:

Mészáros Lőrincnek még nem volt repülőtere. Eddig

Mészáros Lőrincnek még nem volt repülőtere. Eddig

A román határ mellett egy kis repülőtérben lett érdekelt Mészáros Lőrinc és a hozzá köthető magántőkealapok. Nem akárki a cégtársa sem. A kormány tavaly októberben jelentette be, 4-5 vidéki repülőteret fejlesztene, építene. 

A 444 szúrta ki a cégadatokban, hogy Mészáros Lőrinc bejegyzett egy új vagyonkezelőt (Kutas Management Kft.), ami megvásárolta a korábban magánszemélyek tulajdonában lévő KUTAS ’95 Mezőgazdasági Zrt.-t. Ebben a társaságban a nagy állami beruházásokon alvállalkozóként rendre szerepet vállaló Bayer Construct is érdekelt, négy éve szálltak be. Ezen a társaságon keresztül Mészáros is érdekelt lett a Bihar Airport Kft.-ben. Utóbbi tulajdonképpen egy projektcég, amit a biharkeresztesi repülőtér fejlesztését készítette elő. 

Mit vett Mészáros? 

A Bihari Airport egy IV. osztályú, nem nyilvános repülőteret üzemeltet. Tervben van, hogy a jelenlegi füves futópályát szilárd burkolattal látják el. 

Miből? 

A Balázs Attila érdekeltségébe tartozó Bayer Construct a NER-es építőipari világ fontos szereplőjévé nőtte ki magát, saját ingatlanfejlesztése is van (az újbudai Bikás parkban), cégfelvásárlásokkal terjeszkedik, egyéb iránt a cég is rendelkezik egy magángéppel. A reptérfejlesztésnek a mostanában leginkább bankár szerepben feltűnő Mészárossal, Magyarország leggazdagabb emberével foghatnak neki. 

A történet a Kutas Management Kft-vel kezdődött, amiben Mészáros maga személyesen is tulajdonos, de nemcsak ő. Ott van még a tagok között: 

a Talentis Agro Zrt.: ez Mészáros mezőgazdasági érdekeltségeit összefogó cége;a Prime Deal Magántőkealap (ez szintén Mészároshoz köthető);és a Takarék Mezőgazdasági Befektetési és Fejlesztési Magántőkealap (a szálak itt is Mészároshoz vezetnek). 

Háttér

Azt ugyanakkor nem tudjuk, hogy a magántőkealapokban kik a befektetők, hiszen ebben a konstrukcióban ők rejtve maradhatnak.

Az ugyanakkor mindenképp beszédes, hogy egy ebbe az – egyelőre nem túl nagy – ingatlanügyletbe bevonták a komoly befektetési forrással rendelkező tőkealapokat is.

A reptérfejlesztés speciális és drága műfaj, persze a tulajdonosoknak lehet elég likvid forrása, hiszen mindketten a kormány nagy építőipari projektjeinek nyertesei. Az ugyanakkor szintén fontos körülmény, hogy az állam tavaly októberben jelentette be, komplex repülőtérfejlesztési programot indít, a cél, 4-5 vidéki repülőtér fejlesztése, építése. 

Az államháztartás helyzete miatt kérdés, hogy nagy infrastrukturális programokra lesz-e majd forrás, a covid okozta gazdasági visszaesés miatt a kormány a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtér visszavásárlását is lefújta. 

A biharkeresztesi repülőteret alapvetően kis repülőgépek és ultrakönnyű légi járművek használatára tervezték (rekreációs és sportrepülés). A település a magyar-román határ mellett fekszik Ártánd közelében, bő 50 kilométerre Debrecentől, ahol már van komoly repülőtér és fapados forgalom is. Az itteni légikikötőben az állam év elején lett többségi tulajdonos

The post Mészáros Lőrincnek még nem volt repülőtere. Eddig first appeared on Forbes.hu.