:

A Freemail-üzlet háttere: egyszerűsödik a kormánypárti médiagépezet – az adatainkat is érinti

Új tulajdonoshoz került a fideszes médiabirodalmon belül az Origo.hu-t kiadó cég. A változás az egyik legrégebbi emailszolgáltatót, a Freemail.hu-t is érinti: a felhasználók adatai mostantól a kormánypárti médiagépezet bármely részéhez elkerülhetnek.

Folytatódnak az átszervezések a kormánypárti médiabirodalomban: az Origót is kiadó New Wave Media Group Kft. szeptember 30-i hatállyal beolvadt a fideszes médiavilág zászlóshajójába, a Mediaworks Hungary Zrt.-be. Nincs új a nap alatt olyan szempontból, hogy mindkét cég a kormánypárti médiumokat tömörítő ernyőszervezet, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozott.

A Mediaworks eddig is a KESMA-csoport központi vállalata volt. A beolvadással pedig erősödik a vezető szerepe, hiszen a médiabirodalom legtöbb kiadványa hanyatlóban van, most azonban az egyik jól teljesítő kivétel, az Origo is a Mediaworks-portfólió része lett. Érdekesség, hogy egy másik fontos márkát viszont elengedtek innen: a Nemzeti Sportot államosították ugyanis.

Milyen portálokat érint az üzlet?

A New Wave Media Groupot egy kormányközeli üzletember, Száraz István alapította. 2016-ban szerezte meg az Origo.hu-t, majd 2017-től Matolcsy Ádám, Matolcsy György jegybankelnök fia lett a cég új tulajdonosa. 2019-ben felajánlották az akkor alakuló KESMA-nak, azóta az alapítvány 100 százalékos tulajdonában állt egészen mostanáig.

A New Wave Media Group teljes portfóliója ugyanakkor túlmutat az Origón, hozzá tartozik még:

több online médium (Life.hu, Newsfeed.hu, Travelo.hu, She.hu)a Freemail.hu emailszolgáltatóa Köpönyeg.hu időjárásportála Videa videószolgáltatóvalamint a Reblog.hu blogszolgáltató.

Ezek a portálok is a Mediaworks tulajdonába kerültek.

Emailen jöhetnek a Hír TV hírlevelei

A Freemail.hu felhasználói ma reggel kaptak értesítést a váltásról, valamint arról, hogy „a tranzakció által indokolt mértékben”

a Freemail által tárolt személyes adatokat is átadhatják a Mediaworksnek .

A portálra való belépéskor pedig a felhasználóknak már el is kell fogadniuk a felújított általános szerződési feltételeket a Mediaworks által nyújtott szolgáltatáshoz. Frissült az adatkezelési szabályzat is, ennek értelmében a freemailesek hírleveleket is kaphatnak a Mediaworkshöz vagy a KESMA-hoz tartozó médiumok híreiről, eseményeiről vagy kiadványairól.

Illetve indokolt esetben (ilyen a közös nyilvántartás létrehozása is) a felhasználók adatait is továbbíthatja a Mediaworks más KESMA-vállalkozásokhoz.

Sorostól a fideszes médiabirodalomig

A Freemail.hu-t még a Soros Alapítvány fejlesztette ki 1996-ban, amivel az internet hazai elterjedését kívánták segíteni. Az internet hőskorának egyik legjelentősebb emailszolgáltatóját 1999-ben vette meg az Origo.hu kiadója, onnantól kezdve pedig a két portál közösen került előbb a Magyar Telekomhoz, majd New Wave Media Grouphoz. Innen vezetett az útjuk a KESMA 2019-es átvételével a fideszes médiabirodalomba.

Hogyan jutottunk el idáig?

Nem most röppent fel először a New Wave Media Group és a Mediaworks közötti tranzakció híre.

A beolvadást már május végén pedzegette a New Wave Media a 2021. évi beszámolójához készített kiegészítő mellékletében. Akkor azt írták, hogy a tulajdonosuk (a KESMA) 2022 folyamán tervez döntést hozni a Mediaworksbe történő beolvadásról.Az érintett cégek végül június végén határozták el véglegesen a beolvadást a cégközlöny szerint, szeptember 30-i határidővel.

További kapocs volt a két vállalkozás között, hogy a New Wave Media Groupot már a beolvadás előtt is jelentős összegben hitelezte a Mediaworks:

2020 végén még 25 millió forint volt a rövid lejáratú kötelezettség összege, amit a New Wave Media Group kapott a Mediaworkstől,2021 végére ez azonban 799 millió forintra duzzadt.

Borítókép forrása: Freemail.hu Facebook-oldala

The post A Freemail-üzlet háttere: egyszerűsödik a kormánypárti médiagépezet – az adatainkat is érinti appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés