:

A készpénzt kevésbé szeretjük, de az utánvéthez azért még ragaszkodunk

A készpénzt kevésbé szeretjük, de az utánvéthez azért még ragaszkodunk

Európa második legnagyobb bővülését produkálta tavaly a hazai e-kereskedelmi piac. Az online vásárlások nem akarnak leállni a koronavírust követően sem, ugyanakkor van honnan növekednie a magyar piacnak és az export továbbra sem jelentős a hazai cégek működésében. A készpénzes fizetést egyre kevésbé szeretjük, de az utánvéthez azért még ragaszkodik a magyar.

Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobb mértékben rögtön Észtország után Európában. Persze ez százalékos növekedés: az online vásárlás elterjedtsége alapján jelenleg még csak az európai középmezőnybe tartozunk. A növekedés közel 29 százalékot tett ki 2021-ben és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet – derült ki a május 19-én megrendezett Future Trade Budapest konferencián.

A növekedést hosszú távon gátolhatja, hogy miközben a nemzetközi kereskedelemben hatalmas bővülési lehetőségek rejlenek, addig a hazai e-kereskedelmi cégek forgalmában mindössze 4 százalék az export súlya – hangzott el Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország ügyvezető igazgatójának és Madar Norbert, a GKI Digital szakértőjének előadásaiban. Bár Magyarország gazdasága alapvetően exportorientált, a külkereskedelmet a gyártószektorok (különösen az autóipar) uralják.

A konferencián több érdekes adatra is felhívták a figyelmet:

Az e-piac 1203 milliárd forintos forgalma a teljes kereskedelem több mint 10 százalékát képviselte 2021-ben.Egy magyar fogyasztó átlagosan 19 alkalommal, egy évre vetítve összesen 324 ezer forintot költött online vásárlásokra.A legnagyobb forgalmat bonyolító webáruházak az Emag, az Alza.hu és a Media Markt voltak.Míg a magyar tulajdonú vállalkozások toplistáját az Euronics, az Aqua, az iPON és a Libri-Bookline vezette.Az online forgalomnál már csak a csomagautomaták bővülése letaglózóbb: 380 darabról 1300 darabra nőtt a számuk.A készpénzes forgalom aránya egyre inkább csökken, tavaly 24 százalék voltUgyanakkor érezhető még némi bizonytalanság az online fizetések kapcsán, mivel a vásárlások 63 százalékát továbbra is utólag fizetik ki. Üzlet Oberfrank Balázs 3 perc olvasás
Mintha egy robotporszívó készítené össze a csomagodat – új raktárt nyitott az Euronics
Üzlet Gólya Ágnes 7 perc olvasás
„A vállalkozás az első gyerek és utána születnek az igazi gyerekek” – a magyar Euronics 28 éves vezetője a családi cégről és arról, hogy veszi át a vezetést
Üzlet Oberfrank Balázs 5 perc olvasás
Megnéztük a magyar ingatlanmilliárdosok okosraktárait

The post A készpénzt kevésbé szeretjük, de az utánvéthez azért még ragaszkodunk first appeared on Forbes.hu.

The post A készpénzt kevésbé szeretjük, de az utánvéthez azért még ragaszkodunk appeared first on Forbes.hu.