:

Eladták: egy Lada is jóval drágább, mint maga a gyár

Kivonult a francia Renault autógyár Oroszországból, ahol az újraélesztett, ikonikus szovjet Lada gyár volt a legfontosabb érdekeltsége. Noha hétfőn még úgy volt, hogy csak a többségi részesedésüket adják el, végül teljesen kiszállnak. Egyetlen rubelért kerül egy orosz állami ipari kutatóközponthoz a gyár.

A francia konszern igen fontos érdekeltségeit adta át jelképes összegért:

Moszkva városa kapja a Renault és Nissan modelleket gyártó üzemet. Ez volt a Renault legnagyobb gyára Franciaországon kívül. Az Avtovaz 100 százalékát kapja az orosz NAMI, ami egy ipari kutatóközpont.Nem egyértelmű, hogy van-e kiskapu: a Wall Street Journal és a CNN szerint a részvények visszavásárlására van opciója a franciáknak, 6 éven belül élhetnek vele, de az oroszok szerint nincs ilyen. Az autógyárra nem vonatkozik mindez, az mindenképp Moszkva városáé marad.

A Renualt márciusban a háború miatt függesztette fel a gyártást Oroszországban, majd a kivonulás mellett döntöttek. Azt mondják azért is, mert így akarták rendezni 45 ezer dolgozójuk sorsát.

A nagy kérdés, mit kezdenek a gyárral. Gyenyisz Manturov szerint a gyártás folytatódik, de új modellekre állnak át. A moszkvai polgármester viszont már egyenesen arról beszélt,

idén újraindítják a Moszkvicsok gyártását.

Ez amilyen jól hangozhat Oroszországban, annyira komplex probléma is. Ha ez a terv, akkor a NAMI minden tudására szükség lesz: az orosz ipar nagyon fontos alkatrészekhez nem jut hozzá az európai szankciók miatt. Emiatt már a repülőgépek üzembentartása is nehézkes és egyre inkább ellehetetlenül az orosz belföldi légiközlekedés, nem lenne ez máshogy az autógyártásban sem. Ha van is erre komoly szándék, erősen kérdéses, hogy idén újraindulhat a gyártás. Addig maradnak a Ladák, legalábbis, amíg van alkatrész.

The post Eladták: egy Lada is jóval drágább, mint maga a gyár first appeared on Forbes.hu.

The post Eladták: egy Lada is jóval drágább, mint maga a gyár appeared first on Forbes.hu.