Miért fontos a Customer Lifetime Value (CLTV)?

| Cikk eltávolítása
Cimkék:

Az LTV jelentése Az LTV (néha CLTV) a Customer Lifetime Value rövidítése. Ezt magyarul vásárlói életút értéknek hívhatjuk. Ez az érték azt mutatja meg, hogy egy vásárló  – akvirálástól a lemorzsolódásig – mennyi bevételt termel átlagosan a cégednek. Ezt a rövidítést jól jegyezd meg, mert mostantól kritikus szerepe lesz minden vállalkozásodban.  Te tisztában vagy vele, hogy a vállalkozásodban... - a különböző vásárlói szegmenseidnek az akvirálására mennyi pénzt költesz? - ezek a vásárlók meddig maradnak a rendszeredben? - ezek a vásárlók mennyi pénzt fizetnek ki neked ezidő alatt? - hányadik hónaptól hozzák vissza ezek a felhasználók a saját bekerülési költségüket?  - időarányosan hogyan változik az akvirálási költség és a vásárlói életút érték egymással való viszonya? Ha a feltett kérdések közül akár csak egyre is ?nem? volt a válasz, olvass tovább! Miért hasznos a Lifetime Value? Mert, igazíthatod hozzá a vásárlók megszerzésére fordított összeget (akvizíció költsége). Ha tudod, hogy egy vásárló neked átlagosan ?X? összeget ér, akkor nyilván nem költesz el ?X?-nél nagyobb összeget a megszerzésükre. Mert az LTV alapján meg tudod mondani, hogy melyik vásárlói szegmens ér legtöbbet a cégednek. így pedig célzottan és költséghatékonyan tudsz foglalkozni a megszerzésükkel, megtartásukkal vagy esetleg újraaktiválásukkal.  Mert viszonylag pontosan meg tudod határozni, hogy egy felhasználó akvirálása időben mikor térül meg. Ha például 1 év az átlagos vásárlói életút hossza, és 4000 forintba került behozni a vásárlókat, de az LTV értéke 16.000 forint, akkor a megtérülési pont a harmadik hónap vége. Mert befektetői jelentésekhez sokszor elengedhetetlen az LTV pontos ismerete. Mert a SaaS (Software-as-a-Service) cégek esetén az LTV formulával sokszor a jövőbe tekintenek, jövőbeli értékeket becsülnek meg viszonylag pontosan, így segítve a döntéshozatalt különböző kérdésekben (pl.: árazás, termékfejlesztés, akvizíciós csatornák). Mi szükséges az LTV kiszámításához?  Ez egy nehezebb téma, mert az LTV megértéséhez, és a kiszámításának elvégzéséhez más érdekes, elsőre talán nehezen megérthető fogalmakat is […]

The post Miért fontos a Customer Lifetime Value (CLTV)? appeared first on GrowthHackers.hu.

folytatás

Legkedveltebb hírek
Pár napja már letölthető az iPhone-okra az Apple legújabb mobil operációs rendszere, az iOS 14
2020-09-26 15:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Egy hardvermódosításban utazó hacker úgy módosította a Lego mariós szettjének fő karakterét, hogy a figurából egy mini joystick lett
2020-09-26 14:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
75 éve, 1945. szeptember 26-án halt meg New Yorkban Bartók Béla, a múlt század legnagyobb magyar zen
2020-09-26 13:41:00 | Hozzászólások: 0 | Múlt-Kor
Elérhetővé vált az EKG funkció használata a Samsung Galaxy Watch Active2 és a Galaxy Watch 3 okosórákon az amerikai felhasználók számára
2020-09-26 13:03:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Edison csak learatta a babérokat.
2020-09-26 12:55:00 | Hozzászólások: 0 | Index.hu - Tudomány
Orosz, kínai és vietnami hackerek csütörtökön kibertámadást próbáltak intézni hazai pénzügyi intézetek ellen, de Magyar Telekom hálózatát is megpróbálták leterhelni
2020-09-26 12:04:00 | Hozzászólások: 0 | HVG
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez