:

A kávé ugyanolyan, mint az olaj – így készül a jövőre a Shell, a Tesco pedig besegít neki

Tovább bővíti kiskereskedelmi lábát a Shell. A Tesco és az olajvállalat együttműködésének újabb mérföldköveiről Kapitány István, a Shell globális alelnöke és Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója beszélt.

Azt szoktam mondani a befektetőinknek, hogy egy olajvállalat szemszögéből a kávé ugyanolyan mint az olaj: fekete, folyékony, imádják az emberek, csak az előbbin valamivel nagyobb az árrés”

– mondta Kapitány István, a Shell globális alelnöke a budaörsi Shell Café megnyitóján, ami a lánc első hazai benzinkúton kívüli kávézója.

Az együttműködés keretében tovább bővülnek a Tesco mini shopok – amiből megközelítőleg kéttucat található meg Magyarországon, Budapest mellett többek között Miskolcon, Debrecenben, Pécsen és Győrben –, 2025-re 100 Shell benzinkúton lesznek elérhetőek. Kapitány a Forbesban megjelent 2019-es címlapinterjúban is beszélt arról, hogy válságidőszakban az olajon nem lehet olyan sokat keresni, ezért a kiskereskedelemi lábnak megnő a jelentősége.

Kútoszlop helyett töltőpont

Kapitány hozzátette, a Shellnek jelenleg 105 ezer elektromos töltőpontja van a világon. 2025-re globálisan félmilliót szeretnék elérni, úgy gondolja, ez egy teljesen reális cél. A Shell adatai szerint Magyarországon kifejezetten népszerűek az elektromos autók, az ország Közép-Kelet-Európa élén áll az elektromos autók számában. A Tesco és a Shell pár hete jelentette be, hogy a következő három évben országszerte száznál is több Tesco áruház parkolójába telepítenek elektromos töltőpontokat, 22 kilowatt órás és 50 kilowatt órás töltőkkel.

Kapitány István, a legmagasabb pozícióban lévő magyar menedzser a világon tavaly a Forbesnak beszélt a Shell fenntarthatósági törekvéseiről. Akkor azt nyilatkozta, amellett, hogy a cég 2030-ra a világ legnagyobb elektromos töltőállomás-hálozatát hozná létre, 2050-re pedig a teljes karbonsemlegességet tűzték ki célul.

The post A kávé ugyanolyan, mint az olaj – így készül a jövőre a Shell, a Tesco pedig besegít neki appeared first on Forbes.hu.