:

Exkluzív: kétszázmilliós befektetés arra, hogy a szabadúszókkal egyre inkább számolni kell

Exkluzív: kétszázmilliós befektetés arra, hogy a szabadúszókkal egyre inkább számolni kell

205 millió forintos befektetési kört zárt a Briefly az MFB Csoporthoz tartozó Hiventuresszel – tovább mélyíti a szabadúszó platform koncepcióját és új piacon is nyit a két alapító, Bittera Réka és Tassonyi Csenge. Legújabb terveikről és a tőkebevonás részleteiről beszélgettünk velük. 

Kikről van szó? 

Két magyar lány startupja juttatná megfizethető online marketinghez a kisvállalkozásokat – ezzel a címmel meséltük el alig több mint egy éve a Briefly sztoriját. A közös gyakornokoskodás után startupot alapító Bittera Réka és Tassonyi Csenge már tavaly belátta, hogy az ötletük – a szabadúszókat és KKV-kat összekötő platform – önmagában még nem elég ahhoz, hogy sikeres legyen a startup, ezért akkor (szintén szabadúszók által végzett) saját projektmenedzseri szolgáltatást is nyújtottak.

Most még tovább mélyítenek, a szabadúszó bázisukra épülő remote team menedzsment szoftvert fejlesztenek Rékáék. 

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a freelancereket már nem csak megbízni lehet a Briefly rendszerén keresztül, hanem a szabadúszók és a vállalatok közötti munka admin feladatainak teljes támogatását is lefedi a szolgáltatás. Ezeket – a briefek kiírásától kezdve a szerződéskötésen át az értékelésig – a menedzsment szoftverben lehet végigkövetni és intézni. Tavaly kezdtek erre a vonalra ráállni, akkor még Briefly Business néven tesztelték a terméket, a visszajelzések alapján javítva mostantól ez a startup kizárólagos zászlóshajója.

Két magyar lány startupja juttatná megfizethető online marketinghez a kisvállalkozásokat

Épp a beszélgetésünk reggelén indították hozzá az új honlapot. „Maratoni volt a reggel – nevet Réka. – De az elmúlt időszak is. Mindig is a remote work világával foglalkoztunk, most annak a projektmenedzsment irányába mozdulunk. Már nem csak egy szabadúszó platformról beszélünk, hanem egy szabadúszó- és alvállalkozói menedzsment rendszerről.”

„Rengeteg piackutatást csináltunk és visszajelzést kerestünk a szabadúszó bázisunkról. Azt láttuk ezekből, hogy a mi platformunk abban a legerősebb, hogy keretet ad a freelancerek és a vállalatok hatékony közös munkájához” – teszi hozzá Csenge.

Legnagyobb ügyfeleik olyan ügynökségek, akik már dolgoztak szabadúszókkal, ők saját kapcsolataikat és alvállalkozóikat is tudják integrálni a Briefly rendszerébe – ilyen például az ország egyik legnagyobb kreatív műhelye, a Publicis Groupe Hungary.

Az új termék bevezetésével az árazáson is változtatnak. Sokkal transzparensebb, egyszerűbb lett a rendszer, mondják Csengéék – a startupszférában népszerű SaaS-modell előfizetéses verzióját követve. A többlépcsős vállalati árszabás pedig lehetővé tette, hogy a freelancerek által fizetett 15 százalékos jutaléktól meg tudtak szabadulni. 

Mennyit és kitől kaptak most?

205 millió forintot fektetett be a Hiventures a Brieflybe. Ez már a második körük, az inkubációs löket is tőlük érkezett. Tavaly nyáron kezdtek újabb tőkebevonáson gondolkodni, eleinte „több szem többet lát” alapon más partnereket is keresve, viszont az eddigi erős board miatt végül nem erre mozdultak.

„Úgy gondolom, nagyon jók vagyunk abban is, hogy a számunkra szükséges tudást be tudjuk szerezni a piaci szereplőktől is” – mondja Réka. 

Nemzetközi befektetőket is mérlegeltek, de a deal mihamarabbi zárása is nyomást helyezett rájuk. „Fontos volt, hogy ne legyen akadály az üzleti működésünkben, ami miatt nem tudjuk kiszolgálni az ügyfeleket. Több mint 400 ügyfélről és kétezer szabadúszóról beszélünk, mindenképp bővülnünk kellett, hogy ezt a kapacitást tudjuk tartani – és mivel van egy jó partneri kapcsolatunk a Hiventuresszel, velük mentünk tovább” – teszi hozzá Réka. 

Mire költik a pénzt?

Terjeszkednek – idén Hollandia a cél, egy sikeres bevezetés és tapasztalatszerzés után pedig az angol piacot vennék be. Ehhez három főről tizenhármas létszámra nőttek, egy év múlva legalább duplázni szeretnének. Tesztpiacnak szerintük pont ideális a holland piac – kutatásaik alapján egy közepes méretű, de nagyon nyitott gazdaság, ahol a nem létező angol nyelvi akadályok mellett kiemelkedően magas a szabadúszók aránya a munkaerőpiacon. „A digitális freelancereket már nem kell bemutatni az ügyfeleknek, az efféle munkavégzés ott már egy bevett szokás. Ezért sokkal jobban látjuk a létjogosultságát a mi megoldásunknak, hiszen már meglévő problémáikra nyújtunk megoldást” – mondja Csenge. 

„Nyilván sok ilyen piac van nyugaton, ahol ennek nagyobb hagyománya van. Például Spanyolország, de egyelőre nem akartuk a nyelvi lokalizációt meglépni, elsősorban angolul dolgozó területeken terjeszkednénk” – teszi hozzá Réka. 

A geográfiai határokat azonban a remote világban pont a Briefly-nél nem kell különösen komolyan venni – ezek elsősorban csak a vállalati ügyfélszerzésre összpontosító kiemelt törekvésekre, az üzleti fókuszpontokra vonatkoznak. Szoftvert értékesítenek, globálisan bárhonnan csatlakozhatnak ügyfelek és a szabadúszók is. 

Kiemelt kép: Luczy Erik

Exkluzív: történelmi jelentőségű befektetést kapott az egyik legforróbb magyar startup

The post Exkluzív: kétszázmilliós befektetés arra, hogy a szabadúszókkal egyre inkább számolni kell first appeared on Forbes.hu.