:

Majdnem 100 milliót dobtak össze a magyar cégnek, ami pénzt utal vissza a vásárlások után

Nagyot megy a Tőkeportál forrásgyűjtő oldalon a magyar Recash. Vásárlás után pénzt kapunk vissza, erre fejlesztenek mobilappot, de miért jó ez nekik? Már olyan partnereik vannak, mint a Penny vagy a Foodpanda.

Hétfőn éjfélkor zárul a Recash nevű magyar mobilapp közösségi finanszírozási kampánya a Tőkeportálon – tudtuk meg a Forbes.hu a forrásgyűjtő oldaltól. A (PSD2 alapú) automatikus pénzvisszatérítő applikáció az első olyan hazai fintech cég, amely crowdfunding kampányt indított. Bár a cég hivatalosan hétfőn éjfélig várja a befektetők szándéknyilatkozatait, már most túlteljesítették az eredetileg kitűzött minimum tőkecélt.

Egy nagy szám: 94,2 millió forint

Péntek reggelig 94,2 millió forint értékben, 320 befektető jelezte befektetési szándékát a Tőkeportálon. Ez az eredetileg kitűzött cél 117,6 százaléka.

Mindenki tulajdonos lehet

A Recash az első olyan fintech cég lehet, amely Magyarországon sikeres crowdfunding kampányt bonyolít le. A PSD2 alapú automatikus pénzvisszatérítő applikációba már húszezer forinttal be lehet szállni, amely lehetőséggel számos felhasználójuk is élt, de van egy 15 millió forinttal beszálló angyal is.

Ők a befektetésük mértéke szerint kapnak tulajdonrészt a kampány lezárulta után. A tulajdoni arányok pontosan még nem ismertek, hiszen egészen hétfő éjfélig bárki jelezheti befektetési szándékát. Erre a projektgazdák is számítanak: várakozásaik szerint még milliók érkezhetnek a Recash-hez.

Miért adják vissza a pénzt?

De miért olyan népszerű a projekt? A Recash a felületével két szereplőt szolgál ki: a vásárlókat, akik letöltik az appot, és a kereskedelmi partnereit, akik a felhasználóknak extra kedvezményeket adnak, a vásárlások után pénzt utalnak nekik vissza. Miért? Azért, mert a vásárlások monitorozásával a kereskedők értékes adatokhoz jutnak, amivel marketingtevékenységük hatékonyságát javíthatják.

Már olyan partnereik vannak, mint a Rossmann, a Praktiker, a Penny vagy a Foodpanda.

A cashback egy dinamikusan növekvő szegmense a fintech piacnak, amely az előrejelzések szerint 2024-ig egy 200 milliárd dolláros iparággá nővi ki magát. Nem csoda, hisz a cashback promóciókat előtérbe helyező szolgáltatók és viszonteladók több, mint kétszeresére tudják növelni eladásaikat kevesebb, mint egy év leforgása alatt.

Zádor Balázs, a Recash egyik alapítója szerint a jövő marketingjét ajánlják.

25 ezer felhasználó már eddig is volt, mire megy majd a plusz pénz?

Az indulás óta eltelt szűk egy év alatt 25 ezer feletti organikus regisztrációt könyveltek el, amit jelentős eredménynek tartanak.

A kapott tőkéből a sales tevékenységet fogják erősíteni, amivel a partneri kört bővítik, és külföldi piacokra is kilépnek.


A Tőkeportálon a felhasználói hitelesítést és befektetői tudástesztet követően lehet kérni a befektetési lehetőség megtekintését; a teljesen online befektetési folyamat révén a Recash befektetési lehetőség iránt érdeklődők névre szóló részvényhez jutnak, amit a társaság tervei szerint egy, a növekedési szakaszt követő tőzsdei bevezetésben, vagy egy felvásárlásban tudnak majd értékesíteni.

The post Majdnem 100 milliót dobtak össze a magyar cégnek, ami pénzt utal vissza a vásárlások után appeared first on Forbes.hu.