:

Világhírű topmodell, mégis Magyarországon hozta létre saját márkáját

Világhírű topmodell, mégis Magyarországon hozta létre saját márkáját

Tizennégy évesen egy zalai faluból indult el, hogy aztán a világot meghódító modellkarrierbe kezdjen. A különleges (erdélyi) nevű Axente Vanessa alig húszévesen már a Forbes címlapján szerepelt, olyan nagy márkákkal dolgozott együtt, mint a Prada, a Dior, a Louis Vuitton vagy a Calvin Klein. Munkája főleg külföldre köti, nevét talán jobban ismerik Párizsban, mint Budapesten, esküvőjéről a Vogue közölt fotóösszeállítást. Most viszont saját lifestyle márkát hozott létre. Az Essa World termékei Magyarországon készülnek. Vanessa nem akar világcéget teremteni, elsősorban itthon akar sikeres lenni. Interjú.

Forbes.hu: A nemzetközi és a hazai modellvilágban is gyakran vágnak bele a topmodellek saját vállalkozásba. Ez egy „eleve elrendelt” út, vagy személyiségfüggő? Nálad mi indította el az ötletet?

Axente Vanessa: Szerintem az elmúlt 5-10 évben a világ sokat változott, ma jóval könnyebb elindítani egy márkát. Gyorsan létrehozol egy honlapot, rengeteg az elérhető információ. Számtalan újonnan indult és felfutó üzlet van, a történeteik inspirálóak.

A modellkedésben azt éreztem, hogy már nem tanulok annyit, mint az elején. Természetesen azért még mindig izgalmas és fantasztikus helyekre utazunk – bár szinte semmit nem látok belőlük.

Az elmúlt öt évben kezdtem gondolkozni azon, hogy kell valami más is.

Az egyetem lett volna az egyértelmű út számomra, de tudtam, hogy a munka és a váratlan utazások mellett nem tudom bevállalni még. Így jött az ötlet, hogy legyen egy saját vállalkozás.

+ 5 kép a galériában + 5 kép a galériában Essa World (8 kép)

Az egyetemre nincs időd, egy vállalkozásra viszont van?

Persze utólag ez már nekem is furcsán hangzik. Általában inkább realista-pesszimista vagyok, de ebben valahogy nagy volt az önbizalmam, hogy én majd tudom vinni a kettőt. Rengeteg időt elvesz, de tudtam, hogy meg akarom csinálni, ez szívügyem.

Milyen tapasztalatokat, skilleket kaptál a modellkedésben, amik kifejezetten segítenek abban, hogy sikeres vállalkozást vezethess?

Az egyik legnagyobb plusz, amit megszereztem, azok a kapcsolatok. Így könnyebb elindulni, többen lesznek nyitottak a kollaborációra is.

Tulajdonképpen a modellkedés is egy vállalkozás, a saját brandem építése.

Sokat tanultam belőle, persze néha a káromra, de rengeteget adott például abban, hogy tudatosan kezeljem a pénzügyeimet. Emiatt az Essa World indításakor már nem volt újdonság például céget alapítani, ügyvédekkel tárgyalni, könyvelővel beszélni.

Mi jelent kihívást?

Modellként sok ember van körülötted, de valójában az egy egyszemélyes biznisz. Itt viszont csapatban dolgozom és fontos feladat megtalálni a közös hangot, illetve a megfelelő embereket. Persze tanulnom kellett a webfejlesztés, az online termékeladás trükkjeit is.

A cégben alapítótársad Nimisha Gupta, a sógornőd, aki üzleti, stratégiai tanácsadással foglalkozó ügynökséget vezet Londonban. A kezdetektől együtt építettétek a brandet, vagy később csatlakozott?

Az ötlet tőlem származott, természetesen a férjemmel (Rahil Gupta indiai származású, ausztrál születésű magántőke-befektető) folyamatosan konzultáltam, de a saját kapcsolataim révén kerestem a gyártókat, termékfejlesztőket.

Pontosan tudtam, milyen terméket szeretnék, azt viszont nem, hogy a branding és a dizájn részét hogyan valósítsam meg.

Itt jött képbe Nimisha, akivel az Ausztráliában töltött lockdown időszakban ötleteltünk sokat. Az ő kreatív vezetői tapasztalatai sokat adtak hozzá az Essához.

A logisztikában és a gyártókkal való kapcsolattartásban segít az édesapám is (Axente Róbert).

A brand alapvetően táplálékkiegészítőket fog forgalmazni. Eddig egy terméket, egy proteinport dobtatok piacra, mától indul még két új termék forgalmazása. Nem túl telített ez a piac? Miért pont protein?

Valójában ez volt az első termékünk, amely készen állt arra, hogy elkezdjük árulni. De azért is ez volt, mert nekem ez az egyik személyes kedvencem. Olyan termék ez, ami rengeteg mindenre használható. Én is tudok kapásból mondani 4-5 márkát, akik forgalmaznak fehérjéket is, viszont pont ilyet itthon nem találtam, korábban külföldön vásároltam.

Miért, ez más?

A mi fehérjénk vegán. Növényi fehérjéből már limitáltabb a kínálat, de ez abban is különleges, hogy hatféle növényi fehérjéből áll össze: borsó, rizs, tök, napraforgó, len és chia magból álló növényi proteinösszeállítás alkotja. Ezáltal sokkal komplexebb, jobb a felszívódása is. Ezt egészíti ki egy „Super Green és Super Red” keverék spirulinából, acai bogyóból, Montmorency cseresznyéből, málnából, vörös céklából, lilakáposztából, Goji bogyóból, spenótból, brokkoliból és guavából.

A legtöbb fehérjének van mondjuk egy zöldborsó alapja és valamilyen ízesítése, de nincsenek meg benne ezek az extra ásványi anyagok, vitaminok.

Mától indul el a női multivitaminunk és a kollagénünk forgalmazása is. Arra már valószínűleg többen lesznek nyitottak, hiszen a fehérje azért egyértelműen nem része mindenki napjainak.

Meglehetősen soft launch egyetlen, sőt akár három termékkel is indulni. Ennyire óvatos voltál?

Januárban indítottuk a közösségi médiában a kommunikációt, elindítottuk az Instagram oldalunkat. Úgy terveztük, hogy márciusban indulunk. De rengeteg csúszás volt még a covid miatt is, be kellett például zárnia a csomagológyárnak, nem készült el a website. A márciusból május lett, azóta áruljuk a proteinport. A következő hónapok sűrűek voltak modellmunkák és az esküvőm szervezése miatt is, a plusz termékek bevezetése ezért tolódott mostanra.

Jó volt ez az időszak a gyermekbetegségek kitapasztalására is. Ugyanakkor próbálom okosan menedzselni a céget, nem akartunk nagy mennyiségeket berendelni. Ki akarjuk tapasztalni, mi az, ami beválik, mi a jó irány.

Napi címlap Topolay Gábor 9 perc olvasás
A tudatalattidban olvas a fiatal magyar cég, berobbantak a hazai piacra
A jó élet Bánlaki D. Stella 6 perc olvasás
Fura, érdekes, nem rossz – találkoztam Palvin Barbival és a pasijával, megmutatták a saját készítésű piájukat
Interjú Somogyi Szonja 12 perc olvasás
Kicsit meguntam a versenysportolói életet – Katinka imidzsváltásról és ma nyíló új étterméről

A termékek hangsúlyozottan Magyarországon készülnek. Egyszerűen olcsóbb itt megcsinálni, vagy a hazaszeretet hajtott? Hiszen Londonban élsz, az egész világon ismerik a nevedet.

Bennem kezdetektől az volt, hogy itt szeretném megcsinálni, szerintem Magyarországon fantasztikus lehetőségek vannak. A gyógyszer- és szépségipar nagyon jó minőségű, jó a munkaerő is. Magyarországon és az Európai Unióban sokkal szigorúbb elvárásoknak kell megfelelni ezeken a területeken is.

De az is tény, hogy Nyugat-Európához képest költséghatékonyabb a gyártás.

Az is benne van, hogy itt nőttem fel, és akármennyire is külföldön élek, még mindig Magyarországot tekintem az otthonomnak. Itt kommunikálni is könnyebb. Bármennyire is jó az angolom, sokkal jobb érzés itthon felvenni a telefont és magyarul mondani el a gyártónak, mit szeretnék.

Az ausztrál és az amerikai piac ráadásul jóval kompetitívebb is.

Mi szerepel az üzleti tervetekben, mik a célszámok?

Az elsődleges cél, hogy itthon legyünk sikeresek, majd pedig Kelet- és Közép-Európában lefedjünk 2-3 országot. Szlovákia, Csehország, Lengyelország a közeljövő célországa.

Nem akarom meghódítani a világot – persze szuper, ha ez megtörténik –, de jó lenne legalább ebben a néhány országban stabilan jelen lenni Magyarországon kívül is.

Egy sikeres, profitáló céget szeretnék.

Mivel lennél elégedett az első év végére?

Ha nagyon reális akarok lenni, akkor már az jó, ha kinullázzuk magunkat, vagy egy kicsit pozitívba tudunk átmenni.

Bár szerencsésnek érzem magam, mert én és Nimisha rendelkezünk olyan tudással és tapasztalattal, amelyek révén kevesebbek a kiadások, de azért egy ilyen indulás nem kevés pénz. Tervezünk felvenni embereket is.

Nem akarok olyan nagy célokat kitűzni egyelőre, de a második, harmadik évre már szeretném, hogy elkezdjünk tényleg profitálni.

A terv, hogy 5-10 év múlva akár millió eurós értékűvé növekedjünk. Viszont ez még csak az első év, sokat kell fejlődnöm és tanulnom.

A jelen gazdasági helyzet mennyire töri le a lelkesedésedet? Nagy rizikó pont most elindítani egy wellbeing márkát, amikor mindenki kezdi szorosabbra húzni a nadrágszíjat.

A mi termékünk nem mondhatni olcsónak, de minőségi és még nem is a luxus kategória. Úgy gondolom, hogy aki megfizeti, az nem ezt fogja első körben megvonni magától. Az egészségünk mindig fontos volt és fontos is lesz, ez a covid-időszakban is látszott. Lehet, hogy az emberek nem vásároltak annyi sminkterméket, de az egyéb szépségápolásra és az egészségükre többet költöttek.

Az viszont nehezítő tényező, hogy alapvetően euróban adjuk meg a termékek árát. A magyar nyelvű oldalon persze forintban van, viszont az árfolyam őrült változásainak lekövetése nem tenne jót annak az árnak.

Egyensúlyba kell hozni azt, hogy jelenleg Magyarország a fókusz, de nemzetközi színtérre is készen akarunk állni. Amíg az árukészletünk engedi, igyekszem tartani az indulóárakat. A proteinpor 20,9 euróba, a vitaminkészítmény 16,9 euróba, a kollagén 21,9 euróba kerül. Utóbbi két terméket csomagban 32,9 euróért lehet megvásárolni.

A honlapon életmódtippek, receptek, ötletek is helyet kapnak. Azt mondod, közösséget is akartok építeni a márkával, mit jelent ez?

A márkánk a nőket szólítja meg elsősorban – bár persze kollagént és fehérjét a férfiak is fogyasztanak. Szeretnénk, hogy a nálunk vásárlók közösséggé formálódjanak. A terveink között szerepel, hogy edukáljuk őket, egymást. Podcastok keretében beszélgetni fogunk táplálkozási tanácsadókkal, személyi edzőkkel, nőgyógyásszal, sportolókkal.

Mivel az Essa World tényleg mindenkinek szól, ezért szeretnénk az élet minden területén dolgozó nőkkel – énekessel, CEO-val, anyukákkal is beszélgetni.

Első interjúnk Almási Kittivel készült, ez írásos formában fog felkerülni a weboldalra.

A belülről fakadó jóllét fontosságát hirdetjük a márkával. A hétköznapokon fogyasztott egészséges termékek is hozzájárulnak az egészséghez, a szépséghez, ezek által jobban és magabiztosabbnak érezhetik magukat a nők. Fontosnak tartom, hogy a nők támogassák egymást ebben a magabiztosságban és önbizalomban.

Az Essa World egyelőre B terv a modellkedés mellett. Látod már magad előtt, ahogy A tervvé válik? Abbahagynád valaha a modellkedést?

A modell léttel van egy ilyen „love and hate” kapcsolatom. Nagyon szeretem csinálni, de az ezzel járó kiszámíthatatlanságot egyre kevésbé, szeretnénk a férjemmel egy normális életmenetet kialakítani. De van sok olyan munkám, amiket szeretek és fontosnak tartok. Feladni tehát soha nem szeretném, de a fókuszt majd áttenném.

Viszont most ahhoz, hogy finanszírozni tudjam a márkámat, továbbra is a modellkedésnek kell lennie a fő bevételi forrásomnak.

Abba a hibába pedig nem akarok beleesni – és ettől óva intenek a barátaim is –, hogy feladok mindent.

Fontos, hogy legyen munkám és bevételem addig, amíg annyi nyereséget nem tudok produkálni a vállalkozással, hogy kitermeljem a saját fizetésemet is.

Nem jelent nehézséget, hogy itthon mintha kevéssé lenne ismert a neved, mint külföldön?

Tudatos volt, hogy kevésbé jelentem meg itthon és külföld felé indultam. Nem nagyon adtam interjúkat, kevés magazinban jelentem meg. Szerintem van érdeklődés, csak megszokták, hogy Vanessa nem ad interjúkat, nem elérhető. De most értem meg rá, hogy jobban nyissak és tudatosabban építsem magamat itthon is.

Borítókép: Sebestyén László

The post Világhírű topmodell, mégis Magyarországon hozta létre saját márkáját appeared first on Forbes.hu.