Nem vicc: a világhírű magyar mémmel most azt mondathatsz el, amit csak akarsz
- Forbes
- 01 Apr, 2022
- Címkék: #Üzlet # innováció # legforróbb startup # magyar startup # rövid hír # siker # sikertörténet # technológia
Április 1-jén bárki személyre szabott videót küldhet barátainak vagy kollégáinak a világhírű magyar mém, Hide the Pain Harold digitális ikertestvérével – köszönhetően egy magyar startup technológiájának. Az üzenetek Harold el is mondja, akár 60 nyelven.
Egyre többször kerülnek a hírekbe a deepfake videók, készültek ilyenek mostanság az orosz-ukrán háborúban az információs hadviselés részeként is. Ezek a videók a valóságban meg nem történt eseményeket mutatnak be, jellemzően olyan mondatokat adnak a videón szereplők szájába, amit azok sosem mondtak (Zelenszkij ukrán elnök az egyiken például a kapitulációról beszél). Az ilyen videók elkészítése mögött komoly technológia van, de ma már etikus célra is használják ezt az innovációt.
A Forbes.hu korábban a magyar Colossyan történetén keresztül mutatta be, hogyan lesz a deepfake videókból etikus üzlet, hogyan épül a szintetikus média milliárddolláros piaca. A mesterséges intelligenciát (AI) fejlesztő csapat most egy szórakoztató kampányt indított, a felhasználók olyan videókat küldhetnek ismerőseiknek, melyeknek főszereplője Arató András, a világhírűvé lett magyar mém. Aratóról korábban készült egy fotó, ami bekerült egy online képadatbázisba, az internet azonban hamar felkapta és fájdalmasnak tűnő mosolya miatt Hide the Pain Harold néven egészen a világhírig repítette.
Ma a https://harold.colossyan.com oldalon bárki beírhatja barátai vagy kollégái nevét, és Harold digitális ikertestvére személyre szabott tréfát küld nekik.
A Colossyan csapata és középen a magyar mémlegenda.A kampány célja – más, ebben az iparágban szereplő cég akcióihoz hasonlóan – az, hogy megmutassa, hova jutott a Colossyan a fejlesztéseiben.
A startup videógeneráló platformján, a ma már stúdió minőségű kisfilmeket lehet gyártani fizikai felszerelés nélkül.
Ez a platform tulajdonképpen a termékük, amit év elején dobtak piacra.
A mostani kampányhoz a 77 éves magyar mémlegendával két órát forgattak, a Colossyan platformjából ebből számtalan videó készíthető el 0-24 órában, 60 különböző nyelven.
A csapat víziója, hogy a videós tartalomgyártást a lehető legjobban leegyszerűsítsék, ahogy korábban a Forbesnak elmondták, „tulajdonképpen szövegből csinálunk videót”. A metaverzum-fejlesztések a már meglévő lehetőségek mellett is újabbakat nyithatnak a csapat számára.
Ahogy arról korábban írtunk, a csapat neves magyar befektetőktől és külföldi angyaloktól szerzett finanszírozást, az előző körben összesen 1 millió eurót.
Kapcsolódó:
Nem akarjuk, hogy elszabaduljon a technológia – magyar csapat dolgozik rajta, így lesz a deepfake videókból etikus üzletThe post Nem vicc: a világhírű magyar mémmel most azt mondathatsz el, amit csak akarsz first appeared on Forbes.hu.