A Mercedes meglévő üzemeit állítja át elektromos autók gyártására
A Mercedes-Benz arra számít, hogy az évtized második felére kizárólag elektromos járműveket (EV) gyártó üzemekkel fog rendelkezni, amit a piaci kereslethez rugalmasan igazodva meglévő üzemeinek a fokozatos átállításával kíván elérni.
A Mercedes-Benz nem tervez kifejezetten elektromos járművek számára külön üzemeket építeni, mert az egyes gyártósorait a gyárakon belül hamarabb át lehet állítani teljesen elektromos üzemre ? mondta Jörg Burzer termelési igazgató a Reutersnek adott interjúban.
Egy teljesen új elektromosjármű-gyár felépítése időbe telik. Más megközelítést választottunk,
tette hozzá.
Elmondta még, hogy az elkövetkező néhány évben már biztosan lesznek olyan gyártósorai a konszernnek, amelyek csak elektromos járműveket gyártanak. Teljes üzemek átállítása elektromos autók gyártására pedig az évtized második felében várható.
A prémium autógyártó tavaly szeptemberben az IAA mobilitási kiállításon jelentette be EQE modelljét, amelynek a gyártását még az idén megkezdik Brémában, majd Peking következik. Az év végére jelentették be a csúcsmodell EQS és az EQE SUV-változatát, amelyek az amerikai tuscaloosai üzemben futnak majd le a gyártósorról.
A Mercedes arra számít, hogy az EQE, az E-osztály elektromos verziója 660 kilométeres hatótávolságával nagyban elősegíti majd az elektromos modellek értékesítésének a növekedését, és így felgyorsítja az átállást is az elektromos járművek gyártására. ?Az EQE brémai és később pekingi felfutásával sokkal nagyobb volumenben tudunk majd szállítani? ? mondta Burzer.
A Mercedes-Benz Cars tavalyi eladásainak mindössze 2,3 százaléka volt akkumulátoros elektromos jármű, a plug-in hibridekkel együtt ? amelyek belsőégésű motorral és akkumulátorral is rendelkeznek ? 11 százalék volt a részesedés. A vállalat várakozásai szerint 2025-től az elektromos és hibrid elektromos autók az eladások 50 százalékát teszik majd ki, és ennek nagy hányada tisztán elektromos autó lesz. A Mercedes idén nyolc modellre bővíti e-autó kínálatát.
A meglévő modellek mindegyike a belsőégésű motoros járműveket is gyártó üzemekben készül, az építésükhöz szükséges akkumulátorokat pedig vasúton szállítják a Sindelfingenben található főüzemből a németországi és magyarországi üzemekbe. Burzer szerint az akkumulátorok összeszerelése és gyártása a későbbiekben közelebb kerülhet az autógyárakhoz, ahogy a járművek tervezése úgy fejlődik, hogy az akkumulátorokat szorosabban integrálják az autóba.
A félvezetőhiány továbbra is akadályozza a termelést, bár nem annyira súlyos a helyzet, mint a tavalyi év második felében.
A félvezetők ellátása 2022-ben is kihívást jelent majd,
mondta Burzer. Hozzátette, hogy az ellátási helyzetet folyamatosan felülvizsgálják.
A Mercedes-Benz a héten csütörtökön mutatja be első mérlegjelentését azóta, hogy a Daimler csoport kettévált Daimler Truckra és Mercedes-Benz csoportra. Tavaly a Mercedes-Benz márka 14 milliárd eurós korrigált üzemi eredményt ért el. Az árbevétel megtérülése így rekordmagas, 12,7 százalékos volt, és meghaladta a 10-12 százalékos célt. A negyedik negyedévben a Mercedes még 15,0 százalékos árrést is elért, és ezzel a világ legnyereségesebb autógyártói, például a Porsche vagy a Ferrari által beállított szintet tudta hozni.
(MTI)
The post A Mercedes meglévő üzemeit állítja át elektromos autók gyártására first appeared on 24.hu.