Úgy volt, hogy sok dolgozót kirúg az állami támogatást bezsebelő multi, egy részüket mégis megtartja
Egyelőre nem csökkent létszámot a Continental makói autóipari tömlővezetékeket gyártó üzeme, 2022 második feléig nem várható átszervezés – közölte a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. az MTI-vel. Azt írták, hogy október óta a makói gyárban megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. így a gyár mintegy 1500 fővel dolgozhat tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. A tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről.
?A következő hónapok piaci környezete és a vevői megrendelések határozzák meg, hogy 2022 második felében szükséges lesz-e a makói gyárunk létszámának igazítása. Bízunk a kedvezőbb piaci folyamatokban és azon dolgozunk, hogy új projektek érkezzenek a gyárba, így mérsékelve a gyárunk gazdaságos működéséhez szükséges létszámkiigazításokat? – írták. Jelezték azt is, hogy sikeres megállapodást kötöttek december elején az új kollektív szerződésről.
Kitértek arra, hogy 2015-ben növelték a gyártási kapacitásaikat, állami támogatás igénybevételével. A beruházás megvalósult, új munkahelyeket teremtett és 6 éve hozzájárul a magyar gazdaság és Makó városának bevételeihez. Majd a világ autóipara megváltozott, felgyorsult az elektromos meghajtású járművek piaci térnyerése, majd a járvány következményeként az ellátási lánc problémák tovább nehezítették az iparági szereplők tevékenységét. Nagy erőfeszítéseket tesznek a kihívások kezelésére, a munkahelyek megőrzésére és a gazdaságos működés fenntartására. Makón nehéz helyzetet teremt a termékportfólió magas dízel-aránya.
Mindezek miatt a 2015-ben tett vállalásokat 2023-ig Makón nem tudják fenntartani. A vonatkozó jogszabályok és a támogatási szerződés szerint a valamivel több mint 1,7 milliárd forint állami támogatást december 15-én a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. visszafizette, annak a visszafizetés napjáig felszámított ügyleti kamatával együtt.
Lázár János, a térség fideszes országgyűlési képviselője pár hete nekiment a multinak. Azt mondta a politikus, hogy a makói gumigyár előre menekült, ahelyett hogy teljesítette volna amit vállalt, inkább visszafizeti a munkahelymegtartó támogatások egy részét, ?csak szabadon kirúghassa az embereket?.
Akkori hír szerint a Continental makói gyára – hivatalosan a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – kezdeményezte az állammal kötött szerződés felmondását, mert nem tudja, nem akarja megtartani az érintett munkahelyeket. A politikus szerint a pénz visszafizetése vereség a multinak, de még nem győzelem a kirúgott munkásoknak. Az utcára tett emberek megsegítéséért további lépéseket kell tenni – hangsúlyozta Lázár János, jelezve, ebben a munkában rá is számíthatnak az elbocsátott dolgozók. A képviselő fontos lépésnek nevezte, hogy összefogással sikerült elérni, ne lehessen büntetlenül átverni a magyar államot. Az esetet figyelmébe ajánlotta minden olyan nagyvállalatnak, amely ?baleknak nézi Magyarországot?.
Novemberben derült ki, hogy 90 dolgozót már elbocsátott a gyár, és év végéig további 140 alkalmazott elküldését tervezték.
A Magyarországon 8000 munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. elsősorban hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végző makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 17 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2020-ban meghaladta a 62 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózás utáni vesztesége tavaly 3,384, 2019-ben 3,294 milliárd forint volt.
The post Úgy volt, hogy sok dolgozót kirúg az állami támogatást bezsebelő multi, egy részüket mégis megtartja first appeared on 24.hu.
Hasonló tartalmak
A Moody's rontotta a magyar gazdaság kilátásait
- Népszava
- 30 Nov, 2024
Tippek beltéri ajtó kiválasztásához
- hirextra
- 30 Nov, 2024
Új férfi a régi műsorhoz
- Népszava
- 30 Nov, 2024