Aligátorokat drogoztak be tudósok, majd fejhallgatót tettek rájuk

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Aligátorokat drogoztak be tudósok, majd fejhallgatót tettek rájuk

Ketamin nevű kábítószert adtak be aligátoroknak, majd fejhallgatókon hangokat játszottak le nekik tudósok azért, hogy jobban megérthessék, hogyan hallottak az ősidőkben a dinoszauruszok ? írja a Vice Motherbord.

A különös kísérletről írt tanulmány hétfőn jelent meg a Journal of Neuroscience című idegtudományi szaklapban. A tudósok az interaurális időkülönbséget (ITD) vizsgálták. Ez egy olyan képesség, amivel bizonyos állatok képesek felismerni azt a néhány mikromásodperces időkülönbséget, ami aközött telik el, hogy egy bizonyos hangot az egyik, illetve a másik fülükkel meghallanak. Ez segít bizonyos ragadozóknak abban, hogy a sötétben is pontosan megállapíthassák a zsákmány helyét.

Az ITD a hüllőknél és a madaraknál ugyanúgy működik, ahogy régen a dinoszauruszoknál is működött, mivel mindhárom törzs ugyanattól az őstől származik. Catherine Carr a Marylandi Egyetem biológusa, és Lutz Kettler, a Müncheni Műszaki Egyetem neurológusa ezért kutatják évek óta a jelenséget.

Carr és Kettler csapata 40 amerikai aligátornak adott be ketamint és dexmedetomidint, hogy lenyugtassák őket, majd fejhallgatókat tettek a fülnyílásaikra, és elektródákat a fejükre, hogy feltérképezhessék a fejhallgatókból érkező hangokra adott idegi válaszaikat. A kísérletből kiderült, hogy a hüllők pont ugyanazokat az idegpályákat használják a hallás során, mint a madarak, annak ellenére, hogy agyi anatómiájuk sokban különbözik.

A legfontosabb dolog, amit megtudtunk, hogy a fejméret nem játszik szerepet abban, ahogy az agy a hangokat dekódolja

? mondta Kettler.

Mindez azt jelenti, hogy a T. Rexek évmilliókkal ezelőtt, minden valószínűség szerint, ugyanazokkal a mechanizmusokkal határozták meg egy hangforrás helyét, amelyekkel a mai hüllők és madarak. Bár a tudósok nem tudnak dinoszauruszagyakat vizsgálni, a legközelebbi, még ma is élő rokonaik vizsgálatával ablakot nyithatnak a múltra.

folytatás

Legkedveltebb hírek
Tardos likvidálása sikeresen zárul, de a kémprogramhoz nem tudnak hozzáférni Alizék
2020-02-18 00:00:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
A Drágám, add az életed! című, hétköznap esténként jelentkező show adásaiban egy héten keresztül jól ismert párok férfi tagjai versengenek úgy, hogy szívük hölgye dönt sorsukról! A humoros ügyességi, vagy éppen embert próbáló feladatokat az a pasi
2020-02-17 23:30:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
A képsorokat látva jogosan vetődik fel a kérdés: jót tett a modern futballnak a VAR?
2020-02-17 23:23:07 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Fucsovics Márton két játszmában kikapott a kazah Alekszander Bubliktól a 692 ezer euró (mintegy 232 millió forint) összdíjazású kemény pályás marseille-i férfi tenisztorna első fordulójában, hétfőn
2020-02-17 23:08:16 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Miután Terra fejbedobta Christyt egy pohárral egyik veszekedésük során, Christy feljelenti a nőt, mert agyrázkódása lett
2020-02-17 23:00:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Éld át újra az Exatlon Hungary harmincnegyedik adásának legjobb pillanatait!
2020-02-17 22:52:40 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2