Magyar Nemzet: Kivonulhat a Tesco Lengyelországból

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Magyar Nemzet: Kivonulhat a Tesco Lengyelországból

Veszteségei miatt a boltbezárások után teljes lengyelországi üzletágától megválhat a Tesco áruházlánc, hamarosan sor kerülhet az ügylet véglegesítésére ? értesült a Magyar Nemzet londoni forrásból. A szerdai lapszámban céges tájékoztatásra hivatkozva ugyanakkor kiemelték, hogy a veszteséges leányvállalat leépítése nem érinti a magyar áruházakat és vásárlókat. A cikkben közölték: Lengyelországban a vevő az a lengyel piacra tavaly belépett, szintén brit kötődésű Dealz nevű diszkontlánc lehet, amely rohamtempóban terjeszkedik a közép-európai piacon.

A Tesco anyavállalat központjában azt követően került ismét napirendre a tulajdonoscsere, és születhetett befektetői döntés arról, hogy a diszkontok térhódítása miatt globálisan piaci hátrányba került multi megválik a közép-európai Tesco Europe csoport veszteséges lengyelországi üzletágától, hogy nemrégiben újabb négy hipermarketet és egy nagykereskedelmi centrumot zártak be Lengyelországban.

A lengyel kivonulás azért érdekes a magyar üzletág szempontjából, mert a Csehországban és Szlovákiában működő két másik visegrádi piaccal együtt négyen alkotják a Tesco Europe közép-európai csoportot, amelyet az anyavállalatnál jól jövedelmező leányok társaságaként tartanak számon, kivéve a lengyelországi vonalat.

A Magyar Nemzet megkereste Tesco-Global Áruházak Zrt.-t, amely azt közölte: a lengyelországi boltokat érintő döntések célja, hogy az üzletág teljesítményét javítsák, ezáltal közelítsék a másik három közép-európai piac eredményéhez.

A döntések a sajátos lengyel piaci körülményekre reflektálnak, nincsenek hatással a cseh, a szlovák és a magyar üzletág működésére vagy a magyar vásárlókra ? szögezte le az áruházlánc. A cikkben felidézték, hogy Matt Simister, a Tesco Europe vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek adott interjúban a nyáron úgy fogalmazott: a cseh, a szlovák és a magyar piacon nagyon erős, nyereséges áruházaik vannak.

Akárcsak Nagy-Britanniában, a magyar kiskereskedelemben is felismerték, hogy a vásárlók egyre inkább a diszkontüzleteket keresik, és már nincs akkora igény az óriási hipermarketekre a városok szélén. Matt Simister erről azt mondta, hogy Magyarországon a hiperek átalakításával járó új stratégiájuk szerint a tízezer négyzetméternél nagyobb áruházakban optimalizálják a saját eladóteret, a kínálat minőségi irányba koncentrálódik, és ismert márkák jelennek meg bérlőkként a bevásárlóközpontokká váló épületekben.

Kiemelt kép: Tesco áruház a lengyelországi Swiebodzinban. Fotó: Europress/Monika Skolimowska/DPA/dpa Picture-Alliance

folytatás

Legkedveltebb hírek
Az ellenzéki pártok az egész beruházást értelmetlennek tartják
2019-10-21 18:09:37 | Hozzászólások: 0 | Népszava
Nagy a kereslet a bérelhető irodákra és ipari-logisztikai ingatlanokra, ám nem épül belőlük elég
2019-10-21 17:53:05 | Hozzászólások: 0 | Népszava
Választási csalással gyanúsítják a politikust, aki mindenben ártatlannak vallja magát, és koncepciós eljárásról beszél
2019-10-21 17:41:58 | Hozzászólások: 0 | Népszava
Pátkai Zsolt elmondta: a fővárosban mostanáig 25 fok volt a rekord, amelyet 1943-ban mértek
2019-10-21 17:40:08 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Ha azt mondjuk, hogy Kardashian, és feltesszük a kérdést bárkinek, hogy erről melyik testrész jut először az eszébe, akkor valószínűleg a fenék lenne az első, második, és harmadik válasza is
2019-10-21 17:30:55 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Egy parlamenti interpellációra adott válaszban mondta el a Belügyminisztérium államtitkára, hogy ?nyomozás van folyamatban
2019-10-21 17:29:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez