:

Merre tart a Lavazza Magyarországon?

Merre tart a Lavazza Magyarországon?

A legautentikusabb olasz kávéélmény szimbóluma, a Lavazza komoly lehetőséget lát hazai jelenlétének megerősítésében.

Hogyan lép tovább az a vállalat, akinek már sikerült az űrbe is olasz eszpresszót küldenie?  A Lavazza mindig a jövőbe tekintett: először megálmodta, majd az álmot 2014-ben valóra váltotta, amikor az olasz eszpresszó, illetve a Lavazza, az Argotec és az olasz Űrügynökség (ASI) által kifejlesztett ISSpresso, az űrbe tervezett kávéfőző megérkezett a Nemzetközi Űrállomásra.

A több mint 125 éves múltra visszatekintő vállalat évente közel 30 milliárd csésze kávét állít elő. Célja, hogy kiváló minőségű termékeket kínálva minden egyes csésze kávéval egy jobb világot építsen az innováción, a szenvedélyen, a hitelességen át egy szakértelmen alapuló fenntartható modell segítségével. 1895 óta nyújt kiemelkedő minőségű kávét, ízélményt és folyamatosan élen jár az innovációban. Ma a Lavazza Csoport – több mint 2,3 milliárd eurós forgalmával – a globális kávépiac egyik vezető szereplője.

Innováció és fenntarthatóság

Az innováció mellett a családi tulajdonú vállalat az évtizedek során mindig nagy jelentőséget tulajdonított az etikával és a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdéseknek, amelyek nemzedékről nemzedékre öröklődnek.  A 6 országban és 140 piacon jelenlévő, 9 gyártóüzemmel működő és a világ minden táján több mint 4200 munkatársat foglalkoztató vállalat aktívan elköteleződött a gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatóságának biztosítása mellett. Főként azokra az emberekre, helyekre és közösségekre figyel, ahol működik és tevékenységei minimális környezeti hatása zajlik.

Az évek során ezt az elkötelezettséget konkrét intézkedések követték, mint például a Giuseppe és Pericle Lavazza Alapítvány létrehozása. A nonprofit szervezet ma 3 kontinensen 32 projektet támogat és finanszíroz azzal a céllal, hogy a mindennapokban javítsa a kávétermesztő közösségek életét, valamint előmozdítsa a fenntartható kávéágazatot és a környezetvédelmet az éghajlati kihívásokkal szemben.

“A Lavazzánál szolgáltatásaink és termékeink iránti szenvedély hajt minket: arra törekszünk, hogy a mindig kifogástalan minőségű kávé mellett egy kivételes élményt is biztosítsunk fogyasztóink számára. Célunk, hogy Magyarországon a következő 3 évben megduplázzuk üzleti tevékenységünket és növeljük piaci részesedésünket.”

Massimo Pepe, a Lavazza kelet-európai és exportpiacokért felelős igazgatója

A magyar kávépiacon a kiskereskedelmi R&G piac az elmúlt 3 évben +10%-os összetett éves növekedési rátát (CAGR) ért el, ezt a növekedést elsősorban a szemes (+19%) és az egyadagos (+20%) kávék generálták. A Lavazza ugyanebben az időszakban a piacinál nagyobb, +14%-os növekedést ért el (CAGR MAT, 2022 május, Nielsen Adatbázis), amely igen pozitív visszajelzés a márka számára. 

A vállalat nem csak a kiskereskedelemben és HoReCa szegmensben van jelen, hanem irodák számára is kínál termékeket, a nagyobb terekkel rendelkező helyszínek számára a kávéautomaták kihelyezése jelenti a megoldást. A helyi piacot a fejlett és erős versenyhelyzet jellemzi. Bár a Lavazza márkaismertsége 78%-os a magyar piacon, a vállalat stratégiájának célja a márka ismertségének további növelése és a termékek prémium hozzáadott értékének hangsúlyozása.

“Magyarország kulcsfontosságú szerepet játszik európai stratégiánkban: helyi partnereinkkel kéz a kézben dolgozunk azon, hogy tovább erősítsük jelenlétünket és népszerűsítsük az olasz kávékultúrát. Ezzel egyidőben újabb TV-kampányt indítunk a karácsonyi időszakban, amelyet a dedikált digitális felületeken és az üzletben megjelenő kihelyezett kommunikáció is támogat majd” – zárja Massimo Pepe.

A Lavazza hazai forgalmazói:

Kiskereskedelmi és HoReCa szektor: ORBICO Hungary Kft.

Irodák és automaták: Caffè Service Kft.

The post Merre tart a Lavazza Magyarországon? appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés