Streamingpukk
A Netflix-lufi kipukkanásában nem csak az előfizetőszám-csökkenés vagy az évi sok milliárd dolláros tartalomgyártás a ludas. A befektetők anno az algoritmus miatt tették a Netflix mellé a hitüket, így a Facebook, a Google és társai mellett őket is tech cégnek tartották. De ez félreértés.
A Netflixnek, mint minden hollywoodi stúdiónak, elsősorban filmre, műsorra kell tetemes összeget költenie, több melléktevékenysége pedig nincs, szemben a többi tech óriással (amíg nem vezetik be a reklámos előfizetési csomagot, és ezzel be nem lépnek a hirdetési piacra).
Ahogy a Parrot Analytics elemzője mondta a CNN-nek: a Wall Street idáig „rendkívül túlértékelte” a Netflix jegyzését, félreértelmezhette szerepét a szórakoztatóiparban, így pedig az emelkedő árfolyam tartalomdömpingre ösztökélte a szolgáltatót. Csak hát a mennyiség elkezdte felülírni a minőséget – erre talán jó bizonyíték, hogy kezdenek elpártolni az előfizetők, vagy legalábbis megtorpant a növekedés. Kérdés, hogyan lehet visszapattanni innen.
The post Streamingpukk appeared first on Forbes.hu.