Zajlik a Squid Game a magyar e-kereskedelemben (x)
100-ból 30 magyar rendel negyedévente, 20 havonta, 6 pedig hetente minimum egyszer a világhálóról, derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból. A 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, több mint felük rendel heti rendszerességgel a netről, de a koronavírus ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya. Gyakorlatilag nincs olyan élethelyzet, amikor ne vásároltunk volna, akár a wc-n ücsörögve, az ágyban, vagy testi épségünket veszélyeztetve biciklizés közben.
Mindebből pedig könnyen következtethetünk arra is, hogy befolyásolja viselkedésünk és elvárásaink az e-kereskedelmi piacot. Egyre kiélezetteb a harc a vásárlók kegyeiért, és ma már nem elég, ha valaki jelen van a világhálón, alapelvárássá vált, hogy a termékeket és szolgáltatásokat gyorsan és kényelmesen elérjék az ügyfelek. Iparági rendező elv lett a UX és az ügyfélközpontú gondolkodás. Aki pedig nem tud elég jól játszani, azaz nem beszéli a vásárlók nyelvét, hamar kiesik a küzdelemből. Nézzük, min buknak el a legtöbben:
1. Bonyolult = nem átlátható
Az átláthatóság és a megbízhatóság jelenti a tű fokát: 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de a fizetés előtt végül mégis elállt a tranzakciótól. Ehhez többnyire az átláthatatlan folyamatok, vagy a nem túl bizalomgerjesztő fizetési felületek vezetnek. Pedig a bizalom és a nyitottság alapvetően megvan a magyarokban: kifejezetten nyitottak az innovációra – főleg akkor, ha az kényelmes: 10-ből 6-an használták ujjlenyomatukat jóváhagyásra és a megkérdezettek több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál, a többség pedig a bankkártyás opciót preferálja.
2. Kártya nélkül könnyen meginog a bizalom
Már pusztán az, hogy van lehetőség kártyás fizetésre, bizalmat sugároz: 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint ez az opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát. A kártyamentés funkció a vásárló és a kereskedő számára is számos előnyt jelent. A fogyasztói oldalon egyszerűbbé teszi a fizetési folyamatot, különösen olyan vásárlási helyzetekben, amikor a kártyaadatok megadása nehézkes, vagy például nem is akarjuk elővenni a kártyánkat (pl. tömegközlekedés során). A kereskedők a gyors vásárlási folyamatnak köszönhetően pedig több visszatérő ügyféllel, vevővel számolhatnak, összességében pedig erősödő elégedettséggel és ügyfélhűséggel.
A Mastercard és a Frontíra először tavaly készítette el a Fizetési Élmény Riportot, melynek célja, hogy átfogó képet adjon arról, milyen ma Magyarországon online vásárolni. A tanulmány részletesen kitér a vásárlók aktuális szokásaira, országos trendekre, de rámutat a magyar webshopok hiányosságaira is. A legújabb riportot innen lehet letölteni.
The post Zajlik a Squid Game a magyar e-kereskedelemben (x) first appeared on 24.hu.