A név kicsit idétlen, de ez most a telefonos iparág legvalószerűtlenebb sikertörténete – Ez a Poco!
Amíg sok nagy név szenved, berobbant a világpiacra egy új brand, hogy azt a tulajdonosai nem is tervezték. A Poco már megkezdte a terjeszkedést Magyarországon is.
A telefonos iparágban a névből és a múltból nem lehet megélni. Az egykori meghatározó márkanevek közül például a Nokia, Motorola, Alcatel vagy Sharp tudna erről mesélni, az LG és a BlackBerry pedig azért nem, mert ők mostanra konkrétan megszűntek.
A jó élet Szalai Péter 8 perc olvasásVégre egy dizájnbomba telefon!
Üzlet Szalai Péter 15 perc olvasásAz árnyékból falja fel a telefonos szektort a párhuzamos birodalmakat építő gigakonszern
A jó élet Szalai Péter 6 perc olvasásMegérkezett Magyarországra a telefon, amivel a Xiaomi leuralná a világot
Helyettük jönnek az “ifjú” titánok, köztük egy olyan brand, amelynek a megszületése nem is volt tervbe véve, amely, szerelem- vagy pontosabban szeretetgyerekként bukkant fel, és kezdi lassan letarolni a világot. Ez a Poco, amely idén nyáron hivatalosan is felbukkant Magyarországon is, és ráadásul nem is egy termékkel, hanem rögtön egy kisebb flottával.
Xiaomi gyökerek
Azt rögtön fontos leszögezni, hogy a Poco nem egy totálisan önálló cég, hiszen a mostanra óriásivá és döbbenetesen sokoldalúvá vált Xiaomi konglomerátum egyik eleme. Az nem ritka, ha egy ilyen kaliberű konszern almárkákat indít útnak, maga az anyacég is rendelkezik jó pár ilyennel. Viszont a Poco története mégsem szokványos, ugyanis a legtöbb ilyen branddel ellentétben nem is volt tervben a létrehozása.
A maga idejében a Pocophone F1 igen jó ár/érték arányúnak számított. Kép: PocoA Xiaomi hagyományosan nagyon erős Indiában, gyakorlatilag a piacvezetői pozícióért küzdenek jó ideje már a Samsunggal és az Apple-val. A cég vezetése 2018-ban úgy határozott, hogy színre lépnek egy új készülékkel, amelyet a tervek szerint csak Indiában tettek volna elérhetővé. A Xiaomi bevállalósságát jól jelzi, hogy a terméknek a mókásan és kicsit idétlenül hangzó Pocophone F1 nevet adták, amit sok rivális biztos nem mert volna meghúzni, mondván komoly ember nem vesz olyan telefont, amit így hívnak.
A Pocophone F1 pedig hirtelen, és teljesen váratlanul óriási sikert aratott. A dizájnja és a kamerája nem volt valami nagy durranás, de a hardver hasított, legalábbis a maga idejében, az ára pedig kellemesen alacsony lett, és az indiaiak ezt a kombót egyszerűen imádták.
Nem tudtak belőle eleget eladni, és idővel a világ más részein is felfigyeltek a készülékre. Manapság pedig a határok már nem jelentenek akadályokat, szóval a Földgolyó számos pontján felbukkantak a webáruházakon keresztül rendelt Pocophone készülékek, illetve akadtak disztribútorok, akik bevállalták a forgalmazását a lokális támogatás ellenére.
A Poco Magyarországra is megérkezettSokáig a Xiaomi vezetői sem értették, hogy mi történik, két éven át vakargatták a fejüket, de mivel még ekkor is keresték a készüléket, ezért úgy határoztak, hogy sikert, és a vásárlók elkötelezettségét meglovagolva egy önálló brandet hoznak létre. Így született meg a Poco márka, és mivel a felmérések azt mutatták, hogy az F1 telefon elsősorban a fiatalok körében volt népszerű, ezért úgy határoztak, hogy a jövőben ez lesz a Xiaomi (egyik) fiataloknak-gamereknek szánt szatellit brandje.
A második menet
2020-ban már nem csak egy, hanem több Poco név alatt futó telefonról rántották le a leplet, és az első teljes évben, az értékesített telefonok számra már elérte a 23 millió darabot. Ha azt nézzük, hogy globálisan ezen időszak alatt 1355 millió készülék fogyott, akkor ez nem nagy szám. Viszont az is tény, hogy a Poco ekkoriban még csak néhány országban forgalmazta hivatalosan termékeit, ráadásul egy friss márkáról van szó, akkor ez a durván másfél százalékos részesedés nem rossz eredmény egyáltalán. Az anyacég vezetése mindenesetre elégedett volt a jelek szerint, hiszen úgy határoztak, hogy 2022-ben intenzíven kell folytatni a terjeszkedést.
A fiatalok körében lett népszerű. Kép: PocoA cég munkatársaitól kapott információk értelmében e folyamat részeként a Poco a korábbinál jobban levált a Xiaomiról, teljesen önálló arculattal, kommunikációs és értékesítő csapattal rendelkezik. Ez tehát azt jelenti, hogy a beszerzés és a gyártás terén felhasználják az anyavállalat erőforrásait, ami azért nagy segítséget jelent nyilván. A cég mostanra már 96 országban van jelen termékeivel, és ennek köszönhetően bukkant fel hazánkban is a márka hivatalos képviselettel.
Fókuszban a telefonok
A konszern egyelőre még csak telefonjait hozta el Magyarországra, de megtudtuk, hogy a jövőben várható a viselhető eszközök, tehát órák, karkötők és fülhallgatók megjelenése is a boltok polcain. A telefonok között a csúcsot a Poco F4 GT nevű eszköz képviseli, amely hardverszinten abszolút az élvonalat képviseli, konkrétan jelenleg a világ egyik leggyorsabb telefonja.
A tervek szerint hamarosan érkeznek az órák is.Emellett kapott két programozható gombot is, ami nem túl gyakori megoldás, és aminek köszönhetően elméletileg játékra kiválóan alkalmas lehet. Kaptam egyet tesztelésre is, úgyhogy kiderül majd, hogy a valóságban mire képes, de tényleg teljesen biztatónak tűnik a dolog.
Mit hoz a jövő?
Nagyobb önállóság ide vagy oda, azért totális függetlenedésről szó sincs, se most, sem a jövőben. Egészen biztosak lehetünk benne, hogy a Poco jó katonaként viselkedik majd, így szolgálva a hatalmas Xiaomi klánt az öldöklő piaci versenyben. De Xiaomi háttér ide vagy oda, a Poco által eredmények azért igencsak figyelemre méltóak.
A cél: A világ meghódítása. Kép_PocoValamibe nagyon belenyúlhattak a kínai cég szakértői, mert számos olyan egykor szebb napokat látott versenyző van, aki ilyen dinamikus fejlődésért odaadná a fél karját. A modellválaszték és a koncepció is abszolút életképesnek tűnik, és bár a név szerintem egy kicsit idétlenül hangzik, a márka egyáltalán nem ciki, és bőven benne van a pakliban, hogy hamarosan megkerülhetetlen szereplő válik a Poco-ból.
The post A név kicsit idétlen, de ez most a telefonos iparág legvalószerűtlenebb sikertörténete – Ez a Poco! appeared first on Forbes.hu.