Visszavonta problémás díjkorrekcióját a Telenor
- 24.hu - Tech
- 28 Jan, 2022
- Címkék: #
Korábban a HWSW nyomán megírtuk: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) nem tetszik a Telenor egyoldalú díjkorrekciója, amelynek értelmében a szolgáltató fenntartaná magának a jogot, hogy a jövőben minden ügyfelére vonatkozóan, egyszeri éves díjkorrekció formájában érvényesíthesse a fogyasztói árindex aktuális változásait.
A hatósággal folytatott egyeztetéseket követően a Telenor végül visszavonta eredeti formájában a díjkorrekciós opciót, mely lehetőséget adott volna a szolgáltatónak arra, hogy február 21-től évi egyszeri alkalommal legtöbb előfizetőjénél a fogyasztói árindexhez igazodva korrigálja szolgáltatási díjait – számolt be a HWSW az ügy legfrissebb fordulatáról.
Az eredetileg közzétett feltételek két ponton is aggályosnak tűntek. Egyrészt a szolgáltató nem megfelelően ismertette a szerződésben, hogy a díjkorrekció milyen jogalappal valósul meg, másrészt szerepelt a feltételek között az is, hogy ha a szolgáltató a megelőző naptári években a díj kiigazítás lehetőségével nem, vagy csak részlegesen élt, akkor jogosult a díjakat az előző évek fogyasztói árindexét együttesen figyelembe véve módosítani.
Az NMHH a HWSW-nek elmondta: a hatóság álláspontja szerint a szolgáltató által bevezetni kívánt szabályok nem objektívek, nem kellően átláthatók és az előreláthatóság elvének sem felelnek meg, ahogy nem felelnek meg az előfizetői szerződések módosítására vonatkozó hatályos jogszabályoknak sem.
A Telenor végül a visszajelzések alapján visszavonta a vitatott pontokat, és megváltoztatta általános szerződési feltételei több pontját is. Egyik lényeges pont, hogy a díjkorrekció nem egyoldalú szerződésmódosítással, hanem úgynevezett “díjkorrekciós mechanizmussal” valósul meg. A díjkorrekció emellett csak az ÁSZF-ben szereplő tarifákat használó előfizetőkre vonatkozik, csak a számlás ügyfelekre vonatkozik csak a tarifa havidíjára vonatkozik, a kiegészítő szolgáltatások díjára és a forgalmi díjakra nem.
A szolgáltató egyben lemondott arról is, hogy a díjkorrekciót részben vagy egészében visszamenőleges éves inflációs adatok alapján is érvényesítse, így a díjak fentiek szerinti kiigazítására első alkalommal csak a 2022. évben megállapított árindex-változás közzététele után kerülhet sor – 2023-ban – írja a lap.
The post Visszavonta problémás díjkorrekcióját a Telenor first appeared on 24.hu.