:

Agymenők, Squid Game, South Park – sorozatokkal tanítanak a pécsi közgáz oktatói

Agymenők, Squid Game, South Park – sorozatokkal tanítanak a pécsi közgáz oktatói

A Pécsi közgáz oktatói nemcsak az egyetemen tanítanak, hanem középiskolákba is ellátogatnak vendégelőadóként egy-egy rendhagyó, izgalmas tananyaggal. Különböző, népszerű sorozatokon és filmeken keresztül illusztrálják, hogy milyen marketinges, menedzsmentes vagy pénzügyes tudás sajátítható el egy-egy sorozatepizód vagy mozifilm segítségével.

A Pécsi Tudományegyetem (PTE) Közgazdaságtudományi Karának közleménye szerint több oktatójuk is beépíti a tananyagba és hozza fel példaként a népszerű filmek, vagy sitcomok kapcsolódó jeleneteit, mert így könnyebben megfoghatóvá és emészthetővé válik az elmélet.

Nem spoilereznek

Rácz-Putzer Petra mellett Csapi Vivien és Sipos Norbert is sokszor összekapcsolja a tananyagot a filmekkel, sorozatokkal. Ezt igyekeznek úgy megvalósítani, hogy elkerüljék a spoilerezést, de a hallgatók mégis kedvet kapjanak az adott műhöz, és később akár be is építhessék az élményeiket saját prezentációikba.

Rácz-Putzer Petra, a PTE Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének adjunktusa a Forbes.hu-nak elmondta, hogy bár ők maguk is fiatal oktatók, már az ő idejükhöz képest is változtak az előadóban velük szemben ülők. Más az édeklődési körük, ezért más eszközök szükségesek a figyelmük megragadásához és fenntartásához. A sorozatokból vett példákkal a hallgatók kicsit azt érzik, hogy az, amit tanulnak nemcsak száraz elmélet, hanem olyan gyakorlati vonatkozásai is vannak, amire ők nem is gondoltak.

Rácz-Putzer Petra: a sorozatokból vett példákra mindig elmékeznek a hallgatók. Fotó: PTE

A hallgatók már egy annyira felgyorsult világban szocializálódtak,hogy kevés nekik az az impulzus, amit egy hagyományos diasorból vagy példatárból kapnak, mondja Rácz-Putzer Petra. A hallgatók ráadásul sokszor azt gondolják, hogy az egyetemen elméletet tanulnak, és majd később a gyakorlat világában megtapasztalják, „hogy amit mi tanítottunk, az miért nem jó és hogyan kell a gyakorlatban csinálni” – ez viszont nem így van, a sorozatból vett példák arra is jók, hogy lássák, az elmélet ott van a hétköznapjaikban, egy sorozatban is, így ez „a boxosodás az agyukban átüthető”.

A Southpark egy aranybánya

A sorozatokból vett példákra mindig emlékeznek a diákok, mondja Rácz-Putzer Petra, akinek egyik személyes kedvence a sorozatok és a marketing összekapcsolásánál az Agymenők azon epizódja, amikor Penny-virágot (kézzel készített, virágos hajdíszt) gyártanak a szereplők:

Sokszor hallani arról, hogy milyen fontos a stratégia, mások pedig a cselekvésben hisznek, amit nevezhetünk taktikának is. Mindkettő fontos, és erre például az Agymenők sorozat Penny-virág része remekül rávilágít.

Pennynek van egy jónak tűnő ötlete, de csak azt látja, hogy ebből meg akar gazdagodni, a hogyan már nem foglalkoztatja, nem gondolja végig, mi kell ahhoz, hogy sikeres is legyen, melyek a hosszú távú célok és lehetőségek. Vagyis a stratégia igenis kell. Ugyanez az epizód pedig megtanítja azt is, hogy mennyire más a kkv vagy startup marketing, mint a nagyvállalati marketing, hiszen, ami egy Amazonnál működik, az a Penny virág businesst romba is dönti, fejti ki Rácz-Putzer Petra. A marketing és turizmus intézet oktatója szerint marketingre bármelyik sorozatban van példa, a fogyasztói magatartás, a stratégia szinte mindenhol előjön, míg például társadalmi marketingnél meglepőensok példa meríthető a South Parkból, de népszerű az örök klasszikus Jóbarátok is mert azt azok is nézik, akik most ülnek az iskolapadban.

A három egyetemi oktató ősztől 10-12. évfolyamoknak fog ilyen jellegű vendégórákat tartani hat pécsi gimnáziumban. A cél, hogy a szórakozással egybekötve kicsit más szemmel is nézzék majd a diákok a filmeket és a sorozatokat.

Üzlet Forbes 1 perc olvasás
South Park: 270 milliárd forintos megrendelőt kaptak, 6 új évad készül
A magazin Smejkál Péter 3 perc olvasás
Star Wars? Marvel? South Park? Ez a magyar cég mindegyikkel dolgozott
A jó élet Oberfrank Balázs 3 perc olvasás
Orvos, mérnök, tanár, vagy legalább villanyszerelő – a szülők vágyai a gyereküknek

The post Agymenők, Squid Game, South Park – sorozatokkal tanítanak a pécsi közgáz oktatói appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés