Remekel a magyar sorozat, közel van hozzá, hogy külföldön is hódítson
- Forbes
- 03 Jun, 2022
- Címkék: #Üzlet # film # művészet # nagy üzlet
Sikeres az Apatigris című RTL-es sorozat, közel van a külföldi értékesítés. Amúgy sem ártana a szakmának odafigyelnie a termék elkészülte után is, tévés és filmes szakemberek beszélgettek arról, hogyan lehetne megteremteni a magyar sorozatgyártás hosszú távú, exportképes jövőjét.
Közel a megállapodás az RTL Klub Apatigris című sorozatának nemzetközi piacra értékesítéséről, ezt a gyártócég, a Paprika Studios vezérigazgatója, Erdős Ákos említette a Friss Hús Rövidfilmfesztivál egy szakmai eseményén a pénteki napon.
Az Apatigris az RTL Klubon futó sorozat, jelenleg a harmadik évad forog.Az első évad 10-16 százalékos közösségaránnyal futott a 18-49-es célcsoportban. A főszerepeket Scherer Péter, Michl Juli, Rujder Vivien és Schmidt Sára játsszák.Az első évad rendezője Herczeg Attila, a második évadé Kovács Dániel Richárd volt.A forgatókönyvírók Köbli Norbert és Csurgó Csaba.A történet szerint Scherer Péter karaktere, Labanc Péter egy középkorú, egyedülálló apa, aki, miután lányai kirepültek, eszeveszett randizásba kezd. Az élet azonban úgy hozza, hogy lányai visszaköltöznek hozzá, és a család mindenféle vicces szituációba keveredik az új életük összehangolásával. Üzlet Szalai Péter 16 perc olvasásKivégzi-e a Netflix a hagyományos televíziózást? Interjú a tévézés jövőjéről
Üzlet Forbes 2 perc olvasásTényleg jön az olcsóbb, reklámos Netflix – íme az első részletek
A magyar filmipar nem piaci alapon működik
A sorozatok jövőjéről szóló beszélgetésen Erdősön kívül ott volt Herman Péter, az RTL Magyarország kreatív producere, Zachar Balázs, a Proton Cinema producere és Fülöp József animációs filmrendező, a Mome rektora.
Az Apatigris sikerén keresztül a beszélgetés fókusza hamar a hosszú távú, akár nemzetközi siker lehetőségei felé kanyarodott. Fülöp szerint a jelenlegi magyar támogatási rendszer nem ökoszisztémát épít, hanem csak arra koncentrál, hogy a magyar filmes kultúra valahogy életben maradjon.
„Szülessenek filmek, de hogy utána mi történik velük, már senkit nem érdekel”
– mondta a rektor.
Zachar szerint „a magyar tízmilliós piac kicsinek nagy, nagynak kicsi”, ezért tartalmilag kell innovatívnak lenni, és olyan formátumokat fejleszteni, amire beránthatnak koprodukciós partnereket Európából. A résztvevők szerint tévedés, hogy a niche tartalom nem értékesíthető sikeresen, csak sokkal nagyobb és nehezebb munka megtalálni az értékesítési csatornákat, adott esetben finomhangolni kell a fejlesztést fókuszcsoportos visszajelzések alapján. De abban mindenki egyetértett, hogy a magyar sorozatgyártás hosszú távú sikeréhez arra van szükség, hogy minden szereplő elkezdje keresni, hogyan tud a tartalom önálló életre kelni. Mindez most azért nem sikerül, mert a filmszakma nem piaci alapon működik.
Egy 150 millió forintos epizódbüdzsé már nem tud megtérülni Magyarországon.
– hozta fel Zachar a konkrét példát.
Napi címlap Vaszkó Iván 15 perc olvasás„Hátha el lehetne innen dobbantani” – egy 28 éves magyar srác sorozata, amiből megérted, hogy jutottunk idáig
Üzlet Vaszkó Iván 4 perc olvasásAz 560 milliós állami támogatással készült Katinka-filmre alig több mint hatezer jegyet adtak el
Még néhány érdekesség a beszélgetésből, a teljesség igénye nélkül:
Bár az Apatigrist kimondottan exportcélra fejlesztették, ez nem jelenti azt, hogy a készülő Zámbó Jimmy-sorozat, A Király (aminek a 30. forgatási napján tart az RTL) nem találhatja meg a külpiacait célzottan magyar közönségnek szánt tartalomként.Herman emlékeztetett, hogy lehet üzleti modellel kezdeni a sorozatgyártást, de ne felejtsük el, hogy az alkotóra is szükség van, ez pedig nem mindig megy megrendelésre.Szintén Herman hozta fel, hogy a remake-ek (átdolgozott filmek, sorozatok) üzletileg nagyon sikeresek, de már az eredetikre is nagyon nagy a kereslet (a Nyerd meg az életed! -et és A nagy pénzrablást hozta fel példaként), ami egy újabb példa arra, hogy a jó tartalom megfelelő üzleti háttérrel megtalálhatja a közönségét.Borítókép: Schmidt Sára, Michl Juli, Rujder Vivien és Scherer Péter
The post Remekel a magyar sorozat, közel van hozzá, hogy külföldön is hódítson appeared first on Forbes.hu.