:

Call of Duty: milliók teszik le a fegyvert

Call of Duty: milliók teszik le a fegyvert

Nagyon látványosan csökkent az érdeklődés a világ legsikeresebb játékfranchise-a iránt. Lehet, hogy emiatt fog jövőre szünetet tartani a háborús lövölde.

Legfrissebb negyedéves pénzügyi jelentésében az Activision Blizzard videójáték-óriás milliós nagyságrendű játékosszám-csökkenésről számolt be. Márpedig minden idők legsikeresebb lövöldözős franchise-ának, a Call of Dutynak a kiadójáról beszélünk. Azért az nagy szó, ha ők szenvednek.

Jóllehet, az Activision Blizzard hónapok óta mossa kezeit.

Már a 2022. első negyedévi jelentés előtt is többször hangoztatta, hogy a franchise friss teljes áras felvonása, a CoD-ot a második világháborúig visszaröpítő Vanguard alulteljesít.

Mit jelent ez számokban?

Ami a cégóriás Activision márkája alá tartozó címeket illeti (értsd: szinte csak a CoD-játékokat):

2022 januárjától márciusig havi átlag 100 millióan nyüstölték őket aktívan;ehhez képest 2021. októbertől decemberig 107 millió fő volt ez a szám;nem beszélve arról, honnan zuhant be ez a mutató az egy évvel ezelőtti tárgyidőszakhoz képest: 150 millióról!

A cég most sem tett másképp, közleményében ismételten „alacsonyabb teljes áras eladásokat” hajtogat, tehát a Call of Duty: Vanguard csalódást keltő eredményét. Igaz, említést tesznek az ingyen nyúzható Call of Duty: Warzone iránt beesett érdeklődésről és a szintén ingyenes CoD-mobiljátékuk halovány teljesítményéről is.

Persze, helyezzük kontextusba a többmilliós esést az NPD piackutató csoport nyomán: ettől még a Vanguard az elmúlt 12 hónap legjobban fogyó PC-s, konzolos címe az Egyesült Államokban.

De ahogy azt két hónapja egy sajtóértesülésből megtudhattuk, könnyen lehet, hogy a Vanguard teljesítménye fogja olyasmire kényszeríteni a kiadót, amire két évtizede nem volt példa: hogy 2023-ban nem is fognak piacra dobni teljes áras CoD-ot. Márpedig egy ilyen húzás simán sokkolhatja a játékipart, kiemelt ünnepi időszakostól, viszonteladóstól, mindenestül.

Call of Duty: megtörténhet, amire lassan húsz éve nem volt példa

Az Activision Blizzard azóta sem reagált érdemben erre az értesülésre, sőt most is azzal védik magukat, hogy továbbra is masszív ütemben növelik a CoD-játékok fejlesztésére szánt erőforrásokat.

Addig is, ami az elkövetkezendő időszakot illeti,

2022-re már eleve be lett jelentve egy új felvonás a franchise pár éve újragondolt Modern Warfare vonalához,ezzel együtt pedig a Warzone új iterációja is készül.

Minden idők üzletére készül a balhés óriás

Mint ismert, arról az Activision Blizzardról beszélünk, ahol a zaklatási botrányuk és csökkenő játékosszámaik közepette is épp a Microsoft általi felvásárlásuk véglegesítését várják: az év, sőt minden idők egyik legnagyobb tech üzlete még a frissen bejelentett Elon Musk-Twitter dealt is túlszárnyalja majd a maga 69 milliárd dolláros összegével.

A nap, amikor minden megváltozott: a Microsoft rekordüzletének háttere

Amint a részvényesek, illetőleg a helyi szabályozók áldásukat adják az adásvételre, mindenképpen a CoD válik a Microsoft videójátékos portfóliójának legértékesebb franchise-ává, még ha a játékóriás alá tartozó Blizzard (World of Warcraft, Diablo, Overwatch) és a mobiljátékos King stúdiókban (Candy Crush) is bőséges potenciál rejlik.

És ha már Blizzard:

azt is pont a minap jelentették be, hogy az eleinte még mobiljátékként megálmodott, pár évvel ezelőtti bejelentésekor még hatalmas megrökönyödést okozó Diablo Immortal június 2-án fog végre megjelenni.

Sőt, mindjárt PC-re is kidobják, ezzel talán minimálisan enyhítve a legendás akció-szerepjáték rajongók kezdeti fájdalmain.

Borítókép: Call of Duty: Vanguard. Fotó: Sledgehammer Games // Activision Blizzard

The post Call of Duty: milliók teszik le a fegyvert first appeared on Forbes.hu.