:

A Netflix beállhat a mozik mellé, ami nem lenne hülyeség

A Netflix beállhat a mozik mellé, ami nem lenne hülyeség

Ha ezt a streamingóriás meglépi, az hatalmas pálfordulás lenne. De valahol logikus is. Készen állunk a másfél hónapig nem netflixes Netflix-filmekre?

Mozis, streaming-, tech és játékipari megmondások, mobilkijelzőt és nagy vásznat átívelő összefüggések (majdnem) minden héten.

Volt már rá példa, hogy előbb moziban debütáltatta saját gyártású filmjét a Netflix, és csak utána a streamingplatformon, de ezt eddig maximum pár hetes eltéréssel tette, és főképp a díjszezonra időzített produkcióival.

Például 2019-ben a három és fél órás Martin Scorsese-féle gengsztermonstrummal, Az írrel (a hazai vásznakon is),vagy 2021-ben legutóbbi Oscar-esélyesükkel, a Benedict Cumberbatchet felvonultató drámával, A kutya karmai közttel.

Most viszont a Bloomberg értesülései szerint olyasmin tanakodnak a fejesek, ami évekkel ezelőtt abszolút elképzelhetetlen lett volna. És kicsit most is az, bár van mögötte logika: bizonyos filmjeit 45 nappal a streampremier előtt debütáltatná moziban a streamingcég.

Miért pont 45 nap?

Ez tűnik most a covid után az új iparági sztenderdnek: a Warner Bros. Discovery az HBO Max streamingszolgáltatón a mi piacunkon is 45 nappal a mozipremier után élesíti filmjeit, mint például a Batmannel is tette, valamint a versenytársak (Disney+, Paramount+) is ugyanilyen időablakkal kísérletezgettek korábban vagy kísérletezgetnek most is.

Több ebből Batman kritika: egy háború kellett, hogy megértsem a mozi lényegét Így nincs sok értelme franchise-t építeni – Dumbledore (hibájának) titkai Oscar-nyertesek: történelmi legjobb film, magyar díjazott és egy sokkoló saller Will Smithtől

Részletesebben

A Bloomberg szerint a Netflix két filmjénél fontolgatja, hogy több ezer amerikai moziban indítja útjának idő előtt: a 2019-es Tőrbe ejtve folytatásánál, valamint a többszörös Oscar-díjas rendező, Alejandro González Iñárritu (Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje), A visszatérő) régóta várt új filmjével, a Bardóval.Az értesülés jó eséllyel az amerikai piacra vonatkozik, de ne zárjuk ki, hogy más térségeken is kacérkodnak a gondolattal.

Meghökkentő vagy logikus?

Persze, első blikkre hatalmas pálfordulásnak tűnhet a 45 napos ablak, pláne egy olyan szolgáltatótól, aki előtte évekig látványosan határolódott el attól, hogy ilyen előnyt adjon a moziknak. Jegyezzük meg, most épp a reklámokhoz fűződő korábbi hozzáállásának felülírása okoz kisebbfajta megrökönyödést felhasználói és befektetői körökben is.

Üzlet Vaszkó Iván 3 perc olvasás
A Netflix azt üzeni: ha nem tetszik, el lehet menni
Üzlet Forbes 2 perc olvasás
Tényleg jön az olcsóbb, reklámos Netflix – íme az első részletek
Interjú Vaszkó Iván 15 perc olvasás
Streamingháború nincs, de áremelés lesz-e? – exkluzív interjú az HBO Max európai főnökével

Csakhogy a Rian Johnson (Star Wars: Az utolsó Jedik, Looper – A jövő gyilkosa) írta és rendezte Tőrbe ejtve hatalmas mozis siker volt 2019-2020 fordulóján, 40 millió dolláros gyártási költségére közel félmilliárd dolláros bevételt hozott világszerte. A tavalyi év egyik legizgalmasabb streamingüzlete volt, hogy a Netflix csapott le a whodunit film folytatásaira, több mint 400 millió dollárért cserébe már hozzájuk készül a második és harmadik rész.

Egy fontos gondolat

„Ha biztosítanak hozzá megfelelő időablakot, mindig nyitottak leszünk a streamingcégek felé nagyobb mozis bemutatókörökre”

– mondta nemrég az Insidernek John Fithian, az amerikai mozitulajdonosok szövetségének vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a Netflix előtt is nyitva állnak a mozitermek ajtajai, ha esetleg nagyívűbb mozistratégiára váltanának.

Több ebből Hollywood hozza el a Netflix egyeduralmának végét – és ezen mi is veszthetünk

Meglennének az előnyei

Az első rész eredményéből, a visszatérő főszereplő, Daniel Craig starpoweréből, és nem mellesleg a detektívfilmes műfaj közösségi élményéből kiindulva a Tőrbe ejtve folytatásában bizony ott lapulna egy újabb mozis siker.

Ahogy arra már a The Wrap egyik újságírója világít rá egy tweetben, első ízben moziba is bevinni egyes Netflix-premiereket még akár meg is érheti.

Kipótolná a streamingszolgáltató hézagos bevételeit,az erre fordított extra marketing a streamingnézettségre is jó hatással lehet,illetve a Netflixszel dolgozó alkotók, tehetségek felé is szimpatikus hozzáállást tanúsítana.

Igen ám, de…

Ezzel együtt a Netflixnek hosszabb, költségesebb marketingkampányokra kellene átállnia, márpedig a streaminglogika jellemzően rövidebb, online fajsúlyos kampányokat diktál,odébb helyezné a fókuszt saját előfizetőiről a mozilátogató közönségre,illetve komoly fejvakarást okozna az alkotóknak kijáró, szerződésbe foglalt kompenzációk, teljesítménybónuszok megszabásában is.

Pros:

-Much needed additional revenue stream
-Bonus marketing can lead to bigger viewership on streaming
-Talent friendly pivot

Cons:

-Netflix needs to learn an expensive/time consuming new marketing strategy
-De-prioritizes online customers
-Changes compensation equation https://t.co/F4myl3SoNy

— Brandon Katz (@Great_Katzby) May 17, 2022

Bárhogy is legyen, a Netflix egyelőre nem reagált az értesülésekre. Viszont a trendeket, és különösen a Tőrbe ejtve franchise-erejét figyelembe véve mérget vehetünk rá, hogy rövidesen nemcsak a mobiljátékiparban vagy hirdetésekben, hanem az otthoni kijelzőkön túl is radikális lépésre szánja el magát.

Több ebből Durvul a streamingpiaci verseny, telefonos játékokkal bővül a Netflix

Borítókép: jelenetkép a Tőrbe ejtve 2. (Knives Out 2) című filmből.

The post A Netflix beállhat a mozik mellé, ami nem lenne hülyeség first appeared on Forbes.hu.

The post A Netflix beállhat a mozik mellé, ami nem lenne hülyeség appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés