:

Ennyit keresnek a celebek: Majka százmilliókat, Kasza Tibi milliárdokat kaszál

Ennyit keresnek a celebek: Majka százmilliókat, Kasza Tibi milliárdokat kaszál

Akkor kiemelkedő az énmárkád, ha üzleti sikerré is tudod kovácsolni. Megnéztük, mit tud a legértékesebb magyar celebek élmezőnye.

Pénztermelő képesség – ez volt a múlt héten megjelent augusztusi magazinunk Forbes-listájának, A legértékesebb magyar celebek rangsorának egyik hívószava. Az üzleti érték, az énmárka sikere ugyanis pénzben is mérhető, ezt pedig az összeállításunk élére érkező sztárok is jól tudják: céges tevékenységükkel kifejezetten ügyesen kamatoztatják brandértéküket.

Üzlet Knittel Martin 7 perc olvasás
Majka a csúcson, Tilla nagyot esett – itt a legértékesebb magyar celebek listája
Üzlet Knittel Martin 6 perc olvasás
Ennyit keresnek a magyar standuposok – Bödőcs mindenkit kenterbe ver
A jó élet Knittel Martin 13 perc olvasás
„Bőven férne még ide felsőkategóriás étterem” – exkluzív interjú a Budapesten terjeszkedő Wolfgang Puck sztárséffel

Habár celeblistánk pontozásakor főként a szakmai zsűri véleményét, szponzoregyüttműködéseket és a termékajánlások sikerességére rákérdező reprezentatív kutatást vettük figyelembe, a rangsor összeállításakor a vállalkozási eredményeket is szemléztük. Íme, mit tud a hazai sztárvilág top 5 szereplője.

Majka tavaly bepótolta a járvány okozta kiesést

A selfmade énmárkáját az elmúlt egy évben csúcsra járató Majka nem csak a sajtómegjelenések számosságában és kiemelkedő online jelenlétben jeleskedik. Fő cége, a televízió-műsorgyártással, valamint előadóművészeti tevékenységgel foglalkozó Dyma MM Kft. tavalyi eredménykimutatása ugyanis elképesztően nagy bevételnövekedést mutat:

a 2020-as, 50 milliós árbevételét 2021-ben 302 millió forintra tudta duzzasztani.

Ez persze főként annak köszönhető, hogy az ózdi rappert és koncertező társait már kevésbé akadályozta a koronavírus, valamint a TV2-nél lejáró műsorvezetői szerződését 2021 tavaszán, valószínűleg kedvezőbb feltételekkel újíthatta meg a legértékesebb magyar celeb. De korábban is jól ment az üzlet: a járványhelyzet előtti évben, 2019-ben is már 374 milliós bevétellel működött a vállalkozás.

Egyes értesülések szerint az RTL is kecsegtető ajánlattal várta Majkát a 2021-es tévés szerződésmegújításánál. Végül a TV2-nél hosszabbított. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A tavalyi 302 millió forintos bevétel majdnem egyharmadát, 84 millió forintot tudott a Dyma nyereségként elkönyvelni. Ennek Majka különösen örülhet, hiszen az Opten céginformációi szerint

a cég egyetlen, százszázalékos tulajdonosaként tavaly 80 millió forintos osztalékot vett ki a vállalkozásból.

A Sztárban sztár leszek vagy a Bezár a bazár műsorokban való szereplései mellett koncertjei is jövedelmezőek. A Blikk értesülései szerint Majka egy-egy fellépésért Curtisszel együtt 6 és fél millió forintot kérhetett, a zenészek és a technika kifizetése után pedig nagyjából kétmillió forint maradhatott. Ez a szintén rengeteg sajtómegjelenést generáló szétválás után valószínűleg annyiban változhatott, hogy Majka már többet vesz ki a produkcióból, és a csapatának is több gázsit adhat, hivatkozik egy szakmabelire a bulvárlap.

Majka celeblistánkon pénztermelő képesség kategóriában 7,5 pontot kapott, ami az egyik legjobb érték – az NRC Marketingkutató Intézet reprezentatív felmérése alapján azonban a lakosság már csak 28 százaléka fontolná meg az általa ajánlott termékek vagy szolgáltatások vásárlását, ebben a szempontban tizennyolc, általunk vizsgált celeb előzi.

Balázs évek óta százmilliós osztalékot kap

Tavalyi nyertesként a 2022-es celeblistánkhoz pole-pozícióban állt a rajthoz, majd végül a (szintén kitűnő eredményeket felmutató) második helyre visszaeső Sebestyén Balázs nem csak az összeállításunk élmezőnyében való megjelenésekben mutat stabilitást, vállalkozása is évről évre hozza a tőle megszokott eredményeket. A rádióműsor-szolgáltatással foglalkozó Phova Kft. már 2017-ben is 285 millió forintos árbevétellel működött, amit az elmúlt ötéves időszakban még a koronavírus ellenére is tudott tartani. 2018-ban 297 millió, 2019-ben kiugró 459 millió, 2020-ban 303 millió, 2021-ben pedig 316 millió forint jelent meg eredménykimutatásának árbevétel-során.

Évek óta kedvezően menetel Sebestyén Balázs vállalkozása, a koronavírus előtt már a félmilliárd forintot is majdnem elérte. Hatékonyan működik, így az osztaléktartalom is kiemelkedő. Fotó: Forbes archív

A szolgáltatásai előállításában a Phova ráadásul meglehetősen hatékonynak mondható: szinte rendre az árbevétel nagyjából fele profitként jelentkezik.

Balázs, aki Majkához hasonlóan szintén százszázalékos tulajdonosa a vállalkozásnak, így már évek óta százmilliós (2019-ben például 247 milliós) osztalékot tudott kivenni a cégből, aminek nagysága pár millió forintos különbséggel megegyezik a profittal. Üzleti tevékenységének eredménye egybecseng celeblistánkon a pénztermelő képesség kategóriában kapott, 8,3-as pontszámával. Az NRC reprezentatív kutatása szerint a 18-59 éves magyar lakosság 38 százaléka fontolná meg a Balázs által ajánlott termékek vagy szolgáltatások megvásárlását.

Rúzsa Magdi kaphatja a legtöbb jogdíjat itthon

A listánkon idén először dobogós Rúzsa Magdi cége, a Plagiguel Kft. meglehetősen jól járhatott az Artisjus-jogdíjak kifizetésekor. Az énekesnő a rádiós frekvenciák koronázatlan királynője, a hazai előadók közül csúcstartóként az ő dalait játszották legtöbbször, több mint ötvenhétezerszer – így az ő nevére érkezhet a legnagyobb rádiós csekk.

Ennek ellenére valószínűleg nem ez a hanglemezkészítéssel és -kiadással, valamint előadóművészettel foglalkozó Plagiguel legfontosabb bevételi forrása, hanem Rúzsa lemezei, fellépései, megjelenései és márkaegyüttműködései. Tavaly 192 millió forint árbevétel mellett 67 millió profittal, tavalyelőtt pedig 209 millió forintos árbevételhez tartozó 14 milliós nyereséggel zárta az évet a több platinalemezt szállító vállalkozás. A Plagiguel osztalékfizetésről a beszámolók feltöltése után határozott, így az nem található meg a pénzügyi kimutatások között – de szintén egyedüli tulajként Rúzsa sem járhatott rosszul.

A lemezeladásokból és jogdíjakból hagyományosan keveset keresnek a sztárok. Az igazi pénz a szponzorációkban és fellépésekben van: Rúzsa mindkettőben eredményes. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Habár Rúzsa egy-egy fellépéséért járó sztárgázsiról nincsenek hivatalos információk, a koronavírus előtt futótűzként terjedő, kiszivárgott lista szerint az ő stábja kérte a legtöbbet, 3,4 millió forintot egy másfél órás műsorért. A járványhelyzet után ezek a fellépési díjak szinte minden előadó esetében jelentősen megugrottak, sőt a szakma szerint már túl sokat is kérhetnek a popsztárok egy-egy koncertért:

2022-ben az élmezőny – aminek meglepődnénk, ha Rúzsa nem lenne tagja – inkább már 5-7 millió forint körül keres.

Akinek ezt minden bizonnyal megéri kifizetni, az Rúzsa Magdi. Kereslet ugyanis van a koncertjeire: 2020-ban a Papp László Budapest Sportarénában két telt házas fellépést is adott, idén nyáron többállomásos miniturnéval tért vissza a színpadra, 2023-ban pedig ismét az Arénába vár 10-12 ezer rajongót. Rúzsával ráadásul termékeket és szolgáltatásokat is jól lehet hirdetni: az NRC kutatása alapján a lakosság 37 százaléka fontolná meg, hogy az általa reklámozott termékeket vegye, így listánkon szintén kiemelkedő, 7,6-os pontot kapott pénztermelő képességére.

Kisbolt, nagypénz – Ördög Nóra sikeres kereskedő (is)

Ugyan a dobogóról épphogy lemaradt, a negyedik legértékesebb magyar celebként Ördög Nóra mesteri szintre fejlesztette azt, hogyan kell énmárkát üzleti sikerre, bevételre és profitra fordítani. Férjével, Nánási Pállal közös vállalkozásáról, a Voiceforce Kft.-ről már a tavaly augusztusi, a házaspárról szóló címlapsztorinkban is foglalkoztunk.

Úgy tűnik, azóta Ördögék is turbófokozatra kapcsoltak: a 2020-as, 212 millió forintos árbevételt 2021-ben már 314 millió forintra emelték. (Profitjuk ehhez képest azonban kisebbet, 20 millióról 25 millió forintra ugrott.) Az előadóművészettel foglalkozó Voiceforce bevételeinek megoszlásáról tavaly Nánási azt mondta: nagyjából fele a Nekem a Balatonos kiskereskedelmi tevékenységükből jön, a másik fele pedig a médiamegjelenésekből, szponzorációkból származó bevétel.

Ördög Nóra két lábon áll akkor is, ha az üzletről van szó: műsorvezetői és médiamegjelenési bevétele mellett a kiskereskedelemben is egyre sikeresebb férjével, Nánási Pállal. Fotó: Forbes archív // Orbital Strangers

Hogy a tavalyi százmilliós plusz főként melyikhez köthető, kérdéses – és nem azért, mert egyiknél sem látunk növekedési potenciált.

Az első balatoni kisboltjukat egy második akarattyai – a Csücsök – követte, idén nyáron pedig Balatonfüreden is nyitott egy „Nekem” üzlet. De az online boltjuk is állhat a forgalombővülés mögött.

Mindemellett Ördög kétségkívül az egyik legkeresettebb celeb, ha szponzorációs tartalmakról van szó: listánk elkészítésekor szintén figyelemmel követett Instagram-posztok alapján ő hirdet a legtöbbet, az elmúlt egy évre visszamenőleg közel negyven partner vásárolhatott nála reklámot, és ebbe még nem számoltuk bele a Nánásiék brand közös együttműködéseit. A műsorvezető épp Balázs és Rúzsa Magdi mögött, tizedikként szerepel a termékajánlások sikerességét mérő NRC-kutatásban, az összes bemeneti adatot figyelembe vevő pénztermelő képesség kategóriájában 8,1-es pontszámát pedig csak Balázs és Fördős Zé előzi.

Kasza Tibi kaszál: kétmilliárdos bevétel, 780 milliós osztalék

A top 20-as listánk szereplői közül talán Kasza Tibi jött rá arra, hogy eredeti főtevékenységein (énekes-műsorvezető-Facebookos mémposzter) kívül hogyan fordítsa saját üzleti haszonná énmárkáját: nemcsak más cégek szponzortartalmait osztogatja, hanem a Challenge étrendkiegészítővel új márkát, hírnevével pedig új őrületet (mozgalmat?) indított. A feleségével és testvérével közös cége, a Manker Beauty Kft. csomagküldő internetes kiskereskedelmi szereplőként forgalmazza Kasza italporait és fogyitablettáit, kiemelkedően sikeresen. Tavaly közel kétmilliárd forintot – pontosan 1 982 349 000 forintot – könyvelhetett árbevételként, ami bődületes ugrás a 2020-as év szép kerek nullás eredménye után. (Itt érdemes megjegyezni, hogy a felesége szépségápoló termékeit is forgalmazó cég korábban TWN Press Média Kft.-ként futott 2019-ben tízmilliós bevétellel napilapkiadás, médiareklám, fényképészet és előadóművészet tevékenységekkel is, így Kasza televíziós bevételei is ide érkezhetnek.)

Szponzorok hirdetése helyett inkább saját terméket dobott piacra Kasza Tibi. Nagyot nyert vele, de a kockázatokat – köztük a Gazdasági Versenyhivatal esetleges büntetésének terhét – is ő viseli. Fotó: Kasza Tibi // Instagram

Az üzlet ráadásul brutál nyereséges: 2021-ben 783 millió forint profitot termelt, amiből 780-at fel is vettek osztalékként. Kasza részesedése az Opten adatai szerint 51 százalék, így az osztalék felét is vélhetően ő kaphatta.

A hatalmas nyereség, a saját üzleti tevékenység mellé azonban megegyező mértékű kockázatok is járnak, amibe a Facebook-régens műsorvezető is belekóstolt. A Gazdasági Versenyhivatal ugyanis vizsgálatot indított a Challenge-dzsel szemben, mert valószínűleg megtévesztően népszerűsítették: egy-egy terméknél a Manker webshop és Kasza posztjai is jogsértő módon sugallhatták a termékekről, hogy azok alkalmasak lehetnek betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására. Azt nem tudni, Kaszáék képeztek-e céltartalékot egy esetleges büntetésre.

The post Ennyit keresnek a celebek: Majka százmilliókat, Kasza Tibi milliárdokat kaszál appeared first on Forbes.hu.