25 meztelen női mellett posztolt az Adidas
Meglepő módon reklámozza új sportmelltartó kollekcióját az Adidas. 25 nő fedetlen keblét rakta ki a Twitterre és az Instagramra azzal a szöveggel:
Úgy gondoljuk, hogy bármilyen formájú és méretű női mell megérdemli a támogatást és a kényelmet. Ezért az új sportmelltartó kínálatunk 43 stílust tartalmaz, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.
A közösségi oldalak felhasználói között vannak, akik támogatják a céget a nem mindennapi promóciójukért, másokat viszont meghökkentett, felmerült például, hogy akkor miért nem sportmelltartóban mutatják a melleket vagy attól tartottak, gyerekek is láthatják a reklámot. Olyanok is voltak, akik gúnyolódtak, rangsorolták a melleket.
We believe women?s breasts in all shapes and sizes deserve support and comfort. Which is why our new sports bra range contains 43 styles, so everyone can find the right fit for them.
Explore the new adidas sports bra collection at https://t.co/fJZUEjvopQ#SupportIsEverything pic.twitter.com/CESqmsXOwI
— adidas (@adidas) February 9, 2022
Fontos az emberi testet természetesnek vegyük, és a jövő generációinak inspirációja
? nyilatkozta a vállalat, miért vállalták be ezt a reklámot.
A Twitteren, ahol az Adidas fő fiókjába rakták ki a képmontázst, sok negatív hozzászólás érkezett, míg az Instagramon, ahol az ?adidas Women? oldalra került ki, többségében pozitív kommenteket kapott ? írta a Washington Post. Igaz, utóbbinál ? hogy az előírásoknak megfeleljenek ? ki kellett takarni a mellbimbókat, ami arra is rávilágít, mennyire eltérő módon kezelik a közösségi oldalak a meztelenséget. Sokszor kritizálják a Facebookot és az Instagramot azért, mert hozzáállásuk akadályozza a felhasználóiknál a normális testkép kialakulását. Most is voltak olyanok, akik próbálták megosztani az Instagramon az Adidas képét, de azt a rendszer nem engedélyezte.
A Postnak megszólalt egy szakértő is, Jenna Drenten a chicagói Loyola Egyetem egyetemi docense, aki szerint az Adidas ezzel a reklámmal a szokásosnál eltérőt mutatott, a márkák általában azt a képet közvetítik, ?ilyen lehetsz?, míg ők most azt mutatják ?olyannak látunk, amilyen vagy?. Különösen meglepő ez a női melleknél, amiket gyakran fetisizálnak, és még akkor is a férfiaknak szólnak a hirdetések, ha nőknek szánják a terméket. A sportmárka csatlakozik ezzel a kampányával az olyan alulról jövő kezdeményezések mellé, mint a #FreeTheNipple, amelyek normalizálni akarják a mellekről készült képeket és megszabadítani őket a szexualizációtól.
Egy másik szakértő, Sabrina Strings a Kaliforniai Egyetemről, azt mondja
Most úgy próbálják eladni nekünk a tárgyiasítást, mintha az felszabadulás lenne.
Szerinte erre példa, hogy csak a melleket mutatják, a test többi részét nem, amitől dehumanizálják, fetisizálják a továbbra is a női testrészt. Strings nyilatkozatakor még nem tudhatta, hogy a következő nap a sportmárka kiadott egy videót is a kampányhoz kapcsolódóan, amely különféle tevékenységet művelő, sportmelltartót viselő nőket mutatnak be.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Renee Engeln, a Northwestern Egyetem pszichológiaprofesszora szintén nincs elájulva a kampánytól, szerinte attól, hogy nagyobb a sokféleség, mint általában egy reklámban, még ugyanúgy egy testrésszel akar eladni egy terméket, mit azok.
Amy Charlton, az Adidas vezető termékigazgatója azt mondja, ez a termékcsalád egy különös vállalkozás volt a részükről, hiszen most először fordult elő, hogy a tervezők, a szakértők és a tesztelők is csak nők közül került ki.
A kritikusok szerint a termékcsalád egyébként nem is olyan sokszínű, mint ahogy azt az Adidas mutatni próbálja.
The post 25 meztelen női mellett posztolt az Adidas first appeared on 24.hu.