Kiderült, mennyire költenek máshogy online a magyar nők és a férfiak
A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük.
Míg a fiatalok körében a termékek közül a ruházat, szolgáltatásokban pedig a különböző előfizetések voltak a legkelendőbbek online vásárlás során, addig az idősebb korosztályban az egészséghez kapcsolódó termékek, illetve szolgáltatások közül a szállásfoglalás volt a legnépszerűbb az elmúlt egy évben – derült ki a Reacty Digital 2022. évi e-kereskedelmi felméréséből. Bár jönnek fel a csomagautomaták, a futárszolgálat verhetetlen, a szállítási díj mértéke pedig nálunk még mindig fontosabb, mint a kiszállítás gyorsasága.
A nők ruhát vesznek a neten, a férfiak mosógépet
A felnőtt magyarok összességében a ruházat, sportruházat (37 százalék) kategória termékeit vásárolták legtöbben az interneten keresztül az elmúlt egy évben, de az egészséghez kapcsolódó termékek (32 százalék), például gyógyszerek, táplálékkiegészítők, vagy épp covidtesztek iránt is megugrott az online kereslet. Harmadik legnépszerűbb kategóriaként a háztartási kis- és nagygépek (31 százalék) jelentek meg, ez a kategória a férfiak körében az élen végzett. A nők a termékek közül a ruhákat és a cipőket vásárolják leggyakrabban a neten.
Fotó: Rupixen // UnsplashAmi a szolgáltatásokat illeti, a 18-79 éves magyarok leginkább szállást foglalnak (25 százalék) online, de a szolgáltatásokra való előfizetés (23 százalék), valamint a biztosítás (18 százalék) is népszerű.
A 18-29 éves korosztály előszeretettel vásárol közösségi közlekedésre jegyet/bérletet is az interneten keresztül.
Az olcsóság fontosabb, mint a gyorsaság
Az online vásárlók háromnegyede (74 százalék) választja általában a futárszolgálattal való kiszállítást egy-egy rendelés esetén. Az utóbbi időben egyre több helyen megjelenő csomagautomatákra a 30-44 évesek a leginkább nyitottak, kétötödük (39 százalék) szokta ezt is választani, míg összességében csak tízből három online vásárló tesz így.
Érdekes, hogy míg egy felmérés szerint világszinten és Európában is fontosabb lett a szállítás gyorsasága, mint az ára, addig az online vásárló magyarok 77 százaléka jelezte, hogy szállítási módok közötti választás esetén a szállítási díj fontos számára, míg csak 42 százalék azt, hogy a kiszállítási idő hossza. Ugyanakkor az általában futáros vagy postai kiszállítást választók bő kétötöde (44 százalék) akkor is ragaszkodna a kiszállításhoz, ha az nem ingyenes. További 31 százalékuk viszont csak akkor választaná, ha nincs annál olcsóbb megoldás, vagy más módon nem átvehető a rendelt termék.
Leváltja a közösségi média az ár-összehasonlító oldalakat?
Egyre erősödik a hazai online vásárlói réteg: tízből hat (59 százalék) online vásárló legalább három éve vásárol az interneten keresztül. A vásárlók 63 százaléka – többek között – ár-összehasonlító oldalakról tájékozódik egy-egy online rendelés előtt, a 18-29 évesek azonban lényegesen kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel, mint a 60 év felettiek (36 százalék a 74 százalékkal szemben). A fiatalok körében nagy jelentősége van előzetes tájékozódás szempontjából a közösségi oldalaknak, közel felük (48 százalék) szerez ezeken keresztül is információt.
Venni vagy nem venni?
Az online vásárlók negyedével (25 százalék) fordult elő az elmúlt egy évben, hogy megrendeltek valamilyen terméket, később azonban elálltak a vásárlástól. Ennek elsődleges indoka, hogy nem szállították ki időben a terméket (25 százalék), míg minden ötödik (19 százalék) elállási joggal élő egyszerűen meggondolta magát időközben. A vásárlástól elállók kilencede (11 százalék) több helyről is megrendelte a terméket és csak a legkorábban megérkezőt vette át, ami azt jelenti, hogy a tavalyi nyolc százalékhoz képest tovább emelkedett az elállási joggal visszaélők aránya, ez a trend pedig komoly fejtörést okoz az e-kereskedelmi szereplőknek.
Üzlet Fekete Emese 9 perc olvasásMit csinál jól a Kifli.hu, és mit rontanak el a magyar e-kereskedők?
Üzlet Oberfrank Balázs 5 perc olvasásMegnéztük a magyar ingatlanmilliárdosok okosraktárait
Üzlet Forbes 3 perc olvasásCseh és magyar kihívója is akad az Emagnak
Az online vásárlók közel fele (47 százalék) inkább a készpénzmentes megoldásokat preferálja, mikor fizetésre kerül sor, ötödük (22 százalék) hajlik inkább a készpénz felé, míg tízből hárman (31 százalék) nem rendelkeznek preferenciával, változó, hogy milyen fizetési módot választanak. Akik rendszeresen választanak készpénzes fizetést is, azok leginkább szeretnék átvenni, megnézni a terméket még mielőtt fizetnének érte (46 százalék), vagy egyszerűen csak készpénz áll rendelkezésükre (24 százalék) erre a célra. A készpénzzel szívesen fizetők ötöde (19 százalék) azzal indokolja a döntését, hogy
nem szeretné megadni az adatait a webáruháznak, holott online fizetés esetén legtöbbször a bank, vagy fizetési közvetítő dolgozza fel a tranzakciót, a webáruház számára nem láthatóak a bankkártyaadatok.
Fontos lehet tehát ennek hangsúlyozása a webáruházak részéről a készpénzmentes fizetési módok további elterjedése érdekében.
The post Kiderült, mennyire költenek máshogy online a magyar nők és a férfiak appeared first on Forbes.hu.