

Az elektromos autók hajtáslánca alig kétszáz részegységből áll, szemben a jelenlegi technológiához szükséges mintegy ezerkétszáz részegységgel. Az elektromos autók terjedése azonban nemcsak a hajtáslánc-gyártó ágazatot, hanem más fémipari és gépipari ágazatokat is hátrányosan érintene a foglalkoztatás alakulása szempontjából. A német autóipar egyébként az elmúlt években átlagosan 840 ezer alkalmazottat foglalkoztatott.

Nincs ok pánikra?

A tanulmány megállapításai azonban Jörg Hofmann az IG Metall szakszervezet főtitkára szerint ?nem adnak okot pánikra”, hiszen időben jelzik az ágazat előtt álló kihívásokat.

A politikának célzott intézkedésekkel kell létrehoznia a strukturális átalakulás keretfeltételeit, az autóiparnak pedig tömeges átképzési programmal kell gondoskodnia arról, hogy alkalmazottai ne essenek a strukturális átalakulás áldozatául,

fogalmazott.

A Bosch autóipari beszállító cég üzemi tanácsának elnöke, Hartwig Geisel rámutatott, hogy egyes régiókban tudatos megelőző intézkedések nélkül komoly foglalkoztatási gondok léphetnek fel. Példaként a hamburgi és bambergi üzemeket hozta fel, ahol a 13 ezer alkalmazott szinte kizárólag belsőégésű motorok alkatrészeinek előállításával foglalkozik. A térség ipari bázisának megóvása érdekében feltétlenül új technológiákat kell betelepíteni, figyelmeztetett.

A technológiai váltás elsősorban a benzinmotorokra szakosodott kisebb autóipari beszállítókat veszélyezteti leginkább,

ez Oliver Riedel véleménye, aki a Fraunhofer IAO kutatásvezetője. Az IG Metall szakszervezetnek ezért feltett szándéka foglalkoztatási tervet készíteni minden egyes autóipari vállalat számára.

Az elektromobilitás kulcsfontosságú eleme az akkumulátor, amelynek gyártását jelenleg szinte kizárólag dél-koreai és kínai vállalatok végzik. Bernd Osterloh, a Volkswagen üzemi tanácsának elnöke szerint mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a következő akkumulátorgeneráció már feltétlenül Európában készüljön. A lítium-ion akkumulátor technológiába invesztálni ezért szerinte elhibázott lépés lenne.

Kiemelt kép: MTI / Nyikos Péter

folytatás

Legkedveltebb hírek
Nyírmadánál történt az eset a 41-es főúton vasárnap este ? adta hírül a Police
2019-02-17 20:15:01 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Az Egyesült Államok nem szertné végignézni, az hogy az Iszlám Állam katonái beszivárognak Európába? írta még szombaton a Twitteren Donald Trump amerikai elnök
2019-02-17 19:41:37 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Már többször is konfrontálódott egy ausztrál nő a perth-i parti sétányon egy férfivel, aki biciklijével haladva állandóan a nemi szervét mutogatta
2019-02-17 19:29:38 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
A MOL-Pick Szeged 30-29-re legyőzte az ukrán Motor Zaporizzsja csapatát a férfi kézilabda Bajnokok Ligája csoportkörének 12
2019-02-17 19:29:31 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
 Megmentette a gazdáját egy erőszakos betörőtől Pákó, egy kistestű, keverék kutya Álmosdon, Hajdú-Bihar megyében
2019-02-17 19:14:15 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
 Kidöntött és vagy tíz méteren keresztül magával húzott egy villanyoszlopot egy részeg férfi Örkörítófülpösön, a környéken több, mint ötven családnál nem volt áram és fűtés
2019-02-17 19:13:52 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez