Durva bírságot kapott a Telekom az ügyfelek megtévesztéséért

| Cikk eltávolítása
Cimkék:
Durva bírságot kapott a Telekom az ügyfelek megtévesztéséért

A GVH döntése alapján a Magyar Telekom megtévesztően sugallta lakossági ügyfeleinek szóló reklámkampányaiban 2016 augusztusától 2017 áprilisáig, hogy a számukra kínált mobiltelefon-készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni – írja közleményében a versenyhivatal. Ezért 670 millió forintos büntetést szabtak ki a vállalatra.

A reklámokból ugyanis nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza.

A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.

A Versenyhivatal vizsgálatában feltártak alapján az előfizetőknek a kétéves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36 000 forinttal, NEXT M csomag esetén összesen 96 000 forinttal többet kellett fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna. A Versenyhivatal álláspontja szerint így megtévesztő volt a reklámkampányokban feltüntetett, kedvezményesnek mondott, esetenként nulla forintos ár.

2019 végén a Gazdasági Versenyhivatal több jelentős bírságot is kiszabott telekommunikációs vállalkozásokra hasonló magatartások miatt.

A Telenornak 1,8 milliárd forintot kell fizetnie, amiért több mint egy évig nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy nulla forintosnak vagy kedvezményes árúnak hirdetett készülékei díjának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A Vodafone piacelsőségét állította megalapozatlanul ?Európa legnagyobb 4G partnerhálózata? és ?Európa legnagyobb 4G hálózata? szlogenjeivel, ezért 1,2 milliárd Ft bírságot szabott ki rá a Hivatal. Ugyancsak a Magyar Telekomot marasztalta el a GVH a ?Most generáció? kampányban ígért ?maximális sebességű hálózat? állítás miatt. A cég e magatartásért 350 milliós bírságot kapott, amelyet 100 millió forintig van lehetősége csökkenteni a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval.

A magas versenyfelügyeleti bírságokat az indokolta, hogy az érintett cégek visszaeső jogsértőknek bizonyultak. A jövőbeli jogsértések visszaszorítását a Hivatal azzal is elő kívánja mozdítani, hogy több ügyben is előírta úgynevezett megfelelési (compliance) program kidolgozását vagy fejlesztését. Az ilyen programok megvalósítása kötelezi a cégeket, hogy még a reklámkampányok üzeneteinek kidolgozásakor ellenőrizzék azok megfelelését a fogyasztóvédelmi előírásoknak.

(Kiemelt kép: AFP)

Dömös Zsuzsanna korábbi cikkei Alkalmazottai száríthatják Zuckerberg izzadt hónaljátRobotokkal lép fel egy szambaiskola a riói karneválonEz a mobil nem engedi, hogy meztelen képeket csináljanak vele
folytatás

Legkedveltebb hírek
Szülés közben életét vesztette egy koronavírussal fertőzött édesanya a londoni Whittington Kórházban, azonban gyermekét az orvosok meg tudták menteni
2020-04-07 09:55:19 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Vádat emelt a Pest Megyei Főügyészség az ellen a férfi ellen, aki nyakon szúrta látogatóba ékező különélő házastársát másfél évvel ezelőtt Dunaharasztiban
2020-04-07 09:49:29 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Teljesen elképzelhetetlen volt ez számunkra, és még nem vagyunk a tetőpontján az egésznek – mondja egy londoni kórház (University College Hospital) intenzív osztályának egyik vezető orvosa a BBC-nek, amely forgathatott a kórházban, ahol koronavírusos betegeket ápolnak
2020-04-07 09:46:40 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Az ánusz olyan, mint ujjlenyomat, mindenkié más, ezt akarja kihasználni egy okosvécé
2020-04-07 09:41:03 | Hozzászólások: 0 | 24.hu
Új gazdaságvédelmi akciótervet jelentett be Orbán Viktor a kormány által kidolgozott  keretében
2020-04-07 09:37:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tócsi Pocsolya
2020-04-07 09:30:00 | Hozzászólások: 0 | Tények TV2
Tipp: Kattints a képre a következő hír megtekintéséhez