:

Dahmer jött, és hozott magával több millió új Netflix-előfizetőt

Dahmer jött, és hozott magával több millió új Netflix-előfizetőt

Erősödésnek indult a streamingszolgáltató a reklámos csomag bevezetése előtt. És a következő negyedévben sem a reklámoktól várják az új előfizetőket.

2022 harmadik negyedévében, két negyedév csökkenés után újra nőtt a Netflix streamingszolgáltató előfizetőinek száma – közölte a cég a részvényesekkel kedden, ahogy azt is, hogy ennél is erősebb Q4-re vár.

A harmadik negyedévet 223,1 millió előfizetéssel zárták világszerte, ami 2,4 milliós növekedés a második negyedévhez képest.Igaz, ebből az Egyesült Államok és Kanada mindössze százezres növekedéssel vette ki részét.Az előző negyedéves jelentéskor egymilliós növekedést jósolt magának a cég a harmadik negyedévre, ezt kétségkívül sikerült megugrani.

Tőzsde

A nyitás előtti kereskedésben több mint 14 százalékot ugrott a cég viharvert papírja, 240 dollárról 275,5-re ugrott az előzetes jegyzés. Ezt azután, hogy a járvány kellős közepén még 700 dollárhoz közeli csúcsokat döntögetett a részvény, 2021 vége, 2022 eleje óta viszont szabadesésbe kezdett, és 2022-n belül kb. 60 százalék mínuszban jár.

Forrás és ábra: Google Finance

Jóslatok

Ebben a negyedévben osztotta meg utoljára a streamingóriás a következő negyedévi várakozásait, melyek szerint a Q4-ben 4,5 milliós növekedésre számít. Ez még mindig közel csak fele a 2021. negyedik negyedévi, 8,3 milliós plusznak, amit akkor nem kis részt a Nyerd meg az életed körüli hájp okozott.

Reklámok

A Netflix hátralévő évének egyik legfontosabb mozzanata az új bevételi láb, a jóárasított reklámos csomagok bevezetése lesz, a Basic With Ads csomagot november elejétől kezdik el bevezetni több országban is.

A cég ugyanakkor azzal számol, hogy a reklámos előfizetés a negyedik negyedéves számokra még nem lesz számottevő hatással, hiszen a negyedév közepén fog elrajtolni. Így konkrét várakozásokat nem is közölt az új opcióból származó új előfizetésekkel kapcsolatban, vagy akár arról, szerintük hányan válthatnak drágább csomagról az olcsóbbra.

Az Egyesült Államokban havi 6,99 dollárért fog futni a Basic With Ads, 3 dollárral kevesebbért, mint az eddigi legolcsóbb, Basic csomag. Részletek itt. A magyar indulásról és árakról egyelőre nincs hír.

Üzlet Forbes 1 perc olvasás
Meglépte a Netflix – jönnek a reklámok
Üzlet Vaszkó Iván 3 perc olvasás
Mérföldkő: drágább lett a Cinema City, mint a nagyobb streamingszolgáltatók
Interjú Vaszkó Iván 12 perc olvasás
Olyan válság jöhet, aminek csak vesztesei lesznek, mi növekedésre számítunk – interjú a magyar sportcsatorna-birodalom fejével

A negyedév sztárjai

A Netflix harmadik negyedéves durranásai közé tartozott

a Stranger Things negyedik évadának két záróepizódja (ami külön debütált az évad többi részétől),a szeptemberben bemutatott Jeffrey Dahmer-sorozat, ami az első 28 nap alapján, 824 millió óra össznézettséggel a szolgáltató pályafutásának harmadik legnézettebb szériája (a Nyerd meg az életed beelőzhetetlen 1,65 milliárd órája, valamint a Stranger Things negyedik évadának 1,35 milliárd órája mögött),vagy A szürke ember című akciófilm Ryan Goslinggal és Chris Evansszel, melynek bemutatója után nem sokkal a Netflix bejelentette, hogy máris filmes univerzumot építene köré.

Előzmények

2022 első negyedévében jelentett le először tízéves távlatban csökkenést a Netflix, akkor kétszázezerrel csökkent az előfizetőszám.

A második negyedévest is eséssel zárta, igaz, jóval felülmúlta akkori pesszimista jóslatát – kétmilliós csökkenést várt, mínusz 970 ezer lett a vége.

The post Dahmer jött, és hozott magával több millió új Netflix-előfizetőt appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés