Fűszerek és ételek, amelyek ?okosabbá? is tehetnek

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Fűszerek és ételek, amelyek ?okosabbá? is tehetnek
Sok egészségügyi probléma esetén segíthetnek a fűszernövények, de olyanok is vannak, amelyeket akkor is használhatunk, ha vizsgára készülünk, vagy éppen komoly agymunkát igénylő feladat előtt állunk.A fűszernövények az egészségügyi problémákon túl ?okosabbá? is tehetnek, azaz segítik az agy működését, sikeresen használhatjuk, ha gondolkodnunk vagy éppen tanulnunk kell ? olvasható a Biobody oldalán.A kurkuma hatóanyaga, a kurkumin gyulladáscsökkentő és erőteljes antioxidáns. Képes csökkenteni a kialakuló plakkok számát, ami az Alzheimer-kór megelőzésében fontos, javítja a memóriát, és csökkenti az enyhe depresszió tüneteit is. A kakukkfű illóolajai elsősorban az omega-3 zsírsavakra gyakorolt jótékony hatásukon keresztül segíthetik az agy működését. Ezek a zsírsavak megvédik az agysejteket az öregedéssel összefüggő pusztulástól, serkentik a memóriát, és a tanulási képességeinkre is jó hatással vannak. Az oreganónak magas az antioxidáns-tartalma, illata javítja a hangulatunkat, megakadályozza a hangulatingadozásokat, enyhíti a szorongást. Hatására jobban tudunk aludni, de tanulni is. Az illóolajával átitatott kendő például a vizsgázók legnagyobb segítsége lehet, mert amellett, hogy növeli a koncentrálási képességeinket, megakadályozza, hogy a vizsgaláz és a fokozott izgatottság miatt ?leblokkoljunk?.A zsályában található vegyületek szintén az antioxidáns hatásaiknak köszönhetően támogatják az agy munkáját, és jelentősen csökkenthetik a demencia és az Alzheimer-kór kialakulásának rizikóját. A zsályatea javítja a memóriát, és olyan hatóanyagokat is tartalmaz, amelyek a tanulási folyamatokhoz is nélkülözhetetlenek. A fahéj összetevői az Alzheimer-kór elleni küzdelemben játszanak jelentős szerepet, és az öregedéssel járó neurológiai problémák ellen is védelmet nyújthatnak. Illóolaja amellett, hogy rendkívül jó hatással van az agyunkra, nyugtat és a szorongást is csökkenti. A szegfűszeg illóolaja a fogfájás csökkentése mellett csökkenti a stresszt, energikusabbá, figyelmesebbé és fogékonyabbá teszi az agyunkat, és nagyon jó kiegészítője lehet például a nyugtató hatású levendulának, az élénkítő narancsnak vagy a bazsalikomnak.Az ételek között is vannak ?okosítóak?, a fehérjében gazdag hal például igazi agyserkentő. Az egészséges, omega-3 zsírsav jó hatással van az agy teljesítőképességére, és kutatások szerint hozzájárul a demencia kockázatának csökkentéséhez, a mentális hanyatlás lassulásához és a stroke kialakulásának veszélyéhez is. Különösen idősebb korban segíthet a memória javításában. Ehhez heti két alkalommal kellene halat ennünk ? olvasható a Diéta magazin cikkében.Napi egy maroknyi dió és egy-két kocka magas kakaótartalmú étcsokoládé fogyasztása igazán finom módja az agy támogatásának. A csonthéjas magvak, de különösen a dió kiváló forrása az E-vitaminnak, amit több kísérlet is összefüggésbe hozott a korral járó felismerő képesség hanyatlásának csökkenésével. A szintén antioxidáns hatású fekete csokoládé is hasznos agyserkentő, mert olyan természetes ösztönzőket tartalmaz, amelyek növelhetik a koncentrációs képességet. A bevitt szénhidrátokból az anyagcsere folyamatok hatására képződik a szervezet elsődleges energiaforrása, a glükóz, ezért kis mennyiségben a cukor is jó hatással lehet a memóriára, de nem árt tudni, hogy nagy mennyiségben több a kára, mint a haszna. A nap legfontosabb étkezésének, a reggelinek is nagy szerepe van az összpontosításban. Kísérletek igazolják, hogy azok a diákok, akik reggelivel kezdik a napot, lényegesen jobban teljesítenek, mint akik nem esznek semmit ébredés után. Az ajánlások szerint a legjobb agybarát ételek listáján a magas rosttartalmú gabona, a tej és a gyümölcsök szerepelnek. Az is bebizonyosodott, hogy a magas kalóriatartalmú reggeli viszont inkább gátolja a koncentrációt. A napi étrendnél is a változatosságra, kiegyensúlyozottságra érdemes törekedni, mert a túl kevés, de a túl sok étel is megzavarhatja a koncentrációt.A cikk szerint a vérkeringés egyensúlyának fenntartása is hozzájárul az agy optimális működéshez, ennek érdekében ajánlott az avokádó rendszeres fogyasztása, ami ráadásul csökkenti a káros koleszterin szintjét és az érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. Az áfonyát is jelentős antioxidánsként tartják számon, védi az agyat az oxidatív stressztől és megköti a szabadgyököket. Csökkentheti a demencia kialakulásának valószínűségét, illetve lassíthatja a folyamatát. A rendszeres áfonyafogyasztás növelheti a tanulási képességet.
folytatás

Legkedveltebb hírek
Emily Blunt és férje, John Krasinski is részt vett a Writers Guild’s Awards-on, ami a forgatókönyvírók szakszerveztének díjátadója, utóbbit jelölték ugyanis legjobb eredeti forgatókönyvkategóriában a Hang nélkülért, aminek társfőszereplője fe
2019-02-18 21:59:30 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Khloe Kardashian hatalmas körmeiről posztolt fotót az Instagramon, a kommentelőit pedig nem hagyta nyugodtan az égető kérdés, hogy hogyan cserél pelenkát akkora körmökkel?   A bejegyzés megtekintése az Instagramon   Khloé (@khloekardashian) által megosztott bejegyzés, Febr 16
2019-02-18 21:39:34 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
De vajon ki lehet az?
2019-02-18 21:32:00 | Hozzászólások: 0 | Index.hu - Belföld
Az Exatlon Hungary legújabb adásában a Villáért folyt a harc
2019-02-18 21:28:48 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Az Exatlon Hungary 36. adásában két-két új versenyzővel bővült a Kihívók és a Bajnokok csa
2019-02-18 21:28:41 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tények Röviden ...
2019-02-18 21:26:03 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez