:

A magyar cég az online rendeléseid mögött most lép az országhatáron túlra, hogy ott is terjeszkedjen

A magyar cég az online rendeléseid mögött most lép az országhatáron túlra, hogy ott is terjeszkedjen

Piacvezető pozícióba nőtt a Webshippy, a kiszervezett logisztika digitális megoldásainak hazai úttörője. Az alapítók víziója most az országhatárokon túlra szólítja őket: régiós terjeszkedésbe kezdenek, amihez újabb befektetők szállítják a finanszírozást. Ajánló a júliusi Forbesban megjelent cikkünkből.

Legutóbb a 2020. decemberi Forbesban írtunk a kiszervezett logisztikával foglalkozó hazai startupról. Azóta sok változás történt a Webshippy háza táján. 2021 elején kiszállt a cégből a Hiventures, az állami tőkealap 27 százalékos tulajdonrészét az egyik legnagyobb hazai logisztikai vállalat, a Trans-Sped vásárolta meg.

Jelenleg ötven-hatvan százalékosra becsülik a hazai piaci részesedésüket az alapítók, Perényi András és Vorobcsuk Zoltán. Legnagyobb versenyelőnyüknek azt tartják, hogy egy kevésbé digitalizált piacon nyújtanak digitális megoldást.

Az elmúlt években bővült a tevékenységi körük is, például nyitottak az ultragyors kiszállítást megcélzó, úgynevezett quick commerce vállalatok irányába is. Immár a Wolton keresztül is lehet rendelni általuk menedzselt termékeket. „Teszteljük az egész piacot, hogy mennyire terjeszthető el az azonnali kiszállítás a magyar online kereskedelemben.

Kicsit faramuci helyzet, hiszen nem azért nyitod meg a Wolt-appot, mert vázát akarsz venni, hanem azért, mert éhes vagy”

– kommentálta András.

Üzlet Váradi Ibolya 6 perc olvasás
Az Amazon is ilyen robotokat használ – fotósorozat a Webshippy központjáról
A magazin Váradi Ibolya 2 perc olvasás
A saját problémájukat akarták megoldani, ma ők szolgálják ki a Street Kitchen és a Retro webshopjait is

A tervek azonban lassan kinövik az országot. „Üzletfejlesztésben elértük, amit lehetett, most már csak skálázódni szeretnénk a magyar piacon. Néhány éven belül Kelet-Közép-Európa több országában is megjelennénk, ugyanilyen technológiával.” A stratégiát követve májusban nyitották meg első külföldi raktárukat Szlovákiában.

A nagyszabású víziókhoz újabb befektetési körre volt szükség. A hárommillió eurós körben végül a magyar Day One Capital vitte a vezető szerepet, de olyan kisebb befektetők is beszálltak, mint például Kovach Anton Shiwaforce-alapító és Szórád Gábor, a Netpincér korábbi ügyvezetője.

A befektetéssel azt szeretnék elérni, hogy a Webshippy a régióban is megkerülhetetlen szereplő legyen. Weiszbart Zsolt, a Day One Capital partnere szerint

a Webshippy könnyen lehet a következő magyar sikersztori, mivel az e-kereskedelem óriási növekedési pályán van.

Hogyan néz ki egy modern startupfészek a fóti ipari park közepén? Milyen a munka egy polcmozgató robot mellett? Mit gondolnak a Webshippy-alapítók a hazai versenytársaikról? Ezekről mind a júliusi Forbesban olvashatsz. Lapozz bele a magazinba!

The post A magyar cég az online rendeléseid mögött most lép az országhatáron túlra, hogy ott is terjeszkedjen appeared first on Forbes.hu.