:
Breaking News

Megvan, ki nyerte el 35 évre az autópálya-koncessziót

Megvan, ki nyerte el 35 évre az autópálya-koncessziót

A három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők. 

A Portfolio számolt be arról a pénteki sajtóháttérbeszélgetésről, ahol Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter és Biró Marcell, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának elnöke, valamint Csekő Zsolt, a Nemzeti Koncessziós Iroda elnöke beszélt a koncessziós szerződésekről.

Ki nyert?

A nyertes a Themis magántőkealap vezette konzorcium lett, amelyben benne van a Mészáros Lőrinc-féle Konzum PE Magántőkealap, a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt., az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta). A három ajánlattevőről mi is beszámoltunk, közülük a Strabag-Colas konzorcium azért esett ki, mert jogi problémájuk akadt. Emiatt végül a Themis vezette konzorcium mellett csak a Dömper Kft. adott végleges ajánlatot.

A koncessziós díj évente egy kilométerre vetítve – jelenértéken – 95,2 millió forint.

Mik a feladatok?

Az eljárás a következő feladatokra terjedt ki:

Az új építése 317 km hosszan valósul meg, 2032-ig Sávbővítés: 265 km hosszan, az első tíz év alattÜzemeltetés és fenntartás: 1044 km szakaszon, a koncessziós időszak egészében

Rogán Antal konkrét útépítéseket is felsorolt, ezek a következők lesznek 2032-ig:

M1: Bicske Komárom sávbővítésM7: Székesfehérvár Szabadbattyán Balatonvilágos sávbővítésM3: Gödöllőt Bagot érintő bővítésM3: a keleti országhatárig történő meghosszabbításM81: Mór Bodajk Székesfehérvár Sárbogárd szakasz M8-ig történő megépítése

A reptér most nem aktuális, de nem tettek le róla

A beszélgetésen a Portfolio beszámolója szerint az is kiderült: a Koncessziós Tanács javasolja a kormánynak

a meglévő, M5-ös és M6-os autópályára vonatkozó koncessziós szerződések felülvizsgálatát,

mert az nem előnyös a magyar állam számára és a külföldi tulajdonú cégek jelentős többlet nyereségre tettek szert. A hazai szereplők a ma bejelentett döntés nyomán erősebbek lesznek, de a verseny megmarad a tárcavezető szerint. Rogán Antal arról is beszélt, hogy a kormány a budapesti repülőtér visszavásárlásáról nem tett le, de ez most nem aktuális.

A teljes cikk itt olvasható.

Üzlet Forbes 4 perc olvasás
Autópálya-koncesszió: a gyenge forint a magyar pályázókat segíti
Üzlet Forbes 1 perc olvasás
Autópályák után kaszinó: titokban 2056-ig kapott kaszinókoncessziót az egyik leggazdagabb magyar
Üzlet Zsiborás Gergő 4 perc olvasás
Reptér helyett nagy üzlet az oroszokkal: magyar milliárdos a legnagyobb horvát cégben

The post Megvan, ki nyerte el 35 évre az autópálya-koncessziót first appeared on Forbes.hu.

The post Megvan, ki nyerte el 35 évre az autópálya-koncessziót appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés