:

Digitalizáció, a végtelenbe és tovább

Digitalizáció, a végtelenbe és tovább

Az OTP Mobil megkerülhetetlen szereplője lett a digitális fizetési piacnak. Törekvésük, hogy mindig a legszélesebb körű és legjobb szolgáltatást nyújtsák. Ez most ahhoz vezetett, hogy a virtuális után már a fizikai térben is egyedülálló szolgáltatást tudnak kínálni.

A Simple mobilalkalmazást, illetve a SimplePay fizetési megoldásokat senkinek nem kell bemutatni. A számok is ezt támasztják alá: a Simple több mint kétmillió felhasználóval rendelkezik, a SimplePay-nél a tranzakciók száma egy év alatt 40, összegük közel 70 százalékkal emelkedett.

Tény, ezekben a lenyűgöző adatokban benne van már a pandémia hatása is. „Legalább három évet gyorsult a világ digitalizáció terén, hatalmas sebességbe kapcsolt a fejlődés ezen a téren” – mondja el dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese. „Az elmúlt két év digitális transzformáció tekintetében nagyon pozitív eredményeket hozott mind vállalati, mind felhasználói oldalon, és ez természetesen számunkra is kedvező volt” – teszi hozzá.

Az OTP Mobil viszont még ezt a hihetetlen növekedési hullámot is túl tudta szárnyalni: 2020-ról 2021-re közel megkétszerezte a rajta átmenő forgalom értékét, ráadásul egy már eleve magas alapról indulva. Sőt, ebben az időszakban a fejlesztésre is kiemelt figyelmet szentelt a cég, és bemutatta a vállalkozóknak szánt, készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosító SimpleBusiness alkalmazását, amelyet rövid időn belül, idén májusban újabb, érintéses fizetési funkcióval szerelt fel.

Mindig előre tervezni

Ezek mögött az eredmények mögött egy jól végiggondolt koncepció, folyamatos innováció és mindenekelőtt rengeteg munka van. „Nyolcéves a cég, gyakran egy rohamtempóban növekvő startupként tekintek magunkra, ennek minden hátulütőjével együtt. Meg kellett birkóznunk a nagyságrend jelentette kihívásokkal, illetve a technológiai, jogszabályi környezet folyamatos változásaival is” – fejti ki az OTP Mobil ügyvezető-helyettese. „A végeredmény viszont magáért beszél. Bátran állíthatom, hogy létrehoztunk a piacon egy egyedülálló platformot, hiszen rendkívül széles körű szolgáltatási portfóliót kínálunk és az élen járva innováltunk minden területen. Az elsők között vezettük be például az online azonnali átutalásos, a QR-kódos, a deeplinkes fizetést, de a fizikai elfogadóhelyen történő azonnali átutalásos szolgáltatást is.”

A Simple-fiók segítségével széles körű használat nyílik elérhetővé a felhasználók számára. Elmentett kártyaadataikkal tudnak vásárolni a SimplePay megoldásait használó webshopokban és a Simple alkalmazásban.

„A Simple alkalmazás és a SimplePay sikere elválaszthatatlanul épül egymásra. Az egyik oldalon több mint kétmillió felhasználót láthatunk, míg a másikon több mint 16 ezer webshopot. Azt gondolom, hogy megkerülhetetlenek lettünk a piacon, ha valaki nem akar potenciálisan vásárlókat veszíteni, érdemes beépítenie a SimplePay-t is a fizetési lehetőségek közé” – jelenti ki az ügyvezető-helyettes. Nem véletlenül, hiszen egyetlen kód behúzásával egy webshopnak a SimplePay-en keresztül azonnal elérhető lesz többek között a hagyományos kártyás fizetés, a Simple-fiókra épülő gyorsfizetési funkciók, illetve egyéb innovatív fizetési (például azonnali átutalási) megoldások.

Mindez korábban is fontos volt, de a pandémiás évek után egyenesen létfontosságú lett. „Már régóta hiszek benne, hogy minden cégnek – kicsiknek és nagyvállalatoknak egyaránt – szüksége van egy jó payment-stratégiára, ez jelentheti a különbséget a versenytársakhoz képest. Ez mostanra azt gondolom, hogy a túlélés záloga lett. Aki korábban nem hajtotta végre a digitális transzformációt, nem szentelt figyelmet a fizetési stratégia kialakítására, az záros határidőn belül meg kell, hogy tegye, vagy becsukhatja a boltot” – mondja az ügyvezető-helyettes.

Új dimenziók nyílnak

De van még tér a fejlődésre, vagy lassan azért elérjük a digitalizáció jelenlegi plafonját? Al-Absi Gáber Seif szerint ez utóbbiról szó sincs. „A digitalizáció szerintem a végtelenségig és tovább tart majd, mert erre megy a társadalom és a civilizáció is. Természetesen ilyen ütemben nem lehet évről évre növekedni, de a csökkenés is 15–20–30 százalékos növekedést jelenthet a SimplePay esetében.” Az OTP Mobilnál pedig az a cél, hogy ne csak lépést tartsanak ezzel a fejlődéssel, hanem az élén is járjanak. A következő nagy ugrást a virtuális térből a fizikaiba való átlépéssel tette meg a cég. Már elérhető a SimpleBusiness legújabb, az első néhány hónapban különleges kedvezményekkel elérhető megoldása, amely bármely arra alkalmas telefonból POS-terminált varázsol. „Egy applikáció letöltésével és a teljes mértékben online szerződéskötési folyamat után néhány napot követően már az alkalmazáson keresztül fizethetnek a vásárlók kártyával, órával, telefonnal, QR-kóddal, átutalással, linkkel, Simple-alkalmazással” – sorolja a szakember. Mi a teljes értékláncot kínáljuk mind a kereskedőknek, mind a felhasználóknak, a virtuális és a fizikai térben egyaránt.” (x)

A BANKFÜGGETLEN SIMPLEBUSINESS ALKALMAZÁSRÓL

Az applikáció egy újabb fizetési megoldással bővült: az érintéses fizetés lehetőségével, amellyel bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók, POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül. Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. Az érintéses fizetés mellett az appon belül az indulás óta biztosított megoldások is elérhetők, így a felhasználók kétféle – QR-kódos és linkes – átutalásos, valamint bankkártyás fizetési opciók közül választhatnak. (x)

The post Digitalizáció, a végtelenbe és tovább appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés