:

Az egyetemen indított hírlevelet, ma már Selena Gomezzel üzletel a 27 éves milliárdos

Az egyetemen indított hírlevelet, ma már Selena Gomezzel üzletel a 27 éves milliárdos

2015-ben egy elsősorban nőknek szóló hírlevelet kezdett írni az akkor 19 éves Daniella Pierson. Mára dollármilliókat érő vállalkozást épített belőle.

Daniella Pierson még csak pár napja töltötte be huszonhetet, ennek ellenére az Egyesült Államok egyik leggazdagabb színes bőrű nőjének számít. A kolumbiai gyökerekkel rendelkező Pierson felfelé ívelő karrierjéről a napokban az amerikai Forbes számolt be.

Szia, leszel a márkanagykövetem?

Pierson elmondása szerint nem volt semmilyen kiemelkedő tehetsége, nem voltak jó jegyei, tapasztalata se nagyon, így egy saját projekttel akart kitűnni a többi gyakornoki helyre pályázó közül. Nem különösebben tartotta jó írónak magát, viszont szívesen forgatott divatmagazinokat.

Így indult 2015-ben a The Newsette nevű hírlevél, amit a Bostoni Egyetem hallgatójaként 19 évesen kezdett el írni.A CNBC-nek korábban azt nyilatkozta, hogy a hírlevél rendszeres megírásával szerette volna gyakorolni az írást.Azokat a kulturális, üzleti és szépségápolással, valamint egészséges életmóddal kapcsolatos anyagokat válogatta ki, majd szedte csokorba, amiket ő és a barátai olvasni akartak, de az egyetem miatt nem jutott idejük rá.Kinyomtatta, majd az egyetemi faliújságokra rakta ki a gyűjtést. Több ebből Eldőlt, hogy marad-e a hétvégi bezárás a kisbenzinkutakon Terhességi teszt után traktoron is megy a legendás játék

Pierson három évig egyedül készítette a hírlevelet. Az első évben szinte zéró büdzsével menetelt előre, összesen 30 dollárt költött, azt is csak weboldalfejlesztésre. Mivel hirdetésre fordítható bevétele nem volt, magát a The Newsette gyakornokának kiadva Facebookon írt ismeretlen, ránézésre vele egyidős lányoknak, a következő sorokkal:

Szia, itt van ez a menő hírlevélgyártó cég, jól mutatna az önéletrajzodban. Van kedved márkanagykövetként dolgozni nekik?”

Szájhagyomány útján nőtt nagyra

A választott módszer bevált, egy-egy nagykövetnek minimum 10 embernek kellett ajánlania a The Newsette-et. A növekedéshez szükséges kiadásokra – mint a grafikus bére vagy az ímélszolgáltató díja – végül a szüleitől félve kért kölcsön tizenötezer dollárt. Mind kolumbiai édesanyja, akiből később szájsebész lett, mind autókereskedő édesapja szegény családban nőttek fel, így Daniellának először azt mondták, kizárt, hogy a vállalkozásához pénzt adjanak. Végül egy kölcsönbe belementek, amihez külön szerződést írtak, és kikötötték, hogy lányuk köteles három éven belül visszafizetni az összeg egészét. Két év múlva végzett az egyetemen, a kölcsönt addigra rég rendezte.

Daniella Pierson. Fotó: Instagram

2017-ben különböző szépségápolási márkákat keresett meg, hogy úgynevezett affiliate linkek segítségével a hírlevélből közvetlenül a márka webáruházára terelje az olvasókat, amiért a cégek közvetítői díjat fizettek Piersonnak. Először kis márkákkal és startupokkal kezdett együttműködni, mára pedig olyan cégekkel áll partnerségben, mint a Linkedin, a Bumble, a Twitter vagy az Egyesült Államok egyik legnagyobb szépségápolási termékeket forgalmazó áruházlánca, az Ulta Beauty.

A hírlevélnek mára több mint ötszázezer feliratkozója van, közönsége főként 18 és 35 év közötti nőkből áll. Az amerikai Forbes becslése szerint Pierson vagyona jelenleg 220 millió dollárra (kb. 87 milliárd forintra) rúg, így jelenleg ő számít az Egyesült Államok egyik leggazdagabb színes bőrű nőjének.

A hírlevéllel megszerzett bevételei 2019-ben egymillió, majd 2020-ra 7 millió dollára nőttek. Pierson 2021-re már 40 millió dolláros bevételre és legalább 10 millió dolláros profitra tett szert. 2020-ban a cégen belül elindította a Newland kreatív ügynökséget, ahol különböző márkák Tiktok-marketingjével foglalkoznak.Ugyanebben az évben az amerikai Forbes 30 Under 30 listájára is felkerült média kategóriában. Idén júliusban szállt be az első befektető (Daniella szülein kívül) a The Newsettebe, a 200 millió dollárra becsült cégben továbbra is ő maradt többségben. Emellett Selena Gomez egykori Disney-üdvöske, mára énekesi, színészi és influenszeri tevékenységéről ismert világsztár mentális jóléttel foglalkozó, Wondermind nevű, 100 millió dollár értékűre becsült startupjának társalapítója és társ-vezérigazgatója. A cég első finanszírozási körét, ami az előző héten ötmillió dollárral zárult, Serena Williams teniszező alapja, a Serena Ventures vezette.

It took me way too long to figure out how to post this… hello Twitter first post (Tweet?) celebrating my amazing @letswondermind co-founders pic.twitter.com/npZaLfY25x

— Daniella Pierson (@fromdaniella) March 4, 2022

Nyíltan válllalja mentális problémáit

Daniella nyíltan vállalja gyengeségeit és mentális nehézségeit, többször nyilatkozott arról, hogy kényszerbetegséggel és depresszióval küzd. Az egyetemi évek elején az előbbi miatt a tanulmányi átlaga rengeteget romlott, végül a The Newsette-ből befolyó bevételéből keresett fel egy pszichiátert. Bevallása szerint a kognitív viselkedésterápiának és a gyógyszereinek köszönhetően tünetei mostanra számottevően javultak, de nem tűntek el, azonban nem hátráltatják őt a mindennapokban. Az amerikai Forbesnak a következőt mondta:

„Nem szeretném, ha bárki, akinek mentális problémái vannak, azt gondolná, minden próbálkozása eleve bukásra van ítélve. Meg akarom mutatni a világnak, hogy a siker másképp is megvalósulhat.”

The post Az egyetemen indított hírlevelet, ma már Selena Gomezzel üzletel a 27 éves milliárdos appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés