:

Cseh és magyar kihívója is akad az Emagnak

Cseh és magyar kihívója is akad az Emagnak

A magyar piacon működő tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma tavaly meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. A 2021-es online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője ezúttal is az Emag-Extreme Digital lett. A piacvezető vállalat súlyát jelzi, hogy saját piactere, az Emag Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnánk.

A GKID (korábbi nevén GKI Digital), Forbes.hu-nak is eljuttatott közleménye szerint 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálta a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített

mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az Emag-Extreme Digital végzett.

Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco. Idén először külön rangsor készült a 100%-ban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégekről: ennek első helyére az Euronics került. 

A top 15 kereskedő – forgalmat tekintve – a teljes online kiskereskedelmi piac 43%-át képviseli (ez két százalékpontos emelkedés a tavalyi mezőny piaci súlyához képest). A magyar online kiskereskedelmi piac – leginkább a covid-pandémia hatására történt – koncentrálódását jelzi, hogy a top10 kereskedő forgalmi súlya is tovább erősödött: 36-ról 39%-ra.

A dobogó második fokára – története során először, egy helyet javítva – a cseh Alza került, harmadik pedig a Media Markt lett, a Tescot és a Magyar Telekomot megelőzve. A GKID kiemeli, hogy a 15-ös mezőny legnagyobb fejlődése a Kifli.hu-hoz köthető:

a cseh online élelmiszeráruház a tavalyi listán még a 12. helyen szerepelt, de a sikeres piaci terjeszkedésének köszönhetően a mostani – 2021-es adatokon alapuló – rangsorban már a hatodik helyre ugrott,

ezzel az online FMCG kereskedők mezőnyében közelebb került a 4. Tesco-hoz, aki 2021-ben még megtartotta a kategórián belüli első helyét. A TOP15 újonca idén a 14. helyen debütáló pepita.hu (róluk épp a frissen megjelent májusi Forbes-ban írtunk) , amely hibrid (saját és piacteres) értékesítési modelljével

néhány éven belül akár az Emag Marketplace kihívója is lehet.

Az online élelmiszer és drogéria kereskedők mezőnyének legnagyobb forgalmú szereplője ismét a Tesco lett, második helyre – szintén másodszorra – a Kifli.hu került, míg a harmadik pozíció 2021-ben is az Auchan online áruházáé lett.

Több ebből Pörög az e-kereskedelem: a házhozszállítás után ez lesz a következő szintlépés A Lidl megelőzte a Tescót Beköltözik az egyik legnagyobb budapesti plázába a legnagyobb magyar online kereskedő

The post Cseh és magyar kihívója is akad az Emagnak first appeared on Forbes.hu.

The post Cseh és magyar kihívója is akad az Emagnak appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés