Azért nem tudok aludni, mert stresszes vagyok?

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Azért nem tudok aludni, mert stresszes vagyok?

Nem minden álmatlanság kiváltó oka a stressz, de a stresszes emberek közül sokan szenvedhetnek inszomniában. Az viszont jó hír, ha a stressz kezelésével az inszomniától is meg lehet szabadulni.

A stressz miatt nehezebben alszunk el, és az éjszakai nyugalmunkat is gyakori ébredések zavarják meg. Ez hatással van az alvásunk minőségére és a nappali tevékenységünkre egyaránt. Az alvás és az ébrenlét egyensúlyának felborulása, az ébren forgolódva töltött éjszakáktól való félelem állandósulása tovább fokozza a stresszt, és könnyen kialakulhat a tartós álmatlanság ördögi köre, amelyből segítség nélkül nagyon nehéz kitörni.

Mi az ok?

A legfontosabb, hogy kiderítsük, pontosan mi okozza az álmatlanságunkat. Fontos ilyenkor feltennünk magunknak néhány kérdést: mióta tart ez az állapot, volt-e valamilyen jelentős ? magánéleti, vagy munkahelyi ? változás az életünkben a panaszok megjelenése előtt, megváltoztak-e az alvási körülményeink, az életvitelünk.

Ha az inszomniánk állandó, lehet, hogy nem a stressz okozza. Ha viszont csak időnként tér vissza, érdemes megnézni, hogy melyek ezek az időpontok, és feljegyezni, hogy aznap különösen stresszesek voltunk-e.

És mi lehet a megoldás?

Több is van, de a legfontosabb, hogy teremtsük meg a jó alváshoz szükséges körülményeket. Adjunk magunknak kellő időt az alvásra való felkészülésre: ilyenkor lazuljunk el, már semmiképp ne dolgozzunk, lehetőleg a telefonunkat is tartsuk távol, az elalvás előtti órában pedig tévézés helyett érdemes inkább olvasni vagy zenét hallgatni.

A hálószobánkat tegyük minél komfortosabbá, megnyugtatóbbá, hiszen még a jó alvók számára sem közömbösek az alvás körülményei, az inszomniában szenvedőknek pedig különösen fontos, hogy a hálószoba valóban a nyugalom szigete legyen, ahol semmi zavaró tényező nem vonhatja el a figyelmét az alvásról.

Ezek lehetnek az álmatlanság okaiAz inszomnia kiváltásában számos krónikus testi, vagy pszichés betegség is szerepet játszhat.

Ezért érdemes a lehető leghívogatóbb légkört megteremteni a hálóban. Legyen minden nagyon kényelmes, rendezett és tiszta. A hálószobában csakis olyan tárgyakkal vegyük magunkat körül, amelyek a pihenést szolgálják. Száműzzük a tévét, és az összes többi elektromos kütyüt, a ruhaszárító állványt, a vasalódeszkát és az egyéb háztartási eszközöket csakúgy, mint a szobabiciklit, vagy más fitnesszgépet.

Szponzorált tartalom

A cikk a Phytotec Hungária támogatásával készült.

folytatás

Legkedveltebb hírek
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hivatalból piacfelügyeleti eljárást folytatott le annak áttekintésére, hogy a budapesti U
2020-08-13 09:50:44 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Az Európai Néppárt ifjúsági szervezete, a YEPP (Youth of the European People?s Party) közleményben ítélte el a belarusz elnökválasztás alatt és után történteket, azonban sem a Fidelitas, sem a KDNP ifjúsági szervezete nem jelezte, hogy aláírnák a dokumentumot ? írja a Magyar Hang
2020-08-13 09:50:13 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Nemrég indult újra A Gyűrűk Ura-sorozat forgatása Új-Zélandon, de ismét le kellett állítani, miután egy négytagú család koronavír
2020-08-13 09:33:08 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
A KSH friss jelentése szerint 2020 júniusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok alapján 15,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi, magas bázistól
2020-08-13 09:26:56 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
A Magyar Nemzet az utóbbi időben kiemelt figyelmet szentel Heisler Andrásnak, a Mazsihisz elnökének
2020-08-13 09:25:32 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez