Szerethető bankolással a vállalatokért
- Forbes
- 21 Jun, 2022
- Címkék: #Támogatói tartalom
Bár vállalati hitel esetén is minden ügyfél összehasonlítja az egyes bankok feltételeit, a vezető pénzintézetek között ebből a szempontból nincs jellemzően markáns különbség. A bank és az ügyfél sikeres együttműködése összetettebb kérdés: kölcsönös bizalom és nyitottság kell hozzá – vallja a CIB Bank Vállalati Üzletágának vezetője. Szabó Balázs vezérigazgató-helyettes hangsúlyozza: felértékelődött a biztonság kérdése, illetve az is, hogy egy bankról milyen asszociációk jelennek meg az ügyfél fejében. Mindezek figyelembevételével képviselnek egy, az Intesa Sanpaolo anyavállalattól eredő könnyedebb, olaszos stílust, alakították ki a szerethető bankolás koncepcióját.
Nélkülözhetetlen a személyes kapcsolat
„Sokféleképpen mérhető a bank és az ügyfél közötti kapcsolat; bizonyos mértékben szubjektív is” – fogalmaz az ágazatvezető, példaként megemlítve:
jelzésértékű lehet, ha egy vállalati rendezvényen a bank vezérigazgatója személyesen kínál meg pezsgővel egy ügyfelet.
„Apróságnak tűnik, pedig olyan gesztus, aminek köszönhetően talán a következő évben nem hallgatja meg az adott ügyfél más bank ajánlatát.” A vállalati bankolás presztízse jó, a hazai cégek pénzügyi kultúrája sokat fejlődött: a céljaik megalapozottak, az üzleti tervek komolyak, így könnyebb velük közös kihívást vállalni. Ehhez transzparens és nyílt hozzáállás kell: „Azt szoktuk mondani, hogy ha felmerül benned, hogy egy információt elárulj-e a kockázatkezelőnek, akkor biztos, hogy a válasz igen. Hasonlóan őszinte kommunikációt folytatunk az ügyfeleinkkel is” – szögezi le. „Nekünk az a legfontosabb, hogy együtt tudjunk gondolkodni az ügyféllel olyan váratlan helyzetekről is, amelyek egy többéves hitel esetén előfordulhatnak, és azt érzékeljük, hogy van nyitottság ezen szcenáriók átbeszélésére is.”
Confirming faktoring: az olajozott export
„Rengeteg számot vizsgálunk, de a végső döntés több szempontból mégis intuitív, ezért nagyon fontos, hogy a bank hinni tudjon az ügyfélben és az ő céljaiban. Ez a munkánk legszebb része: meghallgatjuk az elképzelést, megértjük, és ha hinni tudunk benne, meg is küzdünk érte. Az ügyfél álma nekünk is személyes üggyé válik” – mutat rá. „Egyúttal mi is keressük azokat a megoldásokat, amelyekkel a cégek életét könnyebbé tehetjük. A beszállítói láncról előbb a Covid, majd a háború kapcsán derült ki, milyen nehézségeket okozhat a cégeknek.”
Ezért indították útjára a CIB Bank nemzetközi Confirming programját, amivel főleg az
Olaszországba és a közép-európai régióba irányuló exporttevékenységet segítik, ráadásul úgy, hogy a folyamat digitálisan menedzselhető.
Az ügyfél visszaigazolja, hogy a terméket megkapta, így a beszállító előfinanszírozást kérhet, és már nem is neki áll fenn követelése a vevővel szemben, hanem a banknak. Mindez nagy földrajzi lefedettséggel működik, hiszen a CIB Bank jelenleg hat (nemsokára 12) ország exporttevékenységeit tudja ilyen módon összekötni.
„Szolgáltatásunk a bevezetése óta még aktuálisabb lett” – fűzi hozzá Szabó Balázs. „A bizonytalanabb piaci környezetben – akár a növekvő vevőfizetési kockázatokról, akár az időben és volumenben nehezen tervezhető beszállítókról van szó – a legtöbb vállalatnak jól jöhet a Confirming faktoring. A nemzetközi trendek kapcsán egyre inkább az a várakozás, hogy a globalizáció átfordul a regionalizáció felé, Confirming szolgáltatásunk a régiós országok összekötésével ennek nyertese lehet” – fejtegeti. „Könnyű most abba a hibába esni, hogy egy cég elhiszi: minden bizonytalan, nem érdemes tervezni. Pedig a stratégiai gondolkodás éppen olyan fontos ma, mint korábban volt. Úgy látom, a közelmúlt néhány új leckét tanított meg mindenkinek a hosszútávú tervezés kapcsán: elengedhetetlen a beszállítói láncok tudatos menedzselése és a jelentős ármozgásokra való felkészülés. Banki eszközökkel mindkettőt kezelni lehet, és úgy látjuk, érdemes is.”(x)
The post Szerethető bankolással a vállalatokért appeared first on Forbes.hu.