Nagy bejelentés: új sportoldalt indított a Blikk kiadója
Igaz volt a pletyka, a magyar Ringier új terméket indít a hazai online sportmédiában. Már éles is az oldal, íme a részletek.
Október 3-mal elindult és már éles is a sportal.hu, a Blikket és Glamourt is kiadó Ringier Hungary sportoldala – tudta meg a Forbes.hu hétfőn délelőtt háttérbeszélgetés keretein belül.
Mi az a Sportal?
A svájci anyakiadó négy éve vásárolta meg a Sportal Media Groupot. Májusban született a döntés, hogy itthon is elindul a bolgár piacvezető sportoldal, a sportal.bg mintájára a magyar változat.
A sportal.hu főoldala hétfőn kora délutánA kiadó kimondott célja erősödni sportoldalon: a Ringier Sports Media Group idén májusban alapult, korábbi fúziók és felvásárlások révén jelenleg nyolc márkát takar (Sportal és termékei, Sport.sk, Pulse, gsp.ro – Gazeta Sporturilor, LiveScore Group), amivel több mint 300 millió olvasót és sportrajongót érnek el. Így szeretnének 2030-ra a globális piacon a top 5 sportmédia-szereplővé egyikévé válni. A magyar Ringier ezenfelül is tovább bővítené a célcsoporton belüli elérést, ígéretük szerint a következő háromnegyed évben terveznek még indítani más terméket is a célcsoportra.
Mi várható itthon?
Kecskés István főszerkesztő közel 15 éves Nemzeti Sport-os múlttal bír, legutóbb a goal.com-nál dolgozott. 22 fős szerkesztőség dolgozik innentől a kiadó sport-tartalomszolgáltatásán, ebből 15-en érkeztek újonnan – a Blikk sportújságíróinak cikkei a sportal.hu-n fognak mostantól megjelenni. A nemzetközi sportal-szerkesztőségek tartalmi szinten össze vannak kötve, ki tudják használni a szinergiákat, ha például külföldi tudósításról van szó. A szerkesztőség elve, hogy a sikert megünnepelni, a zakókat pedig jogos kritikával szeretné illetni, körbejárni.
Valahol erre utal a szlogen is: „Együtt a lelátón!”
Kecskés István, a sportal.hu főszerkesztője. Fotó: Ringier HungaryKecskés kifejtette, hogy a sportal.hu-n, mint minden Sportal-testvéroldalon, kiemelt szerepet fognak kapni a videós tartalmak is, elsősorban helyszíni tudósítással, riporttal, interjúkkal, de figyelik a testvéroldalak formátumait is. YouTube-on is elérhetők lesznek a videók, a Sportal TV a remények szerint év végére saját stúdiót is kap, hogy akár élő adást, podcastot is gyártsanak. Idővel TikTokon is elindulnak majd a nagy videók rövid kivágásaival, helyszíni felvételekkel, de ez csak egy későbbi lépés lesz.
Hírek, eredmények, élő videók
Az oldalon elsősorban hírek, eredmények, friss statisztikák érhetők el, ennek technológiai hátterét a szintén Ringier-érdekeltségű, három nagy sport-adatszolgáltató cég adja (Enetpulse, Sportradar, LiveScore). A legerősebb a labdarúgás lesz, a tartalom több mint felét ez adja majd, a hazai és nemzetközi foci egyaránt. Emellett megjelenik majd minden népszerűbb csapat- és egyéni sportág, Forma-1, továbbá véleménycikkek is (belsős és felkért szerzőkkel egyaránt). Mint Kecskés fogalmazott a beszélgetésen,
„a gazdasági vetület ugyanúgy része a sportnak, a közéleti kérdéseket pedig a helyén kell kezelni”, ezeknek a témáknak tehát ugyanúgy helye lesz a sportal.hu-n.
Kecskés szerint a hírszolgáltatás, valamint a hosszabb, prémium tartalmak közti egyensúlyt meg kell majd találniuk, a Sportalt viszont, mint minden piacon, prémium márkaként pozíciónálják. Fizetőkapus tartalmakkal egyelőre nem terveznek, de nem vetik el az ötletet.
Üzlet Zsiborás Gergő 1 perc olvasásAz állam megvette Orbán Viktor kedvenc napilapját
Interjú Vaszkó Iván 12 perc olvasásOlyan válság jöhet, aminek csak vesztesei lesznek, mi növekedésre számítunk – interjú a magyar sportcsatorna-birodalom fejével
Napi címlap Galavits Patrik 18 perc olvasásMichael Ringier: A Népszabadság átengedése a Mediaworksnek politikai realitás volt
Célok
Napi látogatók számában a sportal.hu rövid időn belül dobogós helyet szeretne elérni a hazai online sportmédiapiacon, előbb-utóbb pedig piacvezetővé szeretnének válni.
„Magyarország kiváló sportkultúrával és jelentős rajongótáborokkal rendelkezik, ezért a sportal.hu vonzó hirdetési felületet jelent majd a különböző hirdetői körök és vállalkozások számára” – közölte a Forbes.hu-val Stilian Shiskov, a Sportal Media Group CEO-ja és a Ringier Sports Media Group Senior Partnere.
Robin Lingg, a Ringier Sports Media Group igazgatótanácsának elnöke ehhez hozzátette: „Globális perspektívából nézve egyre inkább a sportmédia az a hely, ahol a sportközönség, a játékosok és a hirdetők egyazon platformon találkoznak. A Ringier ebbe a rendkívül vonzó szegmensbe fektet be, és a vezető digitális sportmédia márkákat a Ringier Sports Media Group égisze alatt egyesítve világszerte vezető szereplővé szeretne válni.”
Az oldal indulásáról körülbelül két hónapja is már pletykáltak a Magyar Sportújságírók Szövetsége Facebook-oldalán, az indulás tényét akkor még nem erősítették meg a Media1-nek, valamint az NB1.hu-nak, csak azt, hogy a kiadó valóban elkezdett sportújságírókat toborozni.
A borítóképen a sportal.hu szerkesztősége.
The post Nagy bejelentés: új sportoldalt indított a Blikk kiadója appeared first on Forbes.hu.