Oroszország Szuezi-csatornája

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Oroszország Szuezi-csatornája
Oroszország és Irán kiváltaná a Szuezi-csatornán költséges és időigényes szállítást. Ezért észak-déli kereskedelmi és szállítási folyosót hoznának létre.A két szankcióktól szorongatott állam - a korábban amerikai bírálatok össztűzébe került - Indiával összefogva dolgozik a nagyszabású terv megvalósításán. Ennek nyilvánvalóan messzemenő politikai és gazdasági következményei is lesznek.  A 7200 kilométeres nemzetközi útvonal az Indiai óceánt és a Perzsa-öbölt köti majd össze, Iránt Oroszországgal és Észak Európával. Az árut Indiából indítanák útnak a tengeren a Perzsa-öbölbeli Bandar-Abbász dél-iráni kikötővárosba. Ez stratégiai szempontból is fontos kikötő. Ott van az iráni haditengerészet fő bázisa. A következő állomás a Kaszpi tengeri Bender-Enzeli iráni kikötő, ahonnan az Európa és Ázsia határán fekvő orosz Asztrahánba érkezik az Európának szánt áru, amelynek egy részét vasúton szállítják tovább. A Szuezi csatorna helyettesítésével Mumbaiból Moszkvába 20 nappal csökken az áruszállítás időtartalma, és ugyanakkor 30-40 százalékkal olcsóbb is. Arra számítanak, hogy évente 20-30 millió tonna továbbítására lesznek képesek. Az orosz delegáció tárgyalásai az indiai kereskedelmi és ipari miniszterrel nem hagytak kétséget a felől, hogy a tervezett háromoldalú találkozón már a megvalósítás gyakorlati terve és az építkezés felgyorsítása kerül napirendre. A múlt év végén Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök aláírta a Kaszpi-medence kikötői fejlesztési stratégiáját, a vasúti és az úthálózat kiépítésének terveit. Nemcsak a közlekedési csomópontról rendelkezett, hanem a térség védelmi képességének biztosításáról is. Az elképzelés illeszkedik az északi tengeri útvonal meghódításához. Az Északi Sarkvidéken a globális felmelegedés következtében bekövetkezett olvadás a korábbinál hosszabb időre lehetővé teszi a hajózást. Az Európából Ázsiába és Amerikába irányuló szállítás költségei drasztikusan csökkennek. Egy Dél-Koreából Németországba tartó hajó feleannyi idő alatt teheti meg az utat, mint a Szuezi csatornán keresztül. Arról nem beszélve, hogy itt nem kell számítaniuk kalóztámadásokra. Moszkva nagyszabású katonai fejlesztésekkel is nyomatékot ad Északi-sarki jelenlétének. Még Medvegyev elnöksége idején szentesítették, hogy Oroszország stratégiai tartalékaként tekint a térségre. Sarkvidéki parancsnokságot létesítettek, alá rendelték az Északi flottát. A zord körülményekhez alkalmazkodni képes rendszereket fejlesztettek ki. Repülőterek, kikötők és nem utolsó sorban a negyven jégtörőből álló flotta teszi szilárddá az orosz jelenlétet. A szentpétervári gyárban most három univerzális atomjégtörő hajó építésén dolgoznak. Az Artika elnevezésűt jövő évben, a Szibériát és az Uralt 2021-ig átadják.  Szergej Sojgu védelmi miniszter tavaly decemberben jelentette, hogy gyakorlatilag befejezték a katonai építkezést az Északi-sarkon. Joggal említette, hogy  a történelemben ilyen mennyiségű objektumot, ilyen felszereltséggel és fegyverzettel egyetlen ország sem hozott itt még létre. Washington viszont aggodalommal követi nyomon a történteket. Nemcsak azért, mert Moszkva saját ?Szuezi csatornához? jut. Ennél is lényegesebb, hogy Oroszország ellenőrzést szerez a stratégiailag fontos új kereskedelmi útvonalak felett.   
folytatás

Legkedveltebb hírek
Annyit tudni csak, hogy magyar számlán landolt a pénz
2019-02-23 19:56:40 | Hozzászólások: 0 | Népszava
Nem ciki, ha nem.
2019-02-23 19:48:00 | Hozzászólások: 0 | Index.hu - Belföld
Az ötös lottó televízióban közvetített számsorsolásán az alábbi nyerőszámokat hú
2019-02-23 19:47:04 | Hozzászólások: 0 | Népszava
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez