:
Breaking News

CRM, avagy ügyfélkapcsolat-kezelés hatékonyan

CRM, avagy ügyfélkapcsolat-kezelés hatékonyan

Ma már egy vállalat sem engedheti meg magának, hogy elavult rendszerekkel és szoftverekkel végezze a mindennapi munkafolyamatokat. Ha versenyben akarnak maradni, akkor kénytelenek egy jól megtervezett vállalatirányítási rendszert bevezetni. Ennek pedig része a CRM rendszer is, amely az ügyféladatokat képes maga szinten kezelni. De hogyan is teszi ezt pontosan? Cikkünkben összeszedjük a CRM, vagy Customer Relationship Management rendszerek főbb funkcióit.


Adatkezelés

A CRM rendszerek igen fontos funkciója az ügyféladatok tárolása és azok kezelése. Ilyen adatok például az ügyfél kapcsolattartó neve, telefonszáma és e-mail címe. Fontos, hogy ezek az adatok biztonságban legyenek, ugyanakkor az adott cég más területei (pénzügy, sales stb) is hozzáférjenek, szükség esetén. Éppen ezért a CRM-mel lehetőség van arra, hogy minden adatot egy közös adatbázisban tároljunk.

Emellett az ügyfeleinkkel folytatott – e-mailes vagy telefonos – kommunikációt is rögzíthetjük a rendszerben.

Marketing kampány kezelés

Az adattárolásnál azért valamivel komplexebb rendszerről van szó. A vállalatok meglévő és potenciális jövőbeni ügyfelei egyaránt fontosak. Éppen ezért a CRM rendszer a nekik szánt kampányok megtervezésére, kezelésére, elkészítésére és kiértékelésére is lehetőséget kínál.

Lead menedzsment

Az előzőekben már említettük, hogy nemcsak a meglévő, de a jövőbeni ügyfelek is jelentősek. Ezért fontos, hogy nyomon tudjuk követni a főbb és egyben legfontosabb folyamatokat, státuszokat is. Ilyen például a leendő ügyfél termékünk vagy szolgáltatásunk iránti érdeklődése, majd maga a vásárlás. Ebből kiindulva az értékesítők is hasznát vehetik a rendszernek.

Ügyfélszolgálati bejelentés kezelés

Meglévő ügyfeleinkről sem feledkezhetünk meg, hiszen sokat köszönhetünk nekik, így mindenképpen meg kell tartanunk őket. Hogyan segíthet ebben a CRM? Bármilyen feladat merül is fel ügyfeleink kapcsán, a rendszer kezelni tudja. Ilyen lehet például valamilyen bejelentés, ügyfél igények vagy a bennük felmerülő kérdések kezelése és megválaszolása.

Analitika

Miután rögzítettük az adatokat, kezeltünk minden fontos területet és elvégeztük a marketing tevékenységet, egy mindent lezáró elemzést is lehetővé tesz a rendszer. Készíthetünk riportot, kimutatást az adatokról, változásokról, amely szintén az értékesítés területén számít nagy segítségnek.

Hirdetés

Cimkék

Keresés