Aki személyesen akar ügyet intézni a NAV-nál, fel kell vennie maszkot
2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain ? írja az adóhivatal. Azt tanácsolják, hogy az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett érdemes a NAV online szolgáltatásait használni.
A NAV-nál már jó ideje csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással a magánszemélyek ? többek között ? beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is, írják.
A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.
Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon.
A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.
Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.
The post Aki személyesen akar ügyet intézni a NAV-nál, fel kell vennie maszkot first appeared on 24.hu.