Így plázázunk mi – töretlen a magyarok vásárlási kedve az Indotek Group felmérése szerint
- Forbes
- 27 Apr, 2022
- Címkék: #Támogatói tartalom
Magyarország legnagyobb bevásárlóközpont-, vagy ha úgy tetszik, plázaüzemeltetője, az Indotek idén először készített átfogó fogyasztói felmérést. Azt gondolhatnánk, a pandémia után az emberek rászoktak az online vásárlásra, az eredmények mégis azt mutatják, hogy a megkérdezettek csaknem háromnegyede még mindig személyesen szeret shoppingolni. Pintyőke Marcellel, az Indotek marketing vezetőjével boncolgattuk az eredményeket.
Milyen sűrűn csinálnak ilyen elemzést, és a legutóbbinak mi volt a célja?
Idén először mértük fel a plázázási szokásokat, és innentől szeretnénk hagyományteremtő jelleggel minden évben megismételni a kérdőívet. Magyarország legnagyobb plázatulajdonosaként hatalmas vásárlóerő összpontosul az általunk üzemeltetett plázákban, így piaci szinten is releváns képet kaphatunk arról, hogyan is plázáznak a magyarok.
A célunk az volt a felméréssel, hogy az eredmények ismeretében még inkább a vásárlói igényekre tudjuk szabni a plázáinkat. A néhány éve indított facelift programunk során végzett felújításokat és átalakításokat például nagymértékben tudják formálni a felmérés eredményei.
Alátámasztotta vagy megdöntötte az előzetes feltételezéseket? Mik azok a statisztikai adatok, amiket leginkább kiemelnének?
A felmérés nagyrészt alátámasztotta az előzetes várakozásainkat. Az elmúlt években egyre inkább erősödő trenddé vált, hogy a plázák már nem kizárólag a vásárlást szolgálják, hanem találkozási pontként is funkcionálnak, illetve a látogatók egyéb szolgáltatási célokból is felkeresik az egyes bevásárlóközpontokat. Ezt a felmérés is megerősítette. Emellett az is világosan kiderült, hogy az emberek továbbra is személyes jelenléttel történő vásárlást részesítik előnyben: a megkérdezettek 74 százaléka preferálja ezt az online vásárlással szemben. Ez különösen érdekes, hiszen azt mutatja, hogy a pandémiát követően is töretlen a plázalátogatási kedv.
Mi változott leginkább az elmúlt 5 évben az emberek plázázási szokásaiban?
Az elmúlt néhány év nagy részére rányomta bélyegét a világjárvány. A járványügyi intézkedések mellett a koronavírustól való félelem is átalakította a vásárlási szokásokat. Már a pandémiát megelőző években is érzékelni lehetett az online vásárlás folyamatos térhódítását, de az elmúlt 2,5 évben ez a tendencia még jobban megerősödött. Mindezek mellett ugyanakkor az látszik, hogy a vásárlóknak igénye van a személyes kontaktusra és a vásárlás élményére. Továbbá úgy érzékeljük, hogy ismét igény mutatkozik a különböző programokra, így a plázák újfent találkozási pontok lehetnek.
Mi az, amivel 2022-ben a leginkább arra lehet csábítani a vásárlókat, hogy többször látogassanak el a bevásárlóközpontba, vagy több időt töltsenek el ott?
Újra kellett értelmezni a vásárlás fogalmát és fel kellett ismerni, hogy a hagyományos értelemben vett vásárlás önmagában már nem elég izgalmas. Kellenek az élmények, impulzusok, programok, szükség van folyamatos aktivitásra. Szükséges továbbá a folyamatos kommunikáció, az információk áramoltatása a vásárlók felé, beleértve akár a vásárlást könnyítő applikációkat, illetve a közösségi média csatornáit is.
Hogyan lehet felkészülni az online vásárlás egyre nagyobb térnyerésére?
Minden vásárlás végén egy olyan termék vagy szolgáltatás van, amihez az esetek többségében szükség van üzletre és élő tapasztalásra. Az online vásárlás előnyös, amennyiben a termék időben megérkezik, és abban a minőségben, amit vártunk. Ez ugyanakkor túl sok rizikófaktor lehet egyszerre. Éppen ezért látjuk, hogy jövőjük van a showroomoknak, amelyekben lehet, hogy nincs ott minden termék, de jól meg tudja mutatni egy üzlet kínálatát, és lehetőséget is ad a személyes tapasztalatszerzésre.
Mi jelenleg a legnagyobb kihívás, akadály?
A vásárlói szokások nagyon sokszínűek és eltérőek, ezért fontos régiós szinten, sőt életkor szerint is mérni az egyes igényeket, preferenciákat. Egyértelműen kihívás a már említett online vásárlás térnyerése, ami egyfelől üdvözlendő, hiszen az Indotek logisztikai üzletágára pozitívan hat, ugyanakkor a plázák esetében vásárlóvesztéssel járhat. Éppen ezért lényeges, hogy ezzel a felméréssel feltárjuk azokat a vásárlói igényeket, amelyek mentén a jövőben még színesebbé tehetjük a plázáinkat.(x)
The post Így plázázunk mi – töretlen a magyarok vásárlási kedve az Indotek Group felmérése szerint first appeared on Forbes.hu.
The post Így plázázunk mi – töretlen a magyarok vásárlási kedve az Indotek Group felmérése szerint appeared first on Forbes.hu.