Mi az a KPI, és miért fontos?

| Cikk eltávolítása
Cimkék:

Akár döntéshozó vagy, akár egy csapat tagja, szinte biztos, hogy a munkád során rendszeresen előkerülnek különböző KPI-ok. Mi is az a KPI? A következő pár percben megnézünk pár gondolatébresztő pontot is az alapokon felül. Mielőtt rátérnénk a számtalan példánkra, előbb nézzük meg az akroníma jelentését. Key Performance Indicator, vagyis kulcs teljesítménymutató a KPI rövidítés jelentése. Egy jó KPI irányt mutathat, megérteti veled és a csapatoddal is, hogy milyen irányba kell elmozdulnotok, milyen irányban és mekkora teljesítményt kell elérnetek a stratégiai célok elérése érdekében. Ahhoz, hogy igazán hatékony legyen, egy KPI-nak meg kell felelnie az alábbi kritériumoknak: Jól definiált és mérhető Kommunikálható a szervezeteden / csapatodon belül Szükséges a célod elérése érdekében (hiszen nem véletlenul hívjuk kulcs teljesítménymutatónak) Alkalmazható az üzletágadban (LOB) vagy a részlegedben Az a baj, hogy több ezer KPI van, amiből válogathatsz. Ha rosszat választasz, akkor valószínűleg olyan dolgot mérsz, ami nincs összhangban a céloddal. Hogyan választhatod ki a számodra leginkább megfelelő KPI-okat? A legjobb módja, hogy kikutatod és megérted a problémáidat, hiányosságaidat, és a hozzájuk tartozó legalkalmasabb KPI-okat. Ne ess kétségbe, mi összeszedtünk neked jó pár példát. Legnépszerűbb metrikák Bevétel Kiadás Profit Weboldal megtekintések Organikus konverzió Fizetett konverzió Ajánlások száma Új vásárlók száma Ugye, hogy ezek nem voltak bonyolultak? A vásárlóid, a pénzügyi teljesítésed, a belső folyamataid és az alkalmazottaid témáján keresztül bemutatunk összesen 24 további példát, amik kiváló gondolatébresztők lehetnek. A vásárlóid mérése és megértése Net Promoter Score [NPS] – A nettó ajánlói értékről már korábban is írtunk, ezt a “Growth Hacking” menüpontban található anyagban fejtettük ki igazán. A lényege, hogy egy vásárló mennyire ajánlja a termékedet/vállalkozásodat egy barátjának. Customer Profitability Score [CPS] – Vásárló profitabilitási érték, ami a gyakorlatban azt méri, hogy egy vásárló mennyi profitot termel a vállalkozásodnak, miután kivontad belőle az akvizíció, a megtartás, az ügyfélszolgálat és hasonló költségeket. Customer Retention Rate [CRR] […]

The post Mi az a KPI, és miért fontos? appeared first on GrowthHackers.hu.

folytatás

Legkedveltebb hírek
Az elmúlt hónapokban főleg az IKEA-val közös termékei (polc és lámpa) kapcsán foglalkoztunk az amerikai Sonos hangszóróival, most viszont nem egy hibrid megoldást vettünk górcső alá
2020-04-05 14:57:24 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
Esther Pohl Lovejoy rendkívül aktív életet élt, legnagyobb tette azonban az volt, hogy a portlandi Egészségügyi Bizottság élén megmentette a 200 ezer lélekszámú Portlandot a pestistől
2020-04-05 13:57:00 | Hozzászólások: 0 | Múlt-Kor
A Xiaomi sokak számára a robotporszívókkal vagy az olcsó okostelefonokkal egyenlő, de aki kicsit is jártas a márka kínálatában, az tudja, hogy a gyártó a műszaki cikkek szinte teljes skáláját lefedi, így elektromos fogkefét is kínálnak a vásárlóknak
2020-04-05 13:50:36 | Hozzászólások: 0 | FN -tech
1936 és 1943 között az Egyesült Államok szövetségi kormányzata Franklin Roosevelt elnök New Deal programja részeként rendelt képzőművészektől plakátokat
2020-04-05 12:43:00 | Hozzászólások: 0 | Múlt-Kor
Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit
2020-04-05 12:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Lausanne városának őrszeme immáron 615 éve figyeli éberen a helyi Notre-Dame katedrális közel 80 méter magas harangtornyából az alatta elterülő várost
2020-04-05 11:41:00 | Hozzászólások: 0 | Múlt-Kor
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez